  • Data: 2009-02-06 10:41:11
    Temat: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo duże zużycie gazu do ogrzewania. Już tu o tym, o swoim problemie,
    nieraz pisałem.
    Teraz robię remont i się zastanawiam nad ociepleniem pokoju. Znajomy
    budowlaniec (17 lat w branży) twierdzi, że b. dużo ciepła idzie do sąsiada
    przez mój sufit (100-letnia kamienica). Niestety nie mogę w necie znaleźć
    żadnych wskaźników czy opisów. Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Jeżeli tak jest, to sufit bym ocieplił. Ale ile ocieplenia zastosować? Skąd
    wziąć jakieś wskaźniki czy tabele? Piszą, że między kondygnacjami stropy są
    bez wymagań termicznych, bo w bilansie całego budynku wychodzi im na zero.
    Ale nie dla mnie, jak jestem na parterze i mam "popalić" od nieogrzewanych
    piwnic. Na dogrzewanie dodatkowo sąsiada mnie nie stać.
    Ma ktoś z Was takie doświadczenia? 2 cm styro to wystarczająca izolacja?
    Warto?
    Podrówka,
    jangr