  • 141. Data: 2010-12-23 17:47:32
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "mowczar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ievpim$4uo$1@news.onet.pl...

    > A czytałeś moje posty uważnie? Moje "kalafiory" w największe mrozy jakie
    > odnotowałem w mojej okolicy tj. -25 st.C nie dostały z kotła więcej niż
    > 42 st.C. na zasilaniu.

    Poczekaj niech przyjdzie kilka dni z rzędu o temperaturze -20stC wtedy
    dopiero pogadamy.
    Te mrozy, które były obecnie to nie były mrozy tylko chwilowe, krótkotrwałe
    spadki temperatury, bo nad ranem temperatura spadała do -20stC, a w dzień
    utrzymywała się na poziomie od 0stC do -5stC.
    Jeżeli masz wątpliowści to mogę Ci przedstawić dokładną historię temperatur,
    bo mam dostęp do aparatury, która non-stop rejestruje te parametry i
    zapisuje w archiwum udostępniając wszystkie wyniki oraz wskazania w sieci
    komputerowej dużego przedsiębiorstwa.
    Oczywiście pomiędzy regionami Polski mogą być pewne różnice, ale ogólnie
    trend jest taki sam w całej Polsce z tym, ze występują przesunięcia czasowe.

    Poza tym jeszcze jedno pytanie:
    Masz regulator pogodowy sterujacy krzywą grzewczą ?

  • 142. Data: 2010-12-23 17:58:17
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-23 18:47, Plumpi pisze:
> [...]
    > krótkotrwałe spadki temperatury, bo nad ranem temperatura spadała do
    > -20stC, a w dzień utrzymywała się na poziomie od 0stC do -5stC.

    Mieszkam i grzeję od trzech lat więc wiem co mówię.

> [...]
    > czasowe.
    >
    > Poza tym jeszcze jedno pytanie:
    > Masz regulator pogodowy sterujacy krzywą grzewczą ?

    Mam. I jadę na najniższej krzywej grzewczej -> 0.2 z korekcją +7 st.K. I
    z takimi nastawami już trzeci sezon.

  • 143. Data: 2010-12-23 18:01:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >dobry rok na podsumowania... nie badz goloslowny... zacytuj mi jakis
    >rekordowo buracki post, ktory popelnilem ... no i musi smierdziec
    >hipokryzja oczywiscie... posty z ostatniego tygodnia odnosnie sysopa
    >sie nie licza...

    Pisze o ostatnich produkcjach, czemu mialyby sie nie liczyc? Kulture ma sie
    chyba caly czas?

    Pozdro.. TK

  • 144. Data: 2010-12-23 18:14:02
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-23 18:31, Plumpi pisze:
> [...]
    > bo tyle nawet można użyskać łącznie użytkując kocioł gazowy
    > kondensacyjny + podłogówka w stosunku do kotła gazowego
    > niekondensacyjnego + grzejniki, Ty uzyskasz od kilku do 10 %
    > maksymalnie. Przy odpowiednio przewymiatrowanych (tzn. dobranych dla
    > niskich parametrów wody zasilającej) grzejnikach można uzyskać
    > maksymalnie kilkanaście procent.
    > Policz sobie ile uzyskasz oszczędności w ciągu roku na ogrzewaniu:
    > 200-300zł ?
    > Ile dołożyłeś do kotła kondensacyjnego ?
    > 2500-3000zł ?
    > Po ilu latach zwróci Ci się koszt inwestycji ?

    Nigdzie nie napisałem że mam kocioł kondensacyjny, bo nie mam. Napisałem
    że na grzejnikach też można uzyskać kondensację.
    Mam stojącego, atmosferycznego, żeliwnego Vaillanta, którego nie
    zamienię na żaden kondensacyjny.

  • 145. Data: 2010-12-23 18:14:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-12-2010 o 16:20:55 mowczar <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Powiedz to tym, którzy mają schorzenia nóg np. żylaki. Zaraz cię
    > wyprostują. Znam takich, którzy właśnie z tego powodu już nie korzystają
    > z podłogówki. I twierdzą - parafrazując - podłogówka jest BEEEEEEE ;)
    Znowu banały powtarzasz, ja w największe teraz mrozy miałem temp podłogi
    23st
    mierzone na powierzchni termometrem, widzisz gdzieś możliwość powstania
    żylaków?
    Jak podłogówka jest dobrze zaprojektowana to nie ma szans spowodować
    żylaków,
    jest ledwo letnia i to w największe mrozy, poza tym zimna.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 146. Data: 2010-12-23 18:48:48
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Kuźwa, temat podłogówki mam w nosie. I nie o tym pisałem, tylko o tym
    > żeby nie wciskać ludziom głupot że na grzejnikach nie będzie
    > kondensacji. Jak jest dobrze chałupa izolowana termicznie to i przy
    > grzejnikach będzie kondensacja na kotle.

    To wskaż jeszcze kto i w którym miejscu napisał, że nie będzie kondensacji
    przy grzejnikach.
    Chłopie czy Ty czytasz wypowiedzi, na które udzielasz swoje rady ?
    Napisałem wyraźnie, że przy grzejnikach jest kondensacjha, ale efekt tej
    kondensacji jest mały. Tym mniejszy im wyższa jest temperatura wody w
    obiegu. Napisałem też, że kocioł kondensacyjny jest naprawdę kondensacyjny
    tylko wtedy, gdy temperatura wody jest niska, poiniżej 40stC.
    Gdzie tu widzisz sprzeczności ?
    Poza tym to nie my się rozpisujemy na temat tego, ze podłogówka jest
    największym złem, które przynosi schorzenia nóg w postaci żylaków, nie
    rozumiejąc gdzie tak naprawdę tkwi problem. To Ty piszesz te bzdury nie
    wiedzac, że przyczyną jest zbyt wysoka temperatura podłogi, a nie sama
    podłogówka. Poza tym co mają do tego żylaki ? Tu także piszesz bzdury, bo w
    tym przypadku są problemy ze stawami, a nie z żylakami.
    Tak wiec gdzieś coś Ci się obiło o uszy i powtarzasz.

    > To jest aksjomat: żeby było ciepło w budynku to trzeba dostarczyć
    > dokładnie tyle ciepła ile z niego ubywa.
    > A w jaki sposób to osiągnąć to drugorzędna, techniczna sprawa.

    Widzisz, rzecz polega na tym, że dostarczając grzejnikami masz większe
    straty ciepła w domu niż przy dostarczaniu podłogówką.
    A dlaczego ?
    Bo w przypadku grzejników ciepło kumuluje się pod sufitem, a tam poprzez
    ściny i strop przenika na zewnątrz. Przy grzejnikach rozkład temperatur jest
    taki, ze przy podłodze jest najzimniej, a przy suficie jest ukrop. Wystarczy
    tylko jak wejdziesz na drabikę to od razu poczujesz, zejest Ci zbyt gorąco.
    To jest własnie spowodowane tym, że pod sufitem jest najwyższa temperatura.
    Im większa różnica temperatur pomiędzy przegrodami ciepła tym większa
    prezenikalność ciepła i tym większe straty.
    W przypadku podłogówki rozkład temperatur jest odwrotny, czyli najcieplej
    przy podłodze, a im wyżej tym chłodniej.
    Człowiek najszybciej marznie od nóg i na odwrót jeżeli jest mu ciepło w
    stopy to odczuwa komfort ciepła przy temperaturze powietrza niższej nawet o
    2-3 stopnie niż w przypadku, kiedy podłoga jest tym najzimniejszym miejscem.
    Pomyśl teraz co będzie jeżeli odczuwamy komfort cieplny przy temperaturze w
    domu niższej o 2-3stC, a temperatura pod sufitem różni się o 5-6stC niż w
    przypadku grzejników. Ano odpowiedź jest prosta: odczuwamy ten sam komfort
    cieplny przy mniejszych stratach energii.
    Do tego podłogówki nigdy nie zasilisz z kotła wodą o temperaturze ponad
    57stC, ponieważ posiada bardzo dużą powierzchnię wymiany ciepła. Skoro nigdy
    nie będzie potrzeby grzać wody do takiej temperatury to wniosek jest prosty:
    kocioł zawsze będzie pracował w kondensacji. W przypadku grzejników może
    wychodzić z pracy kondensacyjnej i to tym cześciej im będziesz miał mniejsze
    grzejniki.

    > Niemal wszyscy na tym forum się skupiają, w temacie ogrzewania, na
    > pitoleniu o kotłach i kondensacji ale nie zauważają prostego faktu, że
    > jeśli chałupa będzie kiepściutka pod względem izolacji termicznej to nic
    > nie pomoże w niskim zużyciu energii na ogrzewanie, ani super
    > niskotemperaturowa_w_całej_chacie podłogówka ani super-hiper-hi-tech
    > kocioł kondensacyjny, ani krowiaste_przeogromne "kalafiory" na ścianach.

    Dyskutujemy o różnicy podłogówki i grzejników w tym samym budynku, który
    jest ocieplony dokładnie w ten sam sposób.
    Tak więc kolego skończ z tym pitoleniem, bo nie o pierdołach dyskutujemy.

    > Mając dobrze izolowaną termicznie chatę można nawet pierdnięciem ją
    > ogrzać (domy pasywne). I w takim przypadku grzejąc "cieniutkim" kotłem
    > atmosferycznym, będzie mniejsze zużycie nośnika energii niż na
    > kondensacie, który ogrzewa cieniutko izolowaną termicznie chałupę.

    Tu już znów zaczynasz kierować dyskusję na inny tor. Tak jak wcześniej
    kwestię kondensacji przy grzejnikach skierowałeś na błędne wnioski
    dyskwalifikujące podłogówkę ze względów zdrowotnych.

  • 147. Data: 2010-12-23 18:55:56
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > że na grzejnikach też można uzyskać kondensację.
    > Mam stojącego, atmosferycznego, żeliwnego Vaillanta, którego nie

    No to "dyskutujesz o gruszkach na wierzbie", bo nie masz żadnego porównania,
    ani doświadczenia :)
    Swoją drogą jak byś zrobił podłogówkę i zamontował kocioł kondensacyjny to
    spokojnie można w Twoim przypadku liczyć koszty ok. 40% w dół. Ludzie
    wyzbywają się tych żeliwiaków i za stosunkowo niską kwotę kilku stów można
    kupić te złomy, które przepracowały raptem 2-4 sezony :).
    Ale co kto woli - Twój wybór.

  • 148. Data: 2010-12-23 19:05:56
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > żylaków,
    > jest ledwo letnia i to w największe mrozy, poza tym zimna.

    Dokładnie.
    Przy dobrze zaprojektowanej podłogówce, stojąc boso na podłodze nie możesz
    odczuwać ciepła podłogi.
    Jeżeli odczuwasz ciepło to znaczy, ze podłogówka jest spierd......na i jej
    temperatura jest powyżej 30stC.
    Temperatura podłogi nie może przekroczyć 28stC dla pomieszczeń, w których
    domownicy spędzają większość czasu.

    Jeżeli ocieplenie domu jest zbyt słabe, albo pomieszczenia są bardzo wysokie
    lub duża część podłóg jest zabudowana meblami lub też na podłodze leżą
    podłogi o sporej izolacyjności i nie da się zapewnić dostarczenia
    odpowiedniej mocy grzewczej tak, zeby temperatura podłogi nie przekroczyła
    28stC, wtedy trzeba podłogówkę wspomóc grzejnikami.

  • 149. Data: 2010-12-23 19:20:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > odczuwać ciepła podłogi.
    > Jeżeli odczuwasz ciepło to znaczy, ze podłogówka jest spierd......na i jej

    Temperatura są odzwierciedleniam zapotrzebowania budynku na ciepło. Co
    najwyżej moze byc spierdzielone sterowanie - czyli grzeje za duza mocą,
    potem długo, długo nic. Sumaryczna moc jest ok, a temperatura chwilami za
    wysoka.

    Jak budynek jest słabo ocieplony to zaden projekt z podłogówki cuda nie
    uczyni - bedzie musiała grzać tak aż podłoga będzie za gorąca.

    b.

  • 150. Data: 2010-12-23 19:22:56
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Jeszcze killka słów na temat zdrowia:
    Otóż przy podłogówce nie występują typowe przypadłości jak przy grzejnikach.

    Podłogówka zapewnia ciepło bez przegrzewania głowy. O dziwo głowa jest
    organem, który wytwarza największą ilość ciepła w organizmie. Dlatego też
    jest tak wrażliwa na przegrzanie.
    Podłogówka posiada równomierny rozkład temperatury i nie tworzy obszarów
    przegrzanych.
    Podłogówka nie powoduje dużych ruchów powietrza, a tym samym wzbijania masy
    kurzu, czyli najlepsza sprawa dla alergików.
    Podłogówka zabezpiecza przed przeziębieniami od bosych stóp.
    Podłogówka nie powoduje tak mocnego wysuszania powietrza.

    Grzejniki - to dokładne przeciwieństwo.