  • Data: 2013-01-14 10:11:49
    Temat: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    Pewien znajomy wymyślił sobie że w niedziele po kościele zagrzeje
    24litrów w bojlerze za pomocą pieca na węgiel. W poniedziałek rano to
    ciepło odzyska za pomocą pompy, samochodowej chłodnicy i wentylatorów.
    Pytanie do wróżki z praktyką. na jak długo wystarczy ciepła żeby w ten
    sposób odzyskiwać tyle energii ile daje 5kW "farelek". Albo inaczej.
    zakładając że trzeba będzie ogrzać mieszkanie 50m2 w starym bloku,
    nieocieplonym, o 10 stopni i utrzymać tą temperaturę, na jak długo
    wystarczy tego ciepła zmagazynowanego w bojlerze. Podobno super ekstra
    ocieplony ten boler.

    Wiem że to się da wyliczyć wstawiając do równiania milion zmiennych, ale
    pewien student wyliczył że "Wystarczy na 9 godzin" nie biorąc pod uwagę
    niczego innego niż różnica temperatur. Ja wybrnąłem inaczej, podając
    szacunkowy czas skutecznego działania tego systemu. Mnie wyszło że ok
    godzina.

    Jak Wy szacujecie?

    ToMasz