  • 11. Data: 2009-01-18 15:58:20
    Temat: Re: Instalacja elektryczna - ceny
    Od: "ygreko" <...@...com>

    OK, widze, ze za robote z materialem to bedzie jakies 12-14 kpln.

    Mam oferte, ktora tu teraz przytocze:

    (1) Elektryka z materialem: 120x65=7800 pln

    (2) Rozdzielnia razem z calym osprzetem, a na ile sie znam to naliczylem 10
    bezpiecznikow 16A i 7 bezp 10A, 3 wyl. r-p 25A: 2000 pln

    (3) Teletechnika z materialem: rtv, przy czym instalacja sat pod n recorder,
    tzn. podwojna oraz analog rtv oraz digital rtv+net 5 pkt+domofon 2 pkt+alarm
    punkty na zewnatrz i w kazdym pomieszczeniu = 1800 PLN

    Suma=11600+VAT.

    Co oznacza, ze cena jest niezla.

  • 12. Data: 2009-01-19 07:54:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
    > (2) Rozdzielnia razem z calym osprzetem, a na ile sie znam to naliczylem
    > 10 bezpiecznikow 16A i 7 bezp 10A, 3 wyl. r-p 25A: 2000 pln

    Zawyżyłeś znacznie.
    17 bezp to 150zł, 3 róznicówki to 200zł rozdzielnia to 350zł. Czyli razem ok
    1000zł

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-01-19 18:04:48
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Zawyżyłeś znacznie.
    > 17 bezp to 150zł, 3 róznicówki to 200zł rozdzielnia to 350zł. Czyli razem
    > ok 1000zł

    OK, tak dostalem od wykonawcy, to sprawdze, dzieki.

  • 14. Data: 2009-01-19 18:28:15
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości

    > (2) Rozdzielnia razem z calym osprzetem, a na ile sie znam to naliczylem
    > 10 bezpiecznikow 16A i 7 bezp 10A, 3 wyl. r-p 25A: 2000 pln

    10 obwodów 16A ? Trzy na kuchenkę, jeden na obwody kuchni a reszta na co ??
    A gdzie obwody 6A na oświetlenie ?

  • 15. Data: 2009-01-19 20:35:00
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > OK, tak dostalem od wykonawcy, to sprawdze, dzieki.

    Właśnie dlatego pisałem wyzej- nie zgadzaj się na usługe z materiałem.
    Dodatkowo zarobią jeszcze na Tobie na materiale. Powyższe to potwierdza.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-01-19 20:59:56
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "William" <n...@m...mnie.pl> wrote in message
    > 10 obwodów 16A ? Trzy na kuchenkę, jeden na obwody kuchni a reszta na co
    > ?? A gdzie obwody 6A na oświetlenie ?

    Na oswietlenie dane sa obwody 10A. Te 16A sa jeszcze na maty grzewcze (dwie,
    nie bedzie ich), jeden to rezerwa, no a reszta to obwody w pomieszczeniach.

  • 17. Data: 2009-01-20 17:32:25
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Właśnie dlatego pisałem wyzej- nie zgadzaj się na usługe z materiałem.
    > Dodatkowo zarobią jeszcze na Tobie na materiale. Powyższe to potwierdza.

    Ale co z tego, że zarobią ?
    W większości hurtowni instalatorzy dostają dodatkowe rabaty, których nie
    dostanie osoba indywidualna.

  • 18. Data: 2009-01-20 17:37:57
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > "William" <n...@m...mnie.pl> wrote in message
    >
    > Na oswietlenie dane sa obwody 10A. Te 16A sa jeszcze na maty grzewcze
    > (dwie, nie bedzie ich), jeden to rezerwa, no a reszta to obwody w
    > pomieszczeniach.

    Tak duże amperaże stosowało się kiedyś, gdy na dom przypadał jeden lub dwa
    obwody. 3,5kW w gniazdach pokoju czy łazienki na pewno nie jest potrzebne a
    tylko zwiększa ryzyko porażenia i pożaru.

  • 19. Data: 2009-01-20 18:11:07
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Tak duże amperaże stosowało się kiedyś, gdy na dom przypadał jeden lub dwa
    > obwody. 3,5kW w gniazdach pokoju czy łazienki na pewno nie jest potrzebne
    > a tylko zwiększa ryzyko porażenia i pożaru.

    Nie zwiększa ryzyka porażenia, ponieważ prąd rażący liczy się w dziesiątkach
    mA, czyli kilkadziesąt razy mnijeszy niż najmniej zabezpieczenia 1A
    stosowane w instalacjach.
    Ryzyko pożaru - teoretycznie, jednak w praktyce po to stosuje się przewody o
    odpowiednich przekrojach dopasowanych do zabezpieczeń oraz dodatkowe
    zabezpieczenia różnicwo-prądowe, aby takie zagrożenia eliminować.

  • 20. Data: 2009-01-20 20:34:55
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > Ale co z tego, że zarobią ?

    Bo lubie jasne sytuacje. Wykonawca za swoja pracę dostaje wynagrodzenie a na
    materiałach zarabia sprzedawca. I nie nawidze jak wykonawca daje nizszą cene
    za robote licząc na dodatkowe zyski na materiale

    > W większości hurtowni instalatorzy dostają dodatkowe rabaty, których nie
    > dostanie osoba indywidualna.

    Jak sie postara to dostanie, a przykład autora postu gdzie wykonawca za
    rozdzielnię +16 esek i 3 rożnicówki policzył 2000zł pokazuje jak można
    niekumatego inwestora zrobic w bambuko.
    I gdzie tu te rabaty

    Krzysiek