  • 51. Data: 2015-03-10 22:59:15
    Temat: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 21:44:40 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > 450 złotych wystarczy żeby kupić prądu na miesiąc do kilowatowego grzejnika. W
    osiemdziesięcio metrowym mieszkaniu potrzeba z 6-10 kilowatów do ogrzania w czasie
    mrozów. .

    No nie rob sobie jaj :-)
    Ja mam chate 400m2, grzeje 200m2 i w najzimniejsze miesiace ostatnich 4 lat
    pompa 9kW chodzila max ~18h / dobe (kiedy byly mrozy i przez 2 tygodnie temp.
    nie spadaly ponizej -15stC). Czyli wychodzi srednia moc rzedu 6,7kW.
    W bloku/kamienicy dochodza dodatkowo sasiedzi ktorzy dogrzewaja dookola.
    Zakladajac 5 x mniejszy metraz wychodzi 1,34kW. Dodajac sasiadow - ten
    1kW jest calkiem realny na CO dla takiego mieszkanka 40m2 :-)

    Natomiast sprawa CWU to juz inna inszosc ale to byli studenci wiec mogli
    kapac sie rzadko :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2015-03-10 23:41:30
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 22:59:17 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > 1kW jest calkiem realny na CO dla takiego mieszkanka 40m2 :-)
    >
    > Natomiast sprawa CWU to juz inna inszosc ale to byli studenci wiec mogli

    No to niech kupuje w markecie grzejniki po 250W i zakłada. Skoro wielu twierdzi że
    kilowatem się da jak są mrozy.

  • 53. Data: 2015-03-10 23:50:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 23:41:31 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > No to niech kupuje w markecie grzejniki po 250W i zakłada. Skoro wielu twierdzi że
    kilowatem się da jak są mrozy.

    Zrobic z grubsza OZC i bedzie wiadomo na pewno czy sie da :-)
    Akurat jezeli chodzi o takie tanie grzejniki na prad to wiekszosc ma pewnie
    moc 2kW wiec bedzie wystarczajaco duzo zapasu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2015-03-11 00:47:43
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 marca 2015 23:50:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Akurat jezeli chodzi o takie tanie grzejniki na prad to wiekszosc ma pewnie
    > moc 2kW wiec bedzie wystarczajaco duzo zapasu :)

    Po co. Doświadczalnie zostało sprawdzone. 0,5kW dla takiego mieszkania będzie w sam
    raz. Kocioł do centralnego niepotrzebny bo wystarczy grzałkę 500W wstawić w rurkę.
    Żebym to wcześniej wiedział to bym się nie pierdolił z kilowatową ( tyle pobiera)
    pompą ciepła, grzejnikami itp. W zimę wystarczy powkręcać po jednej żarówce setce i
    dwa w jednym. Widno i ciepło.

  • 55. Data: 2015-03-11 01:00:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 marca 2015 00:47:46 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Po co.

    No w sumie jak patrze na allegro to nawet 500W da sie takie konwektory kupic
    wiec w sumie masz racje - po co ;)

    Inna sprawa ze przy przeliczaniu z ogrzewania mojego domu nie wzialem pod
    uwage tego ze przy kalafiorach cieplo sie nie akumuluje w posadzce i wahania
    temp. sa duzo wyzsze wiec rzeczywiscie trzeba miec wiekszy zapas niz
    "obliczony" 1kW. Co oczywiscie nie zmienia wyniku, ze srednio-godzinowo-dobowo
    moze ten 1kW wyjsc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2015-03-11 01:21:30
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 marca 2015 01:00:16 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > "obliczony" 1kW. Co oczywiscie nie zmienia wyniku, ze srednio-godzinowo-dobowo

    Kilowat to przy powierzchni 80m2. I jeszcze okna w zimę pootwierane bo gorąco. Jak by
    okien nie otwierać to pewno 300W na 80m2 z zapasem wystarczy. Przy 40m2 wyjdzie że
    bez otwierania okien w mrozy 150W. To pewno zasługa nowoczesnych grzejników
    elektrycznych Jak teraz żarówka pobiera 10 razy mniej prądu niż kiedyś i daje tyle
    samo światła. To dlaczego z grzejnikami miało by być inaczej.

  • 57. Data: 2015-03-11 02:36:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 marca 2015 01:21:31 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    elektrycznych Jak teraz żarówka pobiera 10 razy mniej prądu niż kiedyś i daje tyle
    samo światła. To dlaczego z grzejnikami miało by być inaczej.

    Wszystko przekabacasz zeby na Twoje wyszlo :-)

    1kW to byl odpowiednik dla 40m2, a nie dla 80m2 i dla zamknietych okien;)

    Ja tam jestem za zrobieniem OZC - wszystko bedzie wiadome ale przy grzejacych
    sasiadach to nawet jakby wylaczyc calkiem swoje ogrzewanie - ponizej 10stC
    pewnie nie spadnie :-) Wszystko zalezy od ulozenia / polozenia mieszkania..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2015-03-11 12:40:38
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 marca 2015 02:36:53 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > pewnie nie spadnie :-) Wszystko zalezy od ulozenia / polozenia mieszkania..

    Nie na moje bo dałem sobie spokój. Nabijam się z nich. Oczywiście że przed decyzją
    czym grzać powinno się wstępnie policzyć jakie będzie zapotrzebowanie na ciepło.
    Zwłaszcza że wzór prosty i dane dotyczące ścian, podłóg i sufitów są w sieci. Jak
    problem ze znalezieniem to można spytać tutaj i pewno ktoś by podpowiedział. Jak się
    komuś nie chce albo w panią od matematyki rzucał kamieniami to może policzyć
    przyjmując jakie jest zapotrzebowanie na ciepło na metr kwadratowy albo na metr
    sześcienny dla budynku w jakim jest mieszkanie.

  • 59. Data: 2015-03-16 09:14:02
    Od: j...@g...com

    Kup najtańszy termet lub ferroli. Przy zerowym uruchomieniu, niech Ci serwisant
    ustawi ograniczenie mocy do adekwatnej dla tego lokalu. Zakładam że będzie zamknięta
    komora spalania - zwróć uwagę by kryza kominowa była dobrze dobrana do długości
    komina (wkładu). przypuszczam, że za około 2 tyś +/- 200 zł kupisz kociołek
    dwufunkcyjny z zamkniętą komorą. Instalacja w pexie - tanio i szybko. Dodatkowy koszt
    to komin tu nie wiem jak to wyjdzie, licz sobie średnio 300-400 zł za m.b z montażem.
    jak pokombinujesz, np wkład alufol + jedna rura lub system rozdzielnorurowy to może
    być jeszcze taniej niż koncentryk.

    Jackare