  • 1. Data: 2009-03-23 20:11:37
    Temat: słabe ciśnienie wody
    Od: Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl>

    Witam,
    blok mieszkalny, 18 lokali. Mieszkam od niedawna i to co zauważyłem to słabe
    ciśnienie wody, ale
    myślałem że tak ma być bo blok niepierwszej młodości. Jednak dziś w piwnicy
    zauważyłem takie oto cudo.
    Do bloku dochodzi rura z zimną wodą dość gruba, później zwężenie wodomierz i znowu
    gruba rura. Jak na
    moje niefachowe oko na 18 rodzin ta rura i ten wodomierz to chyba za małą średnicę
    ma. Proszę o
    wypowiedź specjalistów, bo jeżeli to jest przyczyna słabego ciśnienia wody to
    chciałbym jakieś pismo
    to zarządcy napisać.

    Zdjęcia:
    http://www.rostalski.pl/rura

    Łukasz Rostalski

  • 2. Data: 2009-03-23 21:01:23
    Temat: Re: słabe ciśnienie wody
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Łukasz Rostalski" <l...@n...wytnij.rostalski.pl> napisał w
    wiadomości news:49c7ed3b$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > wodomierz to chyba za małą średnicę ma. Proszę o wypowiedź specjalistów,
    > bo jeżeli to jest przyczyna słabego ciśnienia wody to chciałbym jakieś

    Rurka jest "przepisowa". Wodomierz jest półcalowy, więc i 50cm odcinek przed
    nim również musi mieć taką średnicę by zapewnić dokładność pomiaru. Pytanie
    tylko czy dla takiej ilośći lokali wodomierz nie jest za mały.... Półcalowe
    daje się na mieszkanie, domek. Tu przydałby się pewnie minimum calowy. Kup
    manometr, wepnij np. w przyłącze pralki i zobacz jakie jest ciśnienie w
    nocy, w dzień, wieczorem jak się ludzie kąpią.

  • 3. Data: 2009-03-24 06:24:58
    Od: "Decter" <decter(wytnij)@op.pl>

    > Rurka jest "przepisowa". Wodomierz jest półcalowy, więc i 50cm odcinek
    > przed nim również musi mieć taką średnicę by zapewnić dokładność pomiaru.
    > Pytanie tylko czy dla takiej ilośći lokali wodomierz nie jest za mały....

    Ja mam w domku z poddaszem i 5 osobową rodziną wodomierz 3/4" i to z
    przepływem który mi zaznaczył monter bo sa i mniejsze.
    1/2" - nawet "na wycuj" widac że jest za mały do bloku.
    Ciśnienie u mnie w sieci przed wodomierzem 3 bary.
    Decter

  • 4. Data: 2009-03-24 11:21:01
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > calowy. Kup manometr, wepnij np. w przyłącze pralki i zobacz jakie jest
    > ciśnienie w nocy, w dzień, wieczorem jak się ludzie kąpią.

    Ja tam specjalista nie jestem, ale ...
    U mnie w domku taki 0,5 cala to ja mam 2-gi na podlewanie ogrodu.
    (co by za kanalize nie płacić). Główny jest większy, a domek jednorodzinny.
    Tak więc na tyle użytkowników to z pewnością przynajmniej 1,5 calowy jak nie
    więcej.
    Ja robiłem pare lat temu, to musiałem zamontowac wodomierz na konsoli.
    Konsola ma rzeczywiście innej średnicy króćce przył zewntrzne a inne na
    wodomierz.
    Podobnie jest chyba przy 2gim wodomierzu.
    Ale zejście w dół jest tylko o jeden stopień (z 1cala na 3/4).
    ( w war. miałem zapotrz. na wode 0,5m3/d).
    Dla 18lokali to napewno powyżej 5m3/d wiec pewnie średnice do tego sie
    dobiera.
    Ale to niech sie hudraulicy wypowiedzą.

    A skąd pewność że to "cudo" jest na wszystkie 18rodzin.
    Jesli tak jest to wg mnie to nawet ta rura (porównuje do cegły)
    jest za cienka na tyle mieszkań. U mnie do domku idzie grubsza.

    Pzdr
    J23

  • 5. Data: 2009-03-24 11:34:17
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Łukasz Rostalski napisał:
> [...]
    > wodomierz to chyba za małą średnicę ma. Proszę o wypowiedź specjalistów,
    > bo jeżeli to jest przyczyna słabego ciśnienia wody to chciałbym jakieś

    A to na pewno wodomierz od zimnej wody dla bloku?
    Napisane na nim, że do gorącej, w dodatku nieoplombowany??

    Zamknij zawór wieczorem i patrz, co się dzieje, bedziesz wiedział od
    czego to jest ;-)

    mcs

  • 6. Data: 2009-03-24 11:47:24
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    J23 pisze:
    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    > A skąd pewność że to "cudo" jest na wszystkie 18rodzin.

    Jest to w mojej piwnicy i z tego licznika odczytywane są pomiary
    miesięczne zużycia wody dla całego bloku. Co miesiąc chodzi Pan i
    spisuje. Zresztą to jest jedyna rura z wodą jaka dochodzi z zewnątrz nie
    licząc co.

  • 7. Data: 2009-03-24 11:48:35
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    mcs pisze:
> [...]
    > Napisane na nim, że do gorącej, w dodatku nieoplombowany??
    >
    > Zamknij zawór wieczorem i patrz, co się dzieje, bedziesz wiedział od

    100 % zresztą zanim się wprowadziłem i nie mogli się dostać do piwnicy
    to dzwonili do mnie że wody nie mogą rozliczyć i opłat ludziom naliczyć.

  • 8. Data: 2009-03-24 11:49:54
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    mcs pisze:
    > Zamknij zawór wieczorem i patrz, co się dzieje, bedziesz wiedział od
    > czego to jest ;-)

    Jak wczoraj w piwnicy półki sobie robiłem, to kółko które w nim jest
    mało z niego nie wyskoczyło tak szybko się kręciło i w dodatku głośno.

  • 9. Data: 2009-03-24 12:15:19
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    William Bonawentura pisze:
    > pewnie minimum calowy. Kup manometr, wepnij np. w przyłącze pralki i
    > zobacz jakie jest ciśnienie w nocy, w dzień, wieczorem jak się ludzie
    > kąpią.

    A gdzie taki manometr dostać w rozsądnej cenie (do 50 zł), bo szukam w
    internecie i najtańsze po 150 zł można dostać a kupować po to żeby raz
    sprawdzić mija się z celem.

  • 10. Data: 2009-03-24 12:15:45
    Od: mcs <t...@w...pl>

    > 100 % zresztą zanim się wprowadziłem i nie mogli się dostać do piwnicy
    > to dzwonili do mnie że wody nie mogą rozliczyć i opłat ludziom naliczyć.

    Moim zdaniem jest to podlicznik zarządcy, gdzieś musi być licznik wg
    którego zarządca rozlicza się z wodociągami (nie sadzę, że wodociągi
    akceptują nieoplombowany licznik).
    W zależności od krzywej przepływu (chyba tak to się nazywa) ten
    licznik przy dużym przepływie nalicza większe lub mniejsze zużycie niż
    ten do rozliczeń z wodociągami. Ponieważ zarządca z niego korzysta,
    raczej większe ;-).

    Jeżeli jesteś rozliczany wg wskazań tego licznika, zarządaj wyjaśnień
    od zarządcy.

    mcs