  • 111. Data: 2010-12-22 14:57:35
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Cieplo wlasciwe oraz przewodnosc cieplna oleju i szamotu sa rózne.

    Powaznie ? Podobna rewelacja jak z tym kubkiem i cysterna.

    Jasne ze sa rózne.

    Chodzi mi tylko o to, ze przy kumulacji ciepla w piecu akumualcyjnym,
    glówna role gra masa - niech rozgrzeje zbiornik oleju o masie takiej,
    jaka ma piec - i zobaczymy, czy ten zbiornik oleju wystygnie w 15 minut.
    Sam o tym pisales kilka postów wczesniej.

  • 112. Data: 2010-12-22 17:28:41
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    n.googlegroups.com...

    >ze ten piasek jest goracy... ale tylko na wierzchu, bo
    >kilkanascie cm ponizej juz niekoniecznie...:-)

    dalej piszesz...

    >a noca, gdy temp powietrza spada prawie do zera, wykop
    > dolek i co stwierdzisz?, kurde cieply jakis ten piasek

    To w końcu zimny jest czy ciepły. Zdecyduj się jełopie.
    Podpowiem ci matołku że w nocy wychładza się bardziej wierzchnia
    warstwa co oznacza że piasek oddaje ciepło do atmosfery. Ale skąd taki
    jełop grupowy może o tym wiedzieć skoro uważa że w dzień piasek pod
    powierzchnia jest zimy a w nocy to już gorący.

    >Te rewelacje" znaja miejscowi nomadzi i wykorzystuja od tysiecy lat,
    >ale ty buraku jedz na sahare i przekonuj ich ze piasek to dobry i
    >sprawny akumulator ciepla...:-)

    Nasz jełop grupowy S_13 zniknął na ponad godzinę aby zagłębić się w
    lekturze na google i wikipedii. Podczas poszukiwania informacji
    niezbędnych do dalszej walki poznał plemiona nomadów.

    >wyparowal...? :-) przeciez metr ponizej jest temp nizsza o 20-30

    Co ma śnieg w zimie kiedy promienie słoneczne ledwo nagrzewają
    powierzchnię ziemi do rozgrzewanej codziennie pustyni jełopie grupowy?

    Marek

  • 113. Data: 2010-12-22 17:34:34
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisal w wiadomosci

    > Jasne ;). Im gorsza sprawnosc tym lepiej ;) A jakby sprawnosc wynosila 0,
    > wówczas byloby idealnie, moglibysmy przetrzymywac to cieplo nie tylko
    > przez pare miesiecy, ale i w nieskonczonosc :)

    Sprawnosc nigdy nie wynosi zero. Ale im jest blizej tym lepiej dla
    kilkumiesiecznego okresu.

    > ... pomysl, dlaczego piec akumulacyjny nagrzewa sie kilka godzin.
    > ... pomysl, dlaczego grzejnik olejowy nagrzewa sie szybko.
    >
    > Porównaj mase pieca akumulacyjnego z masa grzejnika olejowego.
    >
    > Wyciagnij wnioski.

    Inny przyklad.
    Piec akumulacyjny 170 kg stygnie kilkanascie godzin oddajac cieplo. Bez
    wentylatora kilka dni.
    Wanna 200 litrów stygnie dwie godziny.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 114. Data: 2010-12-22 17:37:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Z tego co pamietam to nie tylko moja. Ale trudno np. pijanemu mówić że
    > jest pijany.

    Twoja i kilku innych idiotów. Na usenecie jest sporo idiotów. Niekiedy
    więcej niż w realu.

    > Przed chwilą spłaodziłeś kolejny bezsebsowny i bzdurny post.
    > Ale to grupy dyskusyjne więc ok mozemy z Tobą dyskutować tylko trochę
    > kultury osobistej bym prosił i skończcie te wyzwiska

    Ja w tym wątku jeszcze nikogo nie wyzwałem. Nie ma potrzeby.

  • 115. Data: 2010-12-22 17:58:12
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Cieplo rozchodzi sie z miejsca cieplejszego do chlodniejszego.

    Przeciez to oczywiste.

    Zauwaz ze wszedzie wokól zródla ciepla - tej rurki z ciecza - jest
    zimniej wiec nie tylko w dól jak pisales ale w kazda strone.
    W miare nagrzewania zloza, temperatura cieczy w rurach takze wzrasta i
    o slonce jest nadal wydajne to tak bedzie w calym cyklu grzania.
    inaczej trzeba pompe przeciez zatrzymac bo bysmy cieplo wyciagali.
    Zreszta tak samo jak w solarach, im wyzsza temperatura w zbiorniku z
    woda tym wyzsza temp glikolu i póki slonce wystarczajaco swieci glikol
    ma zawsze wyzsza temperature niz temperatura w zbiorniku.

    > Jesli ta twoja konwekcja poszlo do góry to tam jest cieplej, wobec
    > tego przewodnictwem bedzie szlo w dól.

    Przewodnictwem napewno w kazda strone. Wyzej pisalem.
    A co do konwekcji to podejrzewam ze bedzie to zauwazalne dopiero po
    dluzszym okresie czasu gdyz jesli wystepuje to w bardzo malym stopniu
    nie tak ze juz po dniu zauwazymy rozklad temperatur gora dól.

    > a zrób :) Co prawda nie wierze ze cos wyjdzie, ale kto wie. Tylko
    > pudlo ma byc dosc duze zeby warunki brzegowe wyeliminowac! :)
    > Ale i tak ci nie wyjdzie :P

    Piasku nie mam. Styropian 10cm na pudlo niecale 0,5m3 by sie znalazl.

    Marek

  • 116. Data: 2010-12-22 18:04:30
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w
    wiadomosci news:4d1236bc$0$2420$65785112@news.neostrada.pl...

    > Piec akumulacyjny 170 kg stygnie kilkanascie godzin oddajac cieplo.
    > Bez wentylatora kilka dni.
    > Wanna 200 litrów stygnie dwie godziny.

    Jak mawia Kiepski sa rzeczy na swiecie o których nie snilo sie
    fizjologom.

    Marek

  • 117. Data: 2010-12-22 19:00:05
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-20 21:14, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "k_jak_krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Kocioł kondensacyjny jest naprawde kondensacyjny tylko wtedy, kiedy
    > grzeje wodę do jak najniższej temperatury (poniżej 40stC), a zatem
    > najlepiej się sprawdza podczas grzania podłogówki. Przy grzejnikach
    > efekt kondensacji jest mały, a zatem kupowanie kotła kondensacyjnego do
    > grzania grzejnikami może się okazać zbytecznym wydatkiem pieniędzy,
    > ponieważ efekt kondensacji występuje w kotłach gazowych tylko wtedy,
    > kiedy temperatura wody CO jest niższa niż 60stC.

    Pitolenie. Kondensacja występuje poniżej 57 st.C. (przy temp. 57 st.C. w
    określonych warunkach, gdyż temp. kondensacji pary wodnej zależy też od
    składu spalin) i zarówno przy grzaniu c.w.u jak i przy ogrzewaniu.
    Wymogi jakie musi spełniać termoizolacja nowo budowanych domów
    sprawiają, że nawet przy zastosowaniu grzejników (oczywiście prawidłowo
    dobranych do kotła kondensacyjnego) występuje kondensacja na kotle gdyż
    temperatura zasilania grzejników nie musi być tak wysoka jak to drzewiej
    bywało. Ja w swoim domku mam szczątkową podłogówkę w łazience ok 10m2 a
    reszta to grzejniki płytowe. W najcięższe mrozy jakie odnotowałem to
    jest -25 st.C. temperatura zasilania na kotle nie przekroczyła 42 st.C.

    Jeśli bym miał zrezygnować z kotła kondensacyjnego to tyko dlatego, że
    opłacalniejszym jest zainwestowanie różnicy pomiędzy kosztem zakupu
    kotła kondensacyjnego a atmosferycznego w grubszą warstwę izolacji
    termicznej na budynku. To akurat jest bardziej opłacalne, gdyż zawsze
    będzie profitować mniejszym zużyciem energii (gazu) do końca istnienia
    budynku, a nie tylko do końca działania kotła :).

    Pozdrawiam,

  • 118. Data: 2010-12-22 19:18:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >a na pustyni byłes? raczej nie, bo gdybys tam był, to sam bys
    >stwierdzil, ze ten piasek jest goracy... ale tylko na wierzchu, bo
    >kilkanascie cm ponizej juz niekoniecznie...:-) a wg twojej teorii
    >powinien sie nagrzewac w glab, dziwne, co? :-) a noca, gdy temp
    >powietrza spada prawie do zera, wykop dolek i co stwierdzisz?, kurde
    >cieply jakis ten piasek, a wg twoich teorii powinien to cieplo oddac
    >do o wiele wiekszej objetosciowo i masowo atmosfery... dziwne,

    Ciekawi mnie dla czego noca ten piach pod spodem jest cieply skoro nie
    nagrzewa sie w glab. Zastanawiajace jest tez to, czemu piach goracy w dzien
    przestaje byc goracy noca.
    Piszesz i piszesz uzywajac argumentow przeczacych wlasnym teoriom i nawet
    tego nie zauwazasz. O kulturze nie wspomne, bo od dobrego roku bijesz tu
    wszelkie rekordy buractwa. Uprawiasz hipokryzje az smierdzi z monitora.

    TK

  • 119. Data: 2010-12-22 19:53:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "mowczar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pitolenie. Kondensacja występuje poniżej 57 st.C. (przy temp. 57 st.C.

    Sam pitolisz, bo nie rozumiesz na czym to polega.
    Piszesz tak jakby to był proces zero-jedynkowy tzn. jak temperatura jest
    poniżej 57stC to jest kondensacja, a jak jest powyżej 57stC to nie ma
    kondensacji. Niestety tak nie jest, ponieważ temperatura 57stC jest tylko i
    wyłącznie granicą, powyżej, której zasadniczo kocioł przestaje pracować w
    kondensacji. Efekt kondensacji jest tym większy im mniejsza jest temperatura
    wody na wyjściu kotła.
    Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że kotły gazowe zazwyczaj pracują z
    czujnikami temperatury zewnętrznej zmieniając temperaturę wody wg krzywej
    grzewczej. Dodatkowo więc ta temperatura się zmienia wraz z temperaturą na
    zewnątrz. Cały "myk" polega na tym, zeby tak dobrać grzejniki, aby nawet w
    największe mrozy kocioł pracował z temperaturą wody poniżej tych 57stC i
    żeby to była jak najniższa temperatura. Im mniej tym lepiej. W przypadku
    grzejników dobiera się je na zasadzie kompromisu pomiędzy inwestycją w duże
    i drogie grzejniki, a zyskiem z powodu pracy kotła w kondensacji.

  • 120. Data: 2010-12-22 20:26:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:

    > Inny przyklad.
    > Piec akumulacyjny 170 kg stygnie kilkanascie godzin oddajac cieplo.
    > Bez wentylatora kilka dni.
    > Wanna 200 litrów stygnie dwie godziny.

    ale zauwazyles ze piec akumulacyjny troszke sie rózni od wanny?