  • 31. Data: 2010-10-06 13:18:39
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:moqrof4kibjt$.1m7ar4b57i8zv$.dlg@40tude.net...
> [...]
    Form

    > Fajnie, znalazłeś obrazki. To teraz najedź kursorem na urządzenie i
    > odczytaj wartość "maks. temp. na zasilaniu".

    Hahahaha!

    Wiesz co? masz o tym pojęcie jak krowa na produkcji papieru toaletowego.

  • 32. Data: 2010-10-06 13:23:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:18:39 +0200, marko1a napisał(a):

    > Hahahaha!
    >
    > Wiesz co? masz o tym pojęcie jak krowa na produkcji papieru toaletowego.

    To jak, da więcej niż 40C czy nie?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 33. Data: 2010-10-06 13:25:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:18:05 +0200, marko1a napisał(a):

    > Matołku! Cały czas mowa o CWU. Potrafisz czytać ze zrozumieniem?

    "PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC"

    Zdecydowanie mowa o CWU. Tak. Na pewno.

    Jw.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 34. Data: 2010-10-06 13:26:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:51:57 +0200, Budyń napisał(a):

    > Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > wszystko ci sie dobrze układa bo wydałes na pompę 15tysiecy. Z moich
    > znajomych jeden wydał 50tys a drugi 60tys. Tobie moze sie opłaci -im nie.

    Na samochód też można wydać 500 tysięcy :)

    Jeśli kogoś na to stać - jego sprawa.

    Ale to nie znaczy, że wszystkie samochody tyle kosztują. Zaś w przypadku
    PC jakoś się utarło, że są taaaaaaakie drogie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2010-10-06 13:32:20
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > "PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC"

    A to przepraszam tu miało być CWU i nawet w dalszej części pisałem o
    legionelli i bateriach termostatycznych.

    Marek

  • 36. Data: 2010-10-06 13:33:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > PC nie jest przeznaczona do grzania wody w kaloryferach, tylko do
    > ogrzewania podłogowego, niskotemperaturowego. Do mycia rąk też nie
    > potrzebujesz 90C.

    Nie wiem , moze nie rozumiesz. Nie pisze o PC tylko o jakiejs alternatywie
    czyli grzaniu prądem. Zero ruchomych czesci, koszt inwestycji prawdopodobnie
    niepowalający na kolana.

    A zakres temperatury 35stopni - minimalna temperatura wody dla której
    ogrzewanie podłogowe bedzie działać, 90 czyli maksymalnie (a bezpiecznie)
    dużo aby w zbiorniku zmiescic tyle kilowatogodzin zeby na cały dzien
    starczyło.

    b.

  • 37. Data: 2010-10-06 13:35:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Ale to nie znaczy, że wszystkie samochody tyle kosztują. Zaś w przypadku
    > PC jakoś się utarło, że są taaaaaaakie drogie.

    No to sezon na leszczy zaczął się w tym roku wcześniej.

    Marek

  • 38. Data: 2010-10-06 13:38:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Paź, 14:51, Budyń <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > wszystko ci sie dobrze układa bo wydałes na pompę 15tysiecy. Z moich
    > znajomych jeden wydał 50tys a drugi 60tys. Tobie moze sie opłaci -im nie.

    Chyba na cala instalacje z kotlownia i podlogowka wlacznie :) Tak tez
    powstaja mity, bo czy pompa, czy kociol na groszek tez instalacji i
    kotlowni potrzebuje :)
    A jak ktos kupuje pompe za 50 czy 60 tys... Nie wiem jaka to, bo nawet
    najdrozszy viessmann ma pompy za 25-30k, a dokladnie to samo tylko bez
    ich loga da sie kupic za polowe tego i mniej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2010-10-06 13:41:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:32:20 +0200, marko1a napisał(a):

    > A to przepraszam tu miało być CWU i nawet w dalszej części pisałem o
    > legionelli i bateriach termostatycznych.

    Pierwsza z brzegu dokumentacja o zaworach mieszających:

    http://www.esbe.pl/pliki/Dokumentacja%20-%20Dobor%20
    termostatycznych%20zaworow%20mieszajacych.pdf

    Nowoczesne baterie do prawidłowego działania potrzebują wody o temp.
    50-65C, a nie 65-90C.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 40. Data: 2010-10-06 13:47:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:33:03 +0200, Budyń napisał(a):

    > Nie wiem , moze nie rozumiesz. Nie pisze o PC tylko o jakiejs alternatywie
    > czyli grzaniu prądem. Zero ruchomych czesci, koszt inwestycji prawdopodobnie
    > niepowalający na kolana.

    Koszt faktycznie niewielki, ale drogo w dłuższej perspektywie...

> [...]
    > ogrzewanie podłogowe bedzie działać, 90 czyli maksymalnie (a bezpiecznie)
    > dużo aby w zbiorniku zmiescic tyle kilowatogodzin zeby na cały dzien

    Nie napisałeś nigdzie o podłogówce. Przy tych 90C z dużym
    prawdopodobieństwem można przyjąć grzejniki :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl