  • 101. Data: 2010-12-22 14:01:23
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisal w wiadomosci
    news:4d120138$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale nie w 100% ? Przenoszenie ciepla odbywa sie przez rozszerzanie
    > czasteczek powietrza w skutek ich rozgrzewania.

    Zapomnialem skasowac. Powietrza nie czasteczek.

    Marek

  • 102. Data: 2010-12-22 14:07:34
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Sprawnosc nie jest potrzebna. Nawet niska jest zaleta, bo zwieksza
    > bezwladnosc. Duza bezwladnosc jest wysoce pozadana, aby zachowac cieplo przez
    > kilka miesiecy. Nawet sprawnosc oddawania ciepla styropianu nie bedzie
    > problemem.

    Jasne ;). Im gorsza sprawnosc tym lepiej ;) A jakby sprawnosc wynosila 0, to
    wówczas byloby idealnie, moglibysmy przetrzymywac to cieplo nie tylko
    przez pare miesiecy, ale i w nieskonczonosc :)

    > Piec akumulacyjny nagrzewa sie kilka godzin i dopiero wtedy porzadnie grzeje.
    > Chlodzi sie kilkanascie godzin. Tez ma niska sprawnosc oddawania ciepla.

    > Grzejnik olejowy ma wysoka sprawnosc oddawania ciepla i jest zimny 15 minut po
    > wylaczeniu.

    ... pomysl, dlaczego piec akumulacyjny nagrzewa sie kilka godzin.
    ... pomysl, dlaczego grzejnik olejowy nagrzewa sie szybko.

    Porównaj mase pieca akumulacyjnego z masa grzejnika olejowego.

    Wyciagnij wnioski.

  • 103. Data: 2010-12-22 14:12:50
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisal w wiadomosci
    > Ale nie w 100% ? Przenoszenie ciepla odbywa sie przez rozszerzanie
    > czasteczek powietrza w skutek ich rozgrzewania. Jakis znikomy jednak ruch
    > bedzie bo nie sa oddzielone od siebie stala przegroda (woda przecieka).
    > Byc moze w krótkim czasie jest to zupelnie bez znaczenia ale gdy bedziemy
    > chcieli odbierac to cieplo po kilku miesiacach jego gromadzenia to chyba
    > jednak daje sie zauwazyc wyraznie cieplejsze górne warstwy piasku.

    moim zadniem (chcialbym to podkreslic) takiego efektu nie zaobserwujesz.
    Dlaczego? Ano dlatego ze cieplejsze rejony piasku szybciej przekaza cieplo w
    dól , niz prawie nieruchome powietrze do góry. Czyli innymi slowy
    bezposrednie przewodzenie ciepla jest silniejsze w piasku niz konwekcyjne.
    W zadnej literaturze nie spotkalem sie z opisem takiego efektu - moim
    zdaniem on nie wystapi.

    b.

  • 104. Data: 2010-12-22 14:23:32
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisal w wiadomosci

> [...]
    > ... pomysl, dlaczego grzejnik olejowy nagrzewa sie szybko.
    >
    > Porównaj mase pieca akumulacyjnego z masa grzejnika olejowego.

    Popadasz w przykladach w skrajnosci jak z ta pustynia.

    Przez pierwsze kilka miesiecy mialem kolektory zalane glikolem propylenowym
    20% ale okazalo sie ze to stanowczo za malo aby glikol nie zamarzl w mrozy.
    Kupilem wiec koncentrat, domieszalem do 49% i ponownie zalalem. Zauwazylem
    dwie sprawy. Czujnik temperatury umieszczony przy wylocie kolektora gdy
    pompy staly a kolektor sie rozgrzewal wskazywal nizsza temperature niz
    wczesniej, szybkosc nagrzewania glikolu w kolektorze oraz oddawania ciepla w
    wymienniku spadla przez co musialem skorygowac predkosc przeplywu w dól az
    uzyskalem ta sama wydajnosc.
    Jak widzisz objetosc glikolu sie nie zmienila a sprawnosc przekazywania
    ciepla spadla. Dalo sie skorygowac nizszym przeplywem wiec czas robi swoje.
    Cieplo wlasciwe oraz przewodnosc cieplna oleju i szamotu sa rózne.

    Marek

  • 105. Data: 2010-12-22 14:31:28
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > w dól , niz prawie nieruchome powietrze do góry. Czyli innymi slowy
    > bezposrednie przewodzenie ciepla jest silniejsze w piasku niz konwekcyjne.
    A czy bezposrednie przewodzenie nie wystepuje we wszystkich kierunkach
    jednakowo? Wiec dlaczego tylko w dól?
    Dobrze napisales "prawie" To prawie byc moze wystarczy zeby jednak w
    dluzszej skali czasu zjawisko mikrokonwekcji
    daje o sobie znac.

    > W zadnej literaturze nie spotkalem sie z opisem takiego efektu - moim
    > zdaniem on nie wystapi.

    Moze w welnie ocieplajacej poddasze jest to pomijalne wiec przemilczane ale
    w naszym przykladzie mamy wieksza skale czasu.
    Najlepiej by bylo zrobic eksperyment. Rozgrzany piasek zapakowacw
    styropianowe pudlo umieszczajac w nim na kilku poziomach czyjniki
    temperatury.

    Marek

  • 106. Data: 2010-12-22 14:32:26
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Durni Szwajcarzy buduja w Alpach autostrade kt rej odcinki wiecznie
    > zacienione beda w zimie podgrzewane energia sloneczna gromadzona w lecie w
    > skalach. W odwiertach umieszczane sa wymienniki ciepla.

    durny to ty jestes, bo naginasz fakty do swoich pseudonaukowych teori,
    poczytaj jeszcze o tych autostradach, to zobaczysz o co tam naprawde
    chodzi...
    a na pustyni byłes? raczej nie, bo gdybys tam był, to sam bys
    stwierdzil, ze ten piasek jest goracy... ale tylko na wierzchu, bo
    kilkanascie cm ponizej juz niekoniecznie...:-) a wg twojej teorii
    powinien sie nagrzewac w glab, dziwne, co? :-) a noca, gdy temp
    powietrza spada prawie do zera, wykop dolek i co stwierdzisz?, kurde
    cieply jakis ten piasek, a wg twoich teorii powinien to cieplo oddac
    do o wiele wiekszej objetosciowo i masowo atmosfery... dziwne,
    co...? :-)
    te "rewelacje" znaja miejscowi nomadzi i wykorzystuja od tysiecy lat,
    ale ty buraku jedz na sahare i przekonuj ich ze piasek to dobry i
    sprawny akumulator ciepla...:-)
    ale posluszmy sie metafora, ktora do ciebie trafia najbardziej,
    buraczane pole, stan na takim polu i zobacz, lezy snieg? czy tez wg
    twojej teorii "pionowej konwekcji" zamienil sie w wode a potem
    wyparowal...? :-) przeciez metr ponizej jest temp nizsza o 20-30
    stopnie... dziwne co...:-) to teraz przekonaj rurki zakopane w piasku
    w tym twoim wymienniku, zeby odbieraly sprawnie cieplo od gruntu w
    ktorym sie znajduja... moze cie posluchaja...:-)

    > Ludzie! Ktos powinien tam natychmiast do nich zadzwonic i powiedziec ze to
    > nie bedzie dzialac.
    > Albo wyslijmy tam naszych ekspert w grupowych Aleksandra, S_13 i ze dw ch
    > jeszcze zeby im wyjasnili ze to bez sensu jest to co ci Szwajcarzy robia.

    moze zadzwon do PAN i przekonaj ich o swoim dwuwymiarowym postrzeganiu
    konwekcji cieplnej, a moze nawet, ze ziemia jest plaska, bo z wyliczen
    ci tak wynika... wyzwij ich nawet od burakow, bo w Austrii jeszcze nie
    byli...:-) i nie zapomnij wspomniec, ze sysopem byles...:-)))

    pozdrawiam
    s_13

  • 107. Data: 2010-12-22 14:34:36
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Przenoszenie ciepla odbywa sie przez rozszerzanie
    > czasteczek powietrza w skutek  ich rozgrzewania. Jakis znikomy jednak ruch
    > bedzie bo nie sa oddzielone od siebie stala przegroda (woda przecieka).

    nie... no Nobel k***wa, Nobel dla pana sysopa...:-) z fizyki,
    astronomii... i literatury...:-)))

    pozdrawiam
    s_13

  • 108. Data: 2010-12-22 14:46:17
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    > A czy bezposrednie przewodzenie nie wystepuje we wszystkich kierunkach
    > jednakowo? Wiec dlaczego tylko w dól?

    Cieplo rozchodzi sie z miejsca cieplejszego do chlodniejszego. Jesli ta
    twoja konwekcja poszlo do góry to tam jest cieplej, wobec tego
    przewodnictwem bedzie szlo w dól.

    > Najlepiej by bylo zrobic eksperyment. Rozgrzany piasek zapakowacw
    > styropianowe pudlo umieszczajac w nim na kilku poziomach czyjniki
    > temperatury.

    a zrób :) Co prawda nie wierze ze cos wyjdzie, ale kto wie. Tylko pudlo ma
    byc dosc duze zeby warunki brzegowe wyeliminowac! :)
    Ale i tak ci nie wyjdzie :P

    b.

  • 109. Data: 2010-12-22 14:47:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "K.M." <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > a po czym poznać, że płaszcz się zużył?
    > zaczyna przeciekać, nie grzeje czy w czym jest problem?

    zaczyna przeciekać

  • 110. Data: 2010-12-22 14:54:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > To tylko _Twoja_ opinia...

    Z tego co pamietam to nie tylko moja. Ale trudno np. pijanemu mówić że jest
    pijany.

    Przed chwilą spłaodziłeś kolejny bezsebsowny i bzdurny post.
    Ale to grupy dyskusyjne więc ok mozemy z Tobą dyskutować tylko trochę
    kultury osobistej bym prosił i skończcie te wyzwiska

    Krzysiek