  • 11. Data: 2011-09-21 08:12:58
    Temat: Re: Jaki to kolor elewacji
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 21 Wrz, 08:20, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
    > Witam
    >
    > Prosba o identyfikacje koloru elewacji
    >
    > http://img856.imageshack.us/img856/6800/dsc8932t.jpg
    http://img20.imageshack.us/img20/2711/dsc8947a.jpght
    tp://img5.imageshack.us/img5/1059/dsc8951t.jpg

    > najblizej mu do koloru 1830, 2030 greinplast, ale to nie to.
    > ZTCW to nie greinplast, rodzaj tynku silikatowo-silikonowy.

    LOL.. dla mnie to jest kandydat na post miesiaca.

    Uważam, że bez sensu jest pytać właścicieli... to tak jakby pytać o
    drogę w nieznanym mieście - trochę wstyd!

    Jeśli naprawdę chcesz wiedzieć jaki to kolor to:
    - musisz zaczekać aż właściciele pójdą spać, potem zakraść się i
    wykroić im kawałek tynku (ale koniecznie spod podbitki bo inaczej może
    być już lekko wypłowiały)
    - następnie zaopatrz się w jakieś źródło światła dające pełne widmo
    (ostatecznie może być zwykła żarówka - ale lepiej lampa studyjna
    5400K :))
    - w identycznych warunkach zrób fotkę skradzionego tynku i wszystkich
    kart wzornika mających podobne kolory
    - w programie graficznym uśrednij kolory próbek i sprawdź składowe RGB
    ewentualnie HSL :)
    - skradziony tynk z wynikami pomiarów wrzuć właścicielom do skrzynki
    na listy - dołącz jakieś wyjaśnienia i przeprosiny

    --
    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2011-09-21 08:32:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Wrz, 10:12, shaman <g...@m...pl> wrote:

> [...]
    > - skradziony tynk z wynikami pomiarów wrzuć właścicielom do skrzynki
    > na listy - dołącz jakieś wyjaśnienia i przeprosiny

    Po co to wszystko - przeciez to jest ZOLTY!
    ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-09-21 09:25:56
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 21 Wrz, 10:32, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Po co to wszystko - przeciez to jest ZOLTY!
    > ;)

    To wiadomo, ze ZOLTY :) ale na wzorniku widac, ze TEN zolty jest jakby
    jakis inny niz TAMTEN zolty.. a dzieki tej procedurze mozna isc do
    sklepu i poprosic o dokladnie TAKI zolty :) Poza tym.. ta
    adrenalina ;)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 14. Data: 2011-09-21 09:44:34
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    b.googlegroups.com...
    wrote:

    > LOL.. dla mnie to jest kandydat na post miesiaca.
    > Uważam, że bez sensu jest pytać właścicieli... to tak jakby pytać o
    > drogę w nieznanym mieście - trochę wstyd!
    /ciach/

    Jak to mowia, najgorszy rodzaj ludzki to bezinteresowna menda. Tyle
    strzepienia klawiatury bez sensu.
    Wlasciel po prostu nie wie jaki to kolor. Kolor mi sie spodobal, musze
    zdecydowac szybko, bo ekipa czeka, a skoro mam wydac +15k za elewacje, chce to
    wydac dobrze.

    eot z mojej strony

    --
    pozdr Z.

  • 15. Data: 2011-09-21 09:49:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2011 08:20, ATZ Rzeszow pisze:
> [...]
    >
    > najblizej mu do koloru 1830, 2030 greinplast, ale to nie to. ZTCW to nie
    > greinplast, rodzaj tynku silikatowo-silikonowy.

    Łososiowy? ;->

    A poważniej: pytanie o kolor na podstawie zdjęcia jest bez sensu -
    wygląd odcieni zależy od kalibracji ekranu i wielu innych czynników.

    Jedyny sensowny pomysł to wziąć wzornik kolorów od sprzedawcy/producenta
    farby/tynku i porównać.

    A i tak to zadziała tylko jeśli powłoka jest w miarę nowa i czysta.

  • 16. Data: 2011-09-21 10:23:30
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 21 Wrz, 11:44, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    > zdecydowac szybko, bo ekipa czeka, a skoro mam wydac +15k za elewacje, chce to

    :) bezinteresowna menda (BM) potrafi wkurzyć to fakt.. ale jeszcze
    gorszym rodzajem człowieka jest taki, który się zbytnio przejmuje tym
    co BM pisze. Trochę luzu.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-09-22 20:33:30
    Od: "adi" <a...@g...com>

    jest to kolor oklepany :)

    Adi

  • 18. Data: 2011-09-26 08:08:17
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > najblizej mu do koloru 1830, 2030 greinplast, ale to nie to. ZTCW to nie
    > greinplast, rodzaj tynku silikatowo-silikonowy.

    Tak wracając do koloru, to z sąsiadem robimy elewacje, jedna firma
    i wybral kolor
    http://www.netweber.pl/produkty-elewacyjne/wybierz-n
    ajlepsze-rozwiazanie/palety-kolorow-i-struktur/kolor
    nik-tynkow-oraz-farb-dostepnosc-dla-poszczegolnych-p
    roduktow/kolory-dostepne-dla-produktow-akrylowych.ht
    ml

    415B :)

    probowalem delikatnie odwieźć go od tego koloru
    ale zonie się taki podoba i koniec :) hehe
    wykonawcy mysleli, ze to zarcik az lzy im lecialy ze smiechu

  • 19. Data: 2011-09-26 08:39:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2011 10:08, Amir pisze:

    > 415B :)
    >
    > probowalem delikatnie odwieźć go od tego koloru
    > ale zonie się taki podoba i koniec :) hehe
    > wykonawcy mysleli, ze to zarcik az lzy im lecialy ze smiechu

    Oooo, to mi przypomina kolor domku gejowskiego brata Winnetou (imieniem
    Włóżmitu) z "But Manitou" ;>

  • 20. Data: 2011-09-26 09:37:17
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Weź pod uwagę, że kolor zmienia się z czasem.
    U mnie 3 lata po tynkowaniu przyszedł sąsiad i zapytał o kolor, bo chce
    taki sam. Dostał numer i zamówił a potem okazało się, że jego kolor jest
    zupełnie inny. Teraz po kolejnych 3 latach już się w miarę wyrównało.
    Jacek