  • 11. Data: 2010-03-24 22:02:34
    Temat: Re: Isobooster zamiast wełny na poddaszu
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości
    news:4ba87bd5$1@news.home.net.pl...

    > Powiedzcie mi jak sobie wyobrażacie ocieplenie tym poddasza? Układać to
    > między krokwie? Szczelnie? Nie nie.. to jest nie możliwe...
    > Jaką ma trwałość taki materiał. Coś mi się nie chce wierzyć, że ta folia
    > bąbelkowa przetrwa zmienne warunki jakie panują w dachu.

    Szczelnie, a jesli jest deskowanie, to z zachowaniem szczeliny
    wentylacyjnej. Na googlach pod hasłem "reflective insulation" jest sporo
    materiałów i zdjęć z układania podobnej izolacji. W polsce oprócz isobooster
    znalazłem dwie inne firmy. Ich folie różnią się układem warstw
    http://www.ravago.pl/index.php/polyon
    http://alufox.pl/index.php?page=firma&lang=pl - cena 8,28/m2

    Ciekaw jestem, czyje rozwiązanie jest lepsze :)

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 12. Data: 2010-03-25 00:09:01
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > materiałów i zdjęć z układania podobnej izolacji. W polsce oprócz
    > isobooster znalazłem dwie inne firmy. Ich folie różnią się układem warstw

    Czytales opis? Powala na kolana. :-DD
    Welna, styropian, piana i inne tego typu materialy magazynuja energie jak
    gabka i spowalniaja jej wydostawanie sie. Gabka maksymalnie nasaczona kiedy
    upadnie na nia jedna kropla wody, to tyle samo wyleci dolem. Musze przyznac,
    ze ciekawa analogia. Kurcze, taka welna musi miec strasznie duza pojemnosc
    cieplna, bo przez cala zime mniej wiecej dziala jednakowo. Taki nieskonczony
    magazyn energii. Fascynujace. Szkoda, ze nie zdazyli opisac jak dziala ta
    folia, bo chyba jakos zdecydowanie inaczej. Ale to nie wszystko, pol
    centymetra tego matrialu z 21 wieku to tak jak grubosc ponad 13cm welny.
    Ciekawe dla czego oblicznia sa dla welny 0,045, moze dla tego, ze gorszych
    chyba nie ma. No nic... Ale to nie wszystko ten rewelacyjny produkt
    wyposazony jest w technologie z N.A.S.A. (ciekawe czego to skrot? Moze Nowy
    Anormalny Sprzedawca Artykulow?), ta super inowacyjna technologia
    przyklejonej folii aluminiowej odbija nawet 97% promieniowania
    podczerwonego. No jestem pod wrazeniem. Naprawde. Kto wie ile kosztuje rolka
    foli alu w spozywczym? Moze dam nad GK na poddaszu o ile N.A.S.A wyrazi
    zgode na korzystanie nieodplatne z tajnego patentu. Pozbieram jeszcze folie
    z pralek i tez dam nad GK. To tak jak bym mial 43cm welny a nie tylko 30,
    jak uloze 10 warstw to zaoszczedze prawie 1,5 metra grubosci na ociepleniiu
    poddasza a jaki cieply bedzie dom... Wyobrazacie sobie 1,5m grubosci
    welny... Ha...
    Jak zostanie to przykleje tez na sciany w pokojach i okna. Wyjdzie dom
    pasywny z pralek.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-03-25 18:45:05
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Czytales opis? Powala na kolana. :-DD

    Czytałem, np.:

    alufox:
    współczynnik przewodzenia ciepła (NBN B62-201) 0,034 W/mK

    czyli grubość musi być taka sama jak wełny :-)

    M.