  • Data: 2012-05-04 20:17:31
    Temat: Koszty eksplotacyjne kuchni indukcyjnej
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Kolega Robertr liczy koszt energii w trybie stanby.

    MOże już było kiedyś ale ....
    Padła mi ostatnio kuchenka z płytą ceramiczną.
    A ponieważ ceny indukcyjnych spadły więc postanowiłem zafundować sobie takie
    ustrojstwo.
    Pierwsze wrażenie super...
    Woda zagotowała sie błyskawicznie w porównaniu z poprzednią kuchnią.
    Dopiero po chwili uświadomiłem sobie że moja indukcja ma o 2 kW wiekszą moc od
    ceramicznej.
    Więc czas grzania wody a wiec koszty energi mogą wydawać sie mniejsze a tak naprawde
    to fikcja bo pobieram większy prąd (moc).

    Kolejna kwestia, wytrzymałość domowej sieci energetycznej.
    Teoretycznie te 7 kW to jest bardzo rzadko używane ale 60% tej wartości to już bedzie
    norma. Sieć jest liczona pewnie na takie obciążnie ale Moja poprzednia kuchenka miała
    tylko 5 kW a następna będzie mieć 9 kW ???

    I ostatnia kwestia, tak z ciekawości
    Wie ktoś jaki charakter (indukcyjny,pojemnościowy,rezystacyjny) ma ta kuchenka.
    Kiedyś liznąłem troche elektrotechniki i nauczyciel nam tłumaczył że duże zakłady
    żeby obniżyć rachunki za energie właczają silniki po to tylko aby zmienić cos fi a
    więc rachunek za prąd.
    Może jakiś mały silniczek :)