  • 11. Data: 2017-02-07 14:15:48
    Temat: Re: Inhibitor korozji.
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Jacek
    chodzi mu pewnie o anody /katody?/ wkrecane w bojlery.
    po co na co to nie wiem bo postanowilem kiedys sie rozstac z tymi problemami
    raz na zawsze
    i teraz mam to gdzies....

  • 12. Data: 2017-02-07 14:39:32
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 07.02.2017 14:15, abn140 pisze:
    > chodzi mu pewnie o anody /katody?/ wkrecane w bojlery.
    > po co na co to nie wiem bo postanowilem kiedys sie rozstac z tymi problemami
    > raz na zawsze
    > i teraz mam to gdzies....

    Nie. Anoda magnezowa to coś innego.

    --
    niebieski

  • 13. Data: 2017-02-07 14:44:11
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 07.02.2017 14:12, Jacek pisze:
    > Chcesz pić inhibitor??
    > Ludzie skaczą sobie do gardeł w sprawie roślin GMO, czy dodatków "E" do
    > żywności, a Ty chcesz do wody dolewać inhibitorów?
    > Jeżeli będziesz używać wody tylko do kąpieli, to ja bym polecał rosyjski
    > płyn "Bojarysznik", podobno bardzo skuteczny ;-)
    > Jacek

    Tak, mam taki zacofany rosyjski system podgrzewania wody - woda
    podgrzewa wodę.

    --
    niebieski

  • 14. Data: 2017-02-07 16:00:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 14:44, niebieski pisze:

    > Tak, mam taki zacofany rosyjski system podgrzewania wody - woda
    > podgrzewa wodę.

    To raczej masz cud techniki z trzydziestego wieku w którym woda
    bezpośrednio grzeje wodę. Po co więc chcesz wymieniać na taki XXX
    wieczny wymiennik na wymiennik z XXI wieku w którym woda grzeje metal z
    jednej strony, a ten metal z drugiej strony grzeje inną wodę?

    My tu być zacofane i nie znać takiej technologii z XXX wieku i nie
    wiedzieć jak Ci pomóc.

    Teraz poważniej:

    Do czego chcesz dodać inhibitora i w jakim celu?

    Rdzewienie wymienników CWU nie zachodzi po stronie wody kotłowej, bo ta
    zasadniczo pozbawiona jest tlenu, ale zachodzi ona po stronie ciepłej
    wody użytkowej, bo ta zawiera rozpuszczony tlen, a nierzadko jego nawet
    bardziej agresywną postać w postaci ozonu. Aby zapobiec tej korozji
    musiał byś dodać inhibitora do wody, którą będziesz pił i się w niej
    kąpał. Dodawanie inhibitora do instalacji kotłowej nie ma kompletnie
    znaczenia dla żywotności zasobnika CWU (bojlera).

    Jedyna ochrona przed korozją takiego wymiennika (bojlera) to wymieniana
    raz do roku anoda magnezowa, która umieszczona jest po stronie wody
    użytkowej lub zastosowanie wymiennika, który nie rdzewieje np. ze stali
    kwasoodpornej.

  • 15. Data: 2017-02-07 16:48:28
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 07.02.2017 16:00, Uzytkownik pisze:

    > To raczej masz cud techniki z trzydziestego wieku w którym woda
    > bezpośrednio grzeje wodę.

    Wiesz co to jest sarkazm? Może masz jakiś problem z wyczuciem go?

> [...]
    > jednej strony, a ten metal z drugiej strony grzeje inną wodę?
    > My tu być zacofane i nie znać takiej technologii z XXX wieku i nie

    Gdzie napisałem "bezpośrednio"? To tylko wytwór twojej wyobraźni. Nudny.

    > Teraz poważniej:
    >
    > Do czego chcesz dodać inhibitora i w jakim celu?
    >
    > Rdzewienie wymienników CWU nie zachodzi po stronie wody kotłowej, bo ta
    > zasadniczo pozbawiona jest tlenu,

    Fajnie. Szkoda, że mój poprzedni tego nie wiedział.

    ale zachodzi ona po stronie ciepłej
    > wody użytkowej, bo ta zawiera rozpuszczony tlen, a nierzadko jego nawet
    > bardziej agresywną postać w postaci ozonu. Aby zapobiectej korozji

    Nie mam zamiaru.

> [...]
    > która umieszczona jest po stronie wody
    > użytkowej lub zastosowanie wymiennika, który nie rdzewieje np. ze stali

    Piszesz jak do idioty. Na samym początku pisałem o ew. zastosowaniu
    inhibitora do układu ogrzewania bojlera. Fakt, może zbyt skrótowo to
    przedstawiłem, ale to tylko dlatego, że kierowałem to do ludzi mających
    pojęcie w tej dziedzinie. Tak myślałem.

    --
    niebieski

  • 16. Data: 2017-02-07 20:35:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 16:48, niebieski pisze:

    > Wiesz co to jest sarkazm? Może masz jakiś problem z wyczuciem go?

    Bardzo dobrze wiem co to jest sarkazm oraz ironia i w odróżnieniu od
    Ciebie wiem czym się różnią.

    Uważasz siebie za zabawnego, a jakoś boli Cię, że ktoś także sobie
    pozwolił na ironię.

    > Gdzie napisałem "bezpośrednio"? To tylko wytwór twojej wyobraźni. Nudny.

    No popatrz, nie wyczułeś ironii.

    > Fajnie. Szkoda, że mój poprzedni tego nie wiedział.

    Zapewne źle go poinformowałeś :)

    > Piszesz jak do idioty.

    Tylko jakoś nie potrafisz zauważyć, że wszyscy w tym wątku właśnie tak
    pisali do Ciebie i jak widać prawidłowo Cię ocenili.
    Żebyś nie miał wątpliwości i problemów z rozróżnieniem sarkazmu i ironii
    to właśnie był sarkazm.

    > Na samym początku pisałem o ew. zastosowaniu inhibitora do układu
    > ogrzewania bojlera.

    Gdzie to pisałeś? W "Trybunie Ludu" czy w "Wyborczej"?

    > Fakt, może zbyt skrótowo to przedstawiłem, ale to tylko dlatego, że
    > kierowałem to do ludzi mających pojęcie w tej dziedzinie. Tak myślałem.

    I dobrze myślałeś, ale nie oczekuj, że jesteśmy jasnowidzami i jeżeli
    oczekujesz mądrych odpowiedzi to musisz umieć zadawać pytania z sensem.

    Poza tym zadając pytania nie oczekuj tylko i wyłącznie potwierdzenia
    słuszności swoich błędnych teorii.

    Zanim zaczniesz dalszą dyskusję to zastanów się co tak naprawdę się
    stało ze starym bojlerem i o co chcesz zapytać.

  • 17. Data: 2017-02-08 13:11:59
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    On 07.02.2017 20:35, Uzytkownik wrote:

    > Bardzo dobrze wiem co to jest sarkazm oraz ironia i w odróżnieniu od
    > Ciebie wiem czym się różnią.
    >
    > Uważasz siebie za zabawnego, a jakoś boli Cię, że ktoś także sobie
    > pozwolił na ironię.

    OK. Nie chce mi się toczyć dialogu na poziomie śmieszkowatego flustrata.
    Baw się sam.

    > No popatrz, nie wyczułeś ironii.

    > Zapewne źle go poinformowałeś :)

    I to ma być ten twój poważny ton?

> [...]
    > pisali do Ciebie i jak widać prawidłowo Cię ocenili.
    > Żebyś nie miał wątpliwości i problemów z rozróżnieniem sarkazmu i ironii

    Taki tu, widać, macie klimat.

    > Gdzie to pisałeś? W "Trybunie Ludu" czy w "Wyborczej"?

    Ale tu wesoło :)

    > I dobrze myślałeś, ale nie oczekuj, że jesteśmy jasnowidzami i jeżeli
    > oczekujesz mądrych odpowiedzi to musisz umieć zadawać pytania z sensem.

    Mądry zrozumiał.

    > Poza tym zadając pytania nie oczekuj tylko i wyłącznie potwierdzenia
    > słuszności swoich błędnych teorii.

    Moich teorii??? Jakich teorii? Ja zadałem tylko pytanie.

    > Zanim zaczniesz dalszą dyskusję to zastanów się co tak naprawdę się
    > stało ze starym bojlerem i o co chcesz zapytać.

    1. Przerdzewiał.
    2. Ciebie o nic.

    --
    niebieski

  • 18. Data: 2017-02-08 17:30:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-02-08 o 13:11, niebieski pisze:

    > I to ma być ten twój poważny ton?

    A jaki mam powód, aby z tobą prowadzić dyskusję poważnie? Przecież to
    nie ja emanuję wypowiedziami:
    "Tak, mam taki zacofany rosyjski system podgrzewania wody - woda
    podgrzewa wodę"
    "Fajnie. Szkoda, że mój poprzedni tego nie wiedział."

    > Taki tu, widać, macie klimat.

    Ty tu w końcu przychodzisz po pomoc, czy cwaniakować, ironizować i się
    wymądrzać?

    > Mądry zrozumiał.

    To w końcu się zdecyduj czy są tu jacyś mądrzy czy też wszyscy "Taki tu,
    widać, mamy klimat."?

    > 1. Przerdzewiał.

    Wybacz, twoje wypowiedzi przypominają mi wypowiedź jednego z pasażerów
    autobusu z kawału: http://kawaly.tja.pl/generuj-kawal?id=1283

    > 2. Ciebie o nic.

    Po pierwsze, to nie ja w tym wątku oczekuję pomocy.
    Po drugie, na moją pomoc trzeba sobie zasłużyć.
    Po trzecie, nie mam zamiaru nikogo uszczęśliwiać na siłę.

  • 19. Data: 2017-02-08 18:05:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 lutego 2017 13:12:20 UTC+1 użytkownik niebieski napisał:
    > Taki tu, widać, macie klimat.

    O ja pier...le
    Chyba już napiłes się tej wody z inhibitorem.
    Strasznie arogancki jesteś

  • 20. Data: 2017-02-09 01:36:04
    Od: "Zb. Drwiega" <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <o7c9ii$2kt$5@usenet.news.interia.pl> niebieski napisal(a):

    > ???

    Przepraszam, nie mogłem sie powstrzymać :)))
    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga, gg1100100111000000111010