  • 1. Data: 2009-03-24 09:19:34
    Temat: Kominek na BK
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    Czy są jakieś przeciwskazania do umieszczenia kominka na BK klasy 350?
    Wymyśliłem sobie że podmuruje BK pod kominkiem ....

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 2. Data: 2009-03-24 09:23:23
    Temat: Re: Kominek na BK
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Czy są jakieś przeciwskazania do umieszczenia kominka na BK klasy 350?
    Wymyśliłem sobie że podmuruje BK pod kominkiem ....

    Jak mi firma osadzala sam wklad to postawili na BK ale na gore dali plyte
    betonowa zbrojona. Mowili ze tak musi byc koniecznie.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 3. Data: 2009-03-24 09:47:03
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Mar, 10:23, "II Artur II" <s...@m...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak mi firma osadzala sam wklad to postawili na BK ale na gore dali plyte
    > betonowa zbrojona. Mowili ze tak musi byc koniecznie.

    A jaka grubość tej płyty?

  • 4. Data: 2009-03-24 13:23:41
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    A jaka grubość tej płyty?

    5 cm

  • 5. Data: 2009-03-24 20:09:34
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    > Czy są jakieś przeciwskazania do umieszczenia kominka na BK klasy 350?
    > Wymyśliłem sobie że podmuruje BK pod kominkiem ....

    zalezy jaki kominek /waga/, mozesz dac Bk a na wierzch cegly , przynajmniej
    kominek sie nie wbije w BK.
    Reszta zabudowy jak wolisz, ja mam z BK wszystko.

  • 6. Data: 2009-03-24 22:06:59
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Mar, 14:23, "II Artur II" <s...@m...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > A jaka grubość tej płyty?
    >
    > 5 cm

    Czyli po prostu wylewka... a była dylatowana od reszty posadzki?

    Zastanawiam się czy po prostu (tak jak tu radzą) nie dać styropian XPS
    pod kominkiem, a dalej od kominka już zwykły i na to wylewkę ...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 7. Data: 2009-03-25 07:40:10
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    >Czyli po prostu wylewka... a była dylatowana od reszty posadzki?

    >Zastanawiam się czy po prostu (tak jak tu radzą) nie dać styropian XPS
    >pod kominkiem, a dalej od kominka już zwykły i na to wylewkę ...

    Nie zrozumiales mnie Krzemo. Pytales na czym posatwic wklad kominkowy.
    Napisalem zeby nie stawiac na samym suporeksie tylko na wierzch plyta
    betonowa 5 cm zbrojona.
    Ja mam ustawiony wklad w ten sposob ze do posadzki sa przyklejone dwa
    bloczki BK, stoja na dluzszym boku odsuniete od siebie jakies 40-50 cm a do
    niech z gory jest przyklejona, wypoziomowana plyta betonowa.
    Pod posadzka nie mam w tym miejscu styropianu i ten kawalek posadzki jest
    zazbrojony. Pozatym jak lalem beton (stope) pod komin to wylalem szerzej
    zeby bylo pod kominek ale to nie jest juz konieczne w kazdym przypadku. Ja
    mam ciezki wklad, 90 cm szerowkosci z winda to i podbudowa musiala byc
    lepsza.

  • 8. Data: 2009-03-25 07:45:24
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Powiem Ci jeszcze tak:
    Postawienie wkladu na samym BK moze skutkowac z czasem ze wklad sie obnizy
    bo ciezkie zeliwo i wrzucanie polan do kominka bedzie dzialalo jak mlotek na
    ten BK i moze sie odcisnac. Bynajmniej moj wklad od spodu ma jakies 2 - 3
    zebra i tylko tym styka sie z plyta betonowa. Chyba ze Ty masz wklad z
    plaskim spodem?...

  • 9. Data: 2009-03-25 08:30:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    II Artur II wrote:
> [...]
    > spodu ma jakies 2 - 3 zebra i tylko tym styka sie z plyta betonowa.
    > Chyba ze Ty masz wklad z plaskim spodem?...

    zamiast lać beton to podstawić dwie płytki chodnikowe :)

    ja tak odciążyłem zasobnik CWU

  • 10. Data: 2009-03-25 08:39:49
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Mar, 08:45, "II Artur II" <s...@m...pl> wrote:
> [...]
    > ten BK i moze sie odcisnac. Bynajmniej moj wklad od spodu ma jakies 2 - 3
    > zebra i tylko tym styka sie z plyta betonowa. Chyba ze Ty masz wklad z

    Na początek wielkie dzięki za opis zastosowanego u Ciebie
    rozwiązania... warte przemyślenia!

    A w kwestii "odciśnięcia" to tym razem ty mnie źle zrozumiałeś...
    wylewka na BK będzie (oczywiście jeżeli się na BK zdecyduję). W
    oryginale chciałem dać BK w miejsce styropianu, zrobić wylewkę i
    dopiero na tym stawiać kominek. Więc nie ma możliwości aby kominek
    wbił się w BK bo musiałby najpierw przebić płytę (wylewkę) zazbrojoną.
    Tak na prawdę BK jest nadspodziewanie odporny na udar, a wspomnianemu
    wbijaniu się kominka zaradził by nawet cienki arkusz blachy...
    ;-)

    Twoje rozwiązanie jednakże idzie w innym kierunku... może masz jakieś
    fotki z realizacji tego kominka? Byłbym bardzo wdzięczny!

    Pozdrawiam,
    Krzemo.