  • 31. Data: 2009-03-15 22:23:42
    Temat: Re: Jak nauczyliściesiębudować?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Czas zakończyć spór bo widzę, że ani ty mnie,a nie ja ciebie nie
    > przekonam.

    45 lat naród przekonywaliście. I nie udało się, a Ty myślisz, że teraz odwalisz
    całą robotę za Marksa w jednej dyskusji? :).

    > Napisałeś, że ileś tam lat więzienia groziło za kupno
    > cementu, co jest kłamstwem.

    Z dialektycznego punktu widzenia? :) Wszystko jest względne. Jeśli milicjant
    kupował albo ormowiec, to rzeczywiście nic mu nie groziło. Jeśli kupował kułak,
    albo ksiądz to z Waszego punktu widzenia jest to oczywiście kłamstwo. Jak kupił
    zwykły szary obywatel, to władza starała się iść na rękę, ludzka to władza
    była. Stąd teraz tyle nazwisk na liście Bronka W., pewnie tylko cement
    kupowali :). Zanim zaczniesz gadać głupoty sprawdź sobie co to była "IRCHA", bo
    tych wcześniejszych instytucji pewnie nie pamiętasz.

    > Jesteś zaślepiony i nie przyjmujesz
    > argumentów,

    To były argumenty? 45 lat kłamstw, a Ty próbujesz od nowa... :) Też mi
    argumenty...

    > że za czasów komuny ludzie budowali domy

    W starożytnym Egipcie też budowali domy, a w Moskwie to nawet rozdawali
    samochody. Skończ wreszcie z tą dialektyką. I nie zacznij przypadkiem o
    trójkach murarskich...

    > - bo budowali

    I nawet śpiewać dzieciom kazali w szkołach "budujemy nowy dom...". Przynajmniej
    w moich czasach kazali... A mieszkań jak nie było, tak nie było...

    > chociaż czyż nie były
    > nim też dzieci jeżdżące na kolonie,

    Napisz jeszcze o pańszczyźnie i reformie rolnej. Gomułka też to w kółko to
    powtarzał.

    > które dzisiaj mogą tylko łoić wino w
    > klatce ?

    A wtedy to nie łoili? Nawet na tych koloniach, które jak widzę znasz tylko z
    przekazów. Nie tylko dzieci, kadra też nieźle dawała... Do czasów Wojtka to
    nawet przed trzynastą i bez kartek. Poza tym ówczesne wino zawierało więcej
    siarki:). Rozpijaliście po prostu naród - wystarczy sprawdzić statystyki
    spożycia na głowę na początku lat osiemdziesiątych i teraz. Wygoogluj sobie
    księdza Blachnickiego i sprawdź za co go komuna z takim uporem ścigała. Wcale
    nie za szpiegostwo na rzecz Watykanu, tylko za walkę z rozpijaniem narodu. Bo
    Wy to tylko plakaty potrafiliście drukować "Bimber przyczyną ślepoty" i "Z
    pijanym nie tańczę". Ech te Wasze argumenty...

    > A tłumaczenie przez niektórych
    > własnej niezaradności "systemem" jest żenujące.

    Niezaradności? Tu już się pogubiłem... Skoro majster z tamtym systemie za
    prostą naprawę hydrauliczną żądał ode mnie średniej pensji nauczycielskiej, to
    nauczyłem się wykonywać takie naprawy samemu. Gdzie tu niezaradność...? System
    w którym jakiś idiota ustala ile trzeba wyprodukować w całym kraju cegieł przez
    najbliższe 5 lat zawsze będzie niewydolny, nawet jeśli są kolonie dla dzieci.

    Chodźmy na polityka.soc.pl, bo nas tutaj zaraz zabiją :(.
    Przecież tu nikogo nie interesuje ani Twoja dialektyka, ani moje umiejętności,
    które nabyłem tylko dzięki władzy ludowej:).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 32. Data: 2009-03-16 06:52:10
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Czas zakończyć spór

    Po co zaraz kończyć? Ot, trzeba się przenieść na właściwą grupę. Dalszy ciąg
    jest tu:

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?
    t=watek&group=pl.soc.polityka&tid=10512334&aid=85368
    994

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 33. Data: 2009-03-16 07:09:03
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Czapla napisał:

    > 45 lat naród przekonywaliście. I nie udało się, a Ty myślisz, że teraz odwalisz
    > całą robotę za Marksa w jednej dyskusji? :).
    Jakie przekonywaliście- jeśli piszesz, że jestem młody i znam te czasy
    jedynie z przekazów ?

> [...]
    > albo ksiądz to z Waszego punktu widzenia jest to oczywiście kłamstwo.
    Sprawdź ile wybudowano wtedy kościołów ?
    ,

> [...]
    > Wy to tylko plakaty potrafiliście drukować "Bimber przyczyną ślepoty" i "Z
    > pijanym nie tańczę". Ech te Wasze argumenty...

    No tak, przecież na mieszkanie trzeba było czekać 25 lat - cóż to
    pretensje do władzy, ze szybciej nie dała ?

    > Pozdrawiam
    >
    > Czapla

    Piszesz kolego o dialektyce, samemu nie podając rzeczowych argumentów, i
    jedynym hasłem jest, że za kupno cementu można było przez 45 lat iść do
    więzienia. Masz klapki na oczach, czego współczuję. A i przy okazji -
    czy chleb, który kupowałeś był z państwowej czy prywatnej piekarni ? a
    oranżada ?

    pzdr.
    rafał

  • 34. Data: 2009-03-16 19:32:04
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > No tak, przecież na mieszkanie trzeba było czekać 25 lat - cóż to
    > pretensje do władzy, ze szybciej nie dała ?

    Wyjaśnij młodzieży co to znaczy, że mieszkań się nie kupowało, tylko "władza
    dawała". No i komu "dawała". I posty tnij, za pochodzenie dzisiaj ulg już nie
    ma!

    > Piszesz kolego

    Kolego? To Ty też masz katar? (to akurat tekst Tuwima..., poeta taki był,
    miewał flirty z Waszą Władzą, ale tak mu się jakoś życie ułożyło. Kolegę miał -
    Hemara, temu się życie ułożyło jakoś inaczej). "Kolego" to obowiązywało w ZSL,
    przedtem w PSL. Obywatelu im nie pasowało, bo dla nich "Obywatel" to
    był "Ziemski Obywatel". W partii obowiązywało "Towarzyszu". W SLD nie wiem, się
    nie interesowałem. A w internecie...? No dobrze, niech Ci będzie, Kolego:).

    Nie zaśmiecaj grupy, budowlańców nie interesuje polityka.
    Wątek jest kontynuowany tu: http://niusy.onet.pl/niusy.html?
    t=artykul&group=pl.soc.polityka&aid=85368791.
    Fajnie się czyta:).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 35. Data: 2009-03-17 22:45:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > Czas zakończyć spór bo widzę, że ani ty mnie,a nie ja ciebie nie
    > przekonam. Napisałeś, że ileś tam lat więzienia groziło za kupno cementu,
    > co jest kłamstwem. Jesteś zaślepiony i nie przyjmujesz argumentów, że za
    > czasów komuny ludzie budowali domy - bo budowali

    Zanim calkiem zakonczysz przypomnij nam jaki obowiazywal przydzial cegiel i
    jaki kawalek domu dalo sie z nich zbudowac.

    > i nie tylko jak napisałeś beneficjenci tamtego systemu -

    A beneficjenci nie mieli limitu 110m2, budowali co chcieli, szaraczek nie
    mogl wyzej dupy wyskoczyc.

    > chociaż czyż nie były nim też dzieci jeżdżące na kolonie, które dzisiaj
    > mogą tylko łoić wino w klatce ?

    Rzeco? Wiesz w mojej okolicy dzieci nie loja, i owszem jezdza na kolonie.