  • Data: 2009-05-22 11:56:12
    Temat: Jak "oczyścić" piwnicę?
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Przymierzam się do przeniesienia mojej małej serwerowni (dwa serwery +
    switch 19" + modem + Firewall/IPS) do piwnicy.
    Problem w tym, że piwnica jest cała (podłoga + strop + ściany) zbudowana z
    cegieł zespolonych cementem (bądź innym podobnym spoiwem), który ma mocną
    tendencję do kruszenia się, a co za tym idzie cokolwiek nie postawię w
    piwnicy, po jakimś czasie zostaje pobrudzone pyłem/kurzem cementowym...

    Pytanie jak w temacie - co mógłbym zrobić, by uniknąć problemu? Myślałem np.
    nad pomalowaniem wszystkiego jakąś smolistą substancją, ale z tego co
    słyszałem piwnica musi "oddychać", żeby nie zapleśnieć...
    Domyślam się, że ja jeden takiego problemu nie mam... Jak "robi się" w
    takich wypadkach?

    Dodam, że problem najbardziej doskwiera ze strony stropu (wszak wszelkie
    dziadowstwa spadają z góry), a do tego niespecjalnie mogę sobie pozwolić,
    by obniżyć strop piwnicy (wysokość jest w tej chwili ok. 1,70m).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste