  • 131. Data: 2010-12-23 14:56:55
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Gru, 13:43, mowczar <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko panele z drewna (np. Barlinek) to nie drewniana podłoga (parkiet).
    > Parkiet to min. 15 mm litego drzewa wzwyż.

    Ktora podloga bardziej nierownomiernie sie rozeschnie - drewno na
    podlodze o jednolitej temp. 35stC czy drewno ktore w okolicy kalafiora
    ma 60-70stC, a po drugiej stronie pokoju 20stC ? ;-)

    Ja mam wszedzie panele (procz plytek ofkors w lazienkach / kuchni /
    wiatrolapie / garazach) i jestem bardzo zadowolony (jak kazdy
    posiadacz 100% podlogowki), kalafiory sa BEEEEEEE ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 132. Data: 2010-12-23 15:20:55
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-23 15:56, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > wiatrolapie / garazach) i jestem bardzo zadowolony (jak kazdy
    > posiadacz 100% podlogowki), kalafiory sa BEEEEEEE ;)

    Powiedz to tym, którzy mają schorzenia nóg np. żylaki. Zaraz cię
    wyprostują. Znam takich, którzy właśnie z tego powodu już nie korzystają
    z podłogówki. I twierdzą - parafrazując - podłogówka jest BEEEEEEE ;)

  • 133. Data: 2010-12-23 15:24:05
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > podlodze o jednolitej temp. 35stC czy drewno ktore w okolicy kalafiora
    > ma 60-70stC, a po drugiej stronie pokoju 20stC ? ;-)

    A czytałeś moje posty uważnie? Moje "kalafiory" w największe mrozy jakie
    odnotowałem w mojej okolicy tj. -25 st.C nie dostały z kotła więcej niż
    42 st.C. na zasilaniu.

    Ludzie, sprowadzacie dyskusje na manowce.

  • 134. Data: 2010-12-23 15:59:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Gru, 16:20, mowczar <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Powiedz to tym, kt rzy maj schorzenia n g np. ylaki. Zaraz ci
    > wyprostuj . Znam takich, kt rzy w a nie z tego powodu ju nie korzystaj
    > z pod og wki. I twierdz - parafrazuj c - pod og wka jest BEEEEEEE ;)

    Jak ja mieli podpieta pod piec z zasilaniem 60st to sie nie dziwie ;)
    Podlogowka z temp. na zasilaniu 35stC jest neutralna, wiec zadnego
    wplywu na zylaki miec nie moze, tym bardziej ze to jest temp.
    maksymalna, przez wiekszosc zimy smiga na 28-30stC, czyli podloga ma
    te 24-25 st maks. Jezeli 3 stopnie roznicy miedzy powietrzem, a
    podloga powoduja zylaki to wynalazles jakas nowa medycyne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 135. Data: 2010-12-23 16:01:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Gru, 16:24, mowczar <m...@p...onet.pl> wrote:

    > A czyta e moje posty uwa nie? Moje "kalafiory" w najwi ksze mrozy jakie
    > odnotowa em w mojej okolicy tj. -25 st.C nie dosta y z kot a wi cej ni
    > 42 st.C. na zasilaniu.
    >
    > Ludzie, sprowadzacie dyskusje na manowce.

    I czego to dowodzi? Ze masz niskie zapotrzebowanie na cieplo budynku.
    Jezeli kalafiorami z temp. 42stC nagrzewasz chaupe to podlogowce
    wystarczy max 30 albo nizej - i nijak to drewnu na podlodze zaszkodzic
    nie moze - powielasz tylko mity anty-podlogowkowe - zylaki, zakaz
    kladzenia drewna na podlogach etc. No napisz jeszcze ze mi sie
    bardziej w domu przez ta podlogowke kurzy to zbierzesz komplet pseudo-
    argumentow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 136. Data: 2010-12-23 16:40:07
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...z.wonsami>

    Órzytkownik "Budyń" napisał:
    > To nie jest takie oczywiste. Robiłeś szacunek strat ciepła z takiego
    > zbiornika? Wychodzi że jesli we wrześniu nie bedzie słońca 2 tygodnie
    > to na początku okresu grzewczego tej energii w zbiorniku też już będzie.

    taki "ziemny" powierzchniowy bufor ciepła nie ma sensu, bo jest tak wielki
    że koszt izolowania go może pszekroczyć koszta samego domku, tak więc chyba
    taniej wychodzi bufor wodny wewnontsz budynku:O)

    gruntowy akumulator ciepła podobno jest najtańszy w głębokim odwiercie,
    poodbno od lata do zi,y traci jakieś 20%zgromadzonego ciepła, pod warunkiem
    że jest ładowany niskotemperaturowo, czyli pewnie 25 stopni max, więc odzysk
    ciepła wychodzi z pompy ciepła, ale czy to się opłaca nie liczyem:O)

  • 137. Data: 2010-12-23 16:40:12
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...z.wonsami>

    Órzytkownik "Adam Szendzielorz" napisal:

> [...]
    > te 24-25 st maks. Jezeli 3 stopnie roznicy miedzy powietrzem, a
    > podloga powoduja zylaki to wynalazles jakas nowa medycyne :)

    to ja proponuje kompromis, "scianufka" czyli kaloryfer w scianie, alco
    podlogufka na scianie, fszystkim pasuje?:O)
    mozna ja podlaczac nawet do pieca na 90st i nogi nie bolom i kuzu nie
    gotuja:O)

  • 138. Data: 2010-12-23 17:00:21
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    n.googlegroups.com...

    >jelop to ty jestes i jeszcze niepotrafiacy czytac... :-)
    > gdzie ja napisalem ze jest zimny albo goracy?

    Każdy przeczytał, pisałeś raz zimny raz ciepły.

    >a razie to ty buraku cytujesz, nieumiejetnie zreszta cytaty z
    >wkipedii, nie bardzo rozumiejac o co w tym wszystkim chodzi...:-)
    wskaż mi jełopie grupowy chociaż jeden taki cytat.

    >a zajzyj pod powierzchnie, nie skupiaj sie tylko na zewnetrznej
    >warstwie, jak we wszystkich wypowiedziach na tej grupie... wedlug
    >twojej teorii rozchodzenia sie ciepla w piaskowym buforze, piasek z
    >glebokosci 1m o temp kilkunastu stopni powinien oddac cieplo do
    >wyzszych warstw i roztopic ten snieg, a tak sie nie dzieje, wiec
    >smiem

    Nasz jełop grupowy nie rozumie że nagrzana latem ziemia na jesień już
    jest wychładzana troposferą a mimo to przy pierwszych opadach śnieg
    się na niej topi.
    Jełop grupowy S-13 nie jarzy że w zimie nad ziemią znajduje się przez
    dzień i noc lodowata troposfera wielokrotnie cięższa niż nasza
    metrowej grubości warstwa ziemi.
    Nasz jełop grupowy S_13 nie jarzy że w zimie powietrze lodowate ma
    sporo większą gęstość niż w lecie więc o ile w lecie stosunek masy
    troposfery do gruntem grubości 1m wynosi 9:1 to w zimie będzie to
    nawet 12:1 a to oznacza jeszcze szybszą wymianę energii i wychładzanie
    się gruntu.

    Nasz jełop grupowy S_13 myśłi że ustawienie czytnika to szczyt
    możliwości i S_13 posiadł tą wiedzę więc jest bezspornym autorytetem.
    Jełop grupowy S_13 nie wie że sa różne dziedziny informatyki i nie
    każdy jest zainteresowany wiedzą np. windowsów. Sporo osób siedzących
    na codzień w Unixach nie ma pojęcia jak skonfigurować windowsa. Sam
    byłem świadkiem w Poznaniu podczas szkolenia Unix gdy docent
    wykładowca prosił ludzi z sali aby skonfigurowali sieć gdyż on nie
    potrafił się w windowsach odnaleźć i z całą szczerością się do tego
    przyznawał. Założę się że dla S_13 ten docent jest zerem gdyż nie
    potrafił nawet włączyć usługi sieciowej smb.

    S_13 jesteś naprawdę guru i jak ty piszesz na grupie to cały świat
    zamiera.
    Naprawdę chylę czoła przed toba i kajam się gdyż nie skonfigurowałem
    poprawnie od roku czytnika na wszystkich swoich komputerach.
    Po prostu nie umiem. Zadowolony? Masz już mokre nogawki od spuszczania
    się czy mam jeszcze coś napisać?

    Marek

  • 139. Data: 2010-12-23 17:02:57
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-23 17:01, Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > kladzenia drewna na podlogach etc. No napisz jeszcze ze mi sie
    > bardziej w domu przez ta podlogowke kurzy to zbierzesz komplet pseudo-

    Kuźwa, temat podłogówki mam w nosie. I nie o tym pisałem, tylko o tym
    żeby nie wciskać ludziom głupot że na grzejnikach nie będzie
    kondensacji. Jak jest dobrze chałupa izolowana termicznie to i przy
    grzejnikach będzie kondensacja na kotle.

    To jest aksjomat: żeby było ciepło w budynku to trzeba dostarczyć
    dokładnie tyle ciepła ile z niego ubywa.
    A w jaki sposób to osiągnąć to drugorzędna, techniczna sprawa.

    Niemal wszyscy na tym forum się skupiają, w temacie ogrzewania, na
    pitoleniu o kotłach i kondensacji ale nie zauważają prostego faktu, że
    jeśli chałupa będzie kiepściutka pod względem izolacji termicznej to nic
    nie pomoże w niskim zużyciu energii na ogrzewanie, ani super
    niskotemperaturowa_w_całej_chacie podłogówka ani super-hiper-hi-tech
    kocioł kondensacyjny, ani krowiaste_przeogromne "kalafiory" na ścianach.

    Mając dobrze izolowaną termicznie chatę można nawet pierdnięciem ją
    ogrzać (domy pasywne). I w takim przypadku grzejąc "cieniutkim" kotłem
    atmosferycznym, będzie mniejsze zużycie nośnika energii niż na
    kondensacie, który ogrzewa cieniutko izolowaną termicznie chałupę.

  • 140. Data: 2010-12-23 17:31:45
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "mowczar" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Powiedz to tym, którzy mają schorzenia nóg np. żylaki. Zaraz cię
    > wyprostują. Znam takich, którzy właśnie z tego powodu już nie korzystają
    > z podłogówki. I twierdzą - parafrazując - podłogówka jest BEEEEEEE ;)

    Kolego, piszesz pierdoły. Na temat wpływu podłogówki na problemy zdrowotne
    napisałem tu już całe elaboraty i nie mam zamiaru kolejnych przekonywać
    nawiedzonych ludzi, że jednak nie są wielbłądami.
    Powiem krótko: problemy ze zdrowiem przy podłogówce nie wynikają z tego
    powodu, że podłogówka jest zła, ale z tego powodu, że ktoś ją spier.....ł
    projektując lub użytkując w zły sposób.

    Napisałeś: "Ja to wszystko wiem i przerobiłem".
    Co wiesz, co przerobiłeś ?
    Zrobiłeś u siebie instalację CO z grzejnikami i kotłem kondensacyjnym. Ale
    co z tego ? Masz jakikolwiek punkt odniesienia ?
    Zrób u siebie podłogówkę + grzejniki i przeprowadź próby grzejąc raz
    podłogówką , a raz grzejnikami to wtedy dostrzeżesz różnice.
    Póki co popadłeś w samozachwyt, że masz kocioł kondensacyjny, ale nie
    zdajesz sobie sprawy, że tylko po prostu go masz, bo nie jesteś w stanie
    wykorzystać jego pełnych możliwości i zamiast oszczędności rzędu 30-40%, bo
    tyle nawet można użyskać łącznie użytkując kocioł gazowy kondensacyjny +
    podłogówka w stosunku do kotła gazowego niekondensacyjnego + grzejniki, Ty
    uzyskasz od kilku do 10 % maksymalnie. Przy odpowiednio przewymiatrowanych
    (tzn. dobranych dla niskich parametrów wody zasilającej) grzejnikach można
    uzyskać maksymalnie kilkanaście procent.
    Policz sobie ile uzyskasz oszczędności w ciągu roku na ogrzewaniu:
    200-300zł ?
    Ile dołożyłeś do kotła kondensacyjnego ?
    2500-3000zł ?
    Po ilu latach zwróci Ci się koszt inwestycji ?
    Po ok. 10-15 latach.

    Robiąc podłogówkę masz zbliżone koszty. Zakładam oczywiście, że porównujemy
    dobre materiały w podłogówce z dobrymi grzejnikami, a nie z chińskim
    badziewiem z marketu. Niestety dobry grzejnik firmy Radson (Purmo) do dużego
    pokoju, aby mógł wykorzystywać w pełni kondensację kotła, kosztuje nawet
    1500zł. Zobacz ile rury AluPex możesz kupić za te pieniądze. Dla przykładu
    porządną rurę firmy Herz kupisz w cenie ok. 4zł. Kupisz za to tyle rury, że
    starczy na 2 duże pokoje.

    Tak więc jak widzisz cały czas żyjesz mitami sprzed 20 lat, kiedy to
    faktycznie koszty budowy podłogówki mogły być duże.
    Obecnie niestety są porównywalne, a w niektórych przypadkach mogą być nawetr
    niższe.