  • 1. Data: 2010-03-15 14:23:57
    Temat: Pomoc w odczytaniu mapy topograficznej
    Od: Wwieslaw <j...@g...com>

    Witam,

    Tutaj:
    http://i39.tinypic.com/102nm7k.jpg

    umiescilem mapke z zaznaczona strzalka dzialka. Zanim zainwestuje czas
    i pieniadze w podroz, chcialbym zapytac czy biegli w czytaniu map
    zechcieliby skomentowac to co na niej widac?

    jest tam zapewne wzniesienie (albo dolina) - o jakim nachyleniu.
    widzi mi sie, ze w lewej/dolnej czesci jest jakas laka/bagno.
    W odleglosci kilkudziesieciu metrow od "dolnej" granicy biegnie linia
    energetyczna. nN/SN/WN ?

    jest ktos zdolny mnie oswiecic?

    Dzieki,
    Pozdrawiam
    Wieslaw

  • 2. Data: 2010-03-15 14:32:28
    Temat: Re: Pomoc w odczytaniu mapy topograficznej
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Wwieslaw" <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Witam,
    >
    > Tutaj:
    > http://i39.tinypic.com/102nm7k.jpg

    linia energetyczna prawdopodobnie sredniego napiecia, dosc dluga droga
    dojazdowa (przylacza+utwardzenie), te niebieskie kreski to chyba mokradla
    czy jaies podmokle laki a na góreczce postawisz dom :)

    b.

  • 3. Data: 2010-03-15 14:35:57
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > zechcieliby skomentowac to co na niej widac?
    >
    > jest tam zapewne wzniesienie (albo dolina) - o jakim nachyleniu.

    nie podales skali, poziomice sa tu chyba co metr i napewno wzniesienie
    (bagna na wzgorzach nie bywaja ;-)

    > widzi mi sie, ze w lewej/dolnej czesci jest jakas laka/bagno.

    bagno to poziome niebieskie kreseczki, tu laka ale raczej podmokla
    (jeziorko)

    > W odleglosci kilkudziesieciu metrow od "dolnej" granicy biegnie linia
    > energetyczna. nN/SN/WN ?

    nN napewno bo jedna strzalka, SN ma podwojne itd...

    > jest ktos zdolny mnie oswiecic?

    no napewno ta linia nN ;-)

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-03-15 14:45:40
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    sorry zle napisalem

    nN ---->----->----
    SN ----|-->--|-->
    WN --->>-->>---

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2010-03-15 14:52:47
    Od: Wwieslaw <j...@g...com>

    On 15 Mar, 15:32, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > dojazdowa (przylacza+utwardzenie), te niebieskie kreski to chyba mokradla
    > czy jaies podmokle laki  a na góreczce postawisz dom :)

    Brzmi optymistycznie, tez bym tak sobie to wyobrazal ;)

    Czy przy atrakcyjnej cenie warto sie pchac w takie rozwiazanie (gdzie
    od drogi publicznej do "domu na gorce" mam podmokla lake)?
    Czyli, przy zalozeniu atrakcyjnej lokalizacji w sensie widokow i
    sasiedztwa, ceny (kilkadziesiat % ponizej ceny rynkowej dzialek
    plaskich i suchych), i braku innych niespodzianek, czy przedsiewziecie
    moze mic sens ekonomiczny/? jezeli na gruncie oszczedzam, powiedzmy,
    60kpln, czy jest to kwota za ktora naprawie niedogodnosci, tj.
    przylacze prad i utwardze dojazd?

    Postaram sie tam wybrac i sfotografowac dzialke i okolice.

    Co do skali: bok dzialki przylegajacy do drogi ma okolo 60m.

    Pozdrawiam, dzieki za komentarze
    Wieslaw

  • 6. Data: 2010-03-15 14:57:22
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wwieslaw" <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...
> [...]

    moze mic sens ekonomiczny/? jezeli na gruncie oszczedzam, powiedzmy,
    60kpln, czy jest to kwota za ktora naprawie niedogodnosci, tj.

    Brac jesli Ci sie podoba, zrobisz wykop pod fundament i usypiesz sobie
    piekna groble dojazdowa z tej ziemi.
    Transformator masz dosc blisko wiec nie ma sie czym martwic, no i oczko
    wodne juz gotowe ;-))))
    Poziomice sa co 1 m juz dopatrzylem, piekny material na ladne
    zagospodarowanie.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2010-03-15 15:11:22
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Mon, 15 Mar 2010 15:57:22 +0100, HANA napisał(a):

    <ciach>

    Mógłbyś naprawić swego koślawego Outlooka? Sprawę załatwi OE PowerTool czy
    OE QuoteFix.

    --
    ŁC
    "Prawdziwa kobieta potrafi z niczego zrobić dwie rzeczy: zupę i awanturę"

  • 8. Data: 2010-03-15 18:48:11
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > jest ktos zdolny mnie oswiecic?

    Mapy dostepne na geoportalu sa mocno nieaktualne.
    Poza tym portal udostepnia takie narzedzia jak linijka i pomiar
    powierzchni wiec wszystkie odleglosci mozesz sobie pomierzyc.

    Pol dzialki masz podmoklej (niebieskie poziome paseczki) - ale poziom
    wod gruntowych opadl wiec dzialka mozesz byc sucha.
    Proponuje zebys wybral sie tam TERAZ a nie czekal do lata, to jest dobry
    czas aby ocenic zagrozenie woda. A z tego co widze, to moze nie byc
    wesolo, z trzech stron gorki, moze z nich duuuzo wody splywac.

    Zwlaszcza ze to oczko wodne+oznaczenie "r" (wysoka trawa, trzciny" moze
    sugerowac ze woda lubi sie tam zbierac i szybko nie opada.

    Widoczna linia energetyczna to sN + trafostacja

    szwagier