  • 21. Data: 2011-10-04 10:57:24
    Temat: Re: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    dyskusyjnych:7969ffc4-f0ef-499a-b0a3-86e035de4faa@z8
    g2000yqb.googlegroups.com...

    > Zrobiles sobie piekny mostek ktory wsysa w grunt cieplo z tego kominka
    > i teraz probujesz sobie udowodnic ze inaczej sie nie dalo ? :)

    IMHO od fundamentu lepszą opcją jest przecięcie wylewki po obrysie kominka

  • 22. Data: 2011-10-04 11:14:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2011 12:43:50 +0200, Robert G napisał(a):

    (...)

    Jeszcze raz napisze - wysokie temperatury nie dotycza tradycyjnych piecow
    kaflowych ani kominkow powietrznych z normalnym wkladem, tylko obudow
    AKUMULACYJNYCH.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2011-10-04 11:17:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 03:36:00 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Zrobiles sobie piekny mostek ktory wsysa w grunt cieplo z tego kominka
    > i teraz probujesz sobie udowodnic ze inaczej sie nie dalo ? :)

    No to sie zdecyduj - grzeje sie wylewka i to co pod nia, czy nie grzeje? No
    jesli "wsysa", to grzeje....

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 24. Data: 2011-10-04 11:22:10
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    >Jeszcze raz napisze - wysokie temperatury nie dotycza tradycyjnych piecow
    >kaflowych ani kominkow powietrznych z normalnym wkladem, tylko obudow
    >AKUMULACYJNYCH.

    A piec kaflowy nie jest akumulacyjny?

  • 25. Data: 2011-10-04 11:24:39
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >No to sie zdecyduj - grzeje sie wylewka i to co pod nia, czy nie grzeje? No
    >jeśli "wsysa", to grzeje....

    Do 300stC?
    Jeśli masz zrobione tak jak piszesz i wylewka pod kominkiem ma 300stC to
    koło kominka chodzisz zapewne w azbestowych butach.
    Gratuluje zduna;))

  • 26. Data: 2011-10-04 11:37:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 13:22:10 +0200, Kris napisał(a):

    > A piec kaflowy nie jest akumulacyjny?

    Wspolczesnych. Tradycyjny piec kaflowy to szczegolny przypadek i o ile
    wiem, w nim niebezpieczenstwa takiego nagrzewania spodu nie ma.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 27. Data: 2011-10-04 11:58:56
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-10-04 12:38, Maciek pisze:

    > No jasne. Bo pekniecia wylewek to w ogole niespotykane zjawisko :)

    > W teorii. Ciekawe, jaka bedzie mial wytrzymalosc, jesli bedziesz go
    > regularnie podgrzewal...
    >
    > Pozwolisz, ze pozostane przy moim "dmuchaniu na zimne" i bede sie opieral
    > na zdaniu ludzi, ktorzy troche tych ciezkich obudow w zyciu postawili.
    > Zwlaszcza, ze budowa takiego fundamentu kosztuje grosze.

    http://www.silca.pl/
    te plyty mozesz regularnie podgrzewac ;)

    Marek

  • 28. Data: 2011-10-04 12:23:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 13:24:39 +0200, Kris napisał(a):

    (...)

    Wystarczy, zeby te kilka cm wylewki na styro mialo od spodu 60-70 stopni.
    Regularnie.

    Ale jesli o mnie chodzi, mozesz sobie postawic kominek nawet bezposrednio
    na tym styropianie - Twoja wola.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 29. Data: 2011-10-04 13:22:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Paź, 13:17, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Tue, 4 Oct 2011 03:36:00 -0700 (PDT), Adam napisa (a):

    > No to sie zdecyduj - grzeje sie wylewka i to co pod nia, czy nie grzeje? No
    > jesli "wsysa", to grzeje....

    Pewnie ze grzeje ale nie na tyle zeby styropianowi zaszkodzic :)
    Jakbys wycial 1m2 styropianu w normalnym kawalku podlogi gdzie nie ma
    zadnego kominka to tez bylby to mostek wyciagajacy sporo ciepla.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 30. Data: 2011-10-04 13:24:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Paź, 14:23, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Tue, 4 Oct 2011 13:24:39 +0200, Kris napisa (a):
    >
    > (...)
    >
    > Wystarczy, zeby te kilka cm wylewki na styro mialo od spodu 60-70 stopni.
    > Regularnie.

    Zeby tak bylo to wierzch tej wylewki musialby miec ponad 100stC. I
    parenascie/dziesiat centymetrow wylewki dookola takiego kominka tez.
    Rowniez gratuluje zduna ;)
    pozdr.

    --
    Adam