  • 1. Data: 2009-03-22 07:58:18
    Temat: Kotwy podwaliny w plycie fundamentowej
    Od: Werreq <w...@o...pl>

    Witam

    Na dzialce stanie domek letniskowy na plycie fundamentowej. Belki
    podwaliny dla konstrukcji szkieletowej beda przykrecone do fundamentu
    pretami gwintowanymi (/)12.

    Pytanie czy te prety gwintowane wstawic w plyte w fazie wylewania jej po
    protu dowiazac do zbrojenia czy moze po zastygnieciu plyty wiercic
    otwory i na kolki rozporowe albo inny patent to mocowac ?

    Czy grubosc plyty fundamentowej pod budynek (szkieletowy 6x5m parter z
    poddaszem)wystarczy 6cm zbrojony B-20 ?

    Bassteq

  • 2. Data: 2009-03-22 08:12:36
    Temat: Re: Kotwy podwaliny w plycie fundamentowej
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Werreq" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > protu dowiazac do zbrojenia czy moze po zastygnieciu plyty wiercic otwory
    > i na kolki rozporowe albo inny patent to mocowac ?

    wygodniej kotwy rozporowe

    > Czy grubosc plyty fundamentowej pod budynek (szkieletowy 6x5m parter z
    > poddaszem)wystarczy 6cm zbrojony B-20 ?

    plyta fundamentowa 6 cm???!!!
    nie zartuj
    zrob zwykly fundament zaleznie od rejonu (przemarzanie) od 0,8 do 1,2
    glebokosci (razem ze stopa)
    najtaniej z bloczkow betonowych (pamietaj zeby byly pelne spoiny)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-03-22 08:40:24
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > otwory i na kolki rozporowe albo inny patent to mocowac ?
    >
    > Czy grubosc plyty fundamentowej pod budynek (szkieletowy 6x5m parter z

    Sruby mocujace te "podwaliny" wstawia sie w fazie wylewania; nalezy zadbac o
    to by wystawaly one z betonu na odpowiednia do grubosci belki, w miare
    jednakowa wysokosc.
    Grubosc plyty dalbym znacznie grubsza powiedzmy 12 cm zbrojona na krzyz w
    srodku przekroju; wystarczy beton B-15.
    Pare zdan do dyskusji. Jesli nie chcesz aby w letnie upalne i parne dni
    posadzka Ci sie nie pocila, musisz ja od spodu zaizolowac. Nie musi to byc
    drogi i niepewny co do trwalosci styropian, lecz moze byc zwykly, odsiany
    zwir, material w miare rownoziarnisty, ktorego warstwe rzedu 10 - 20 cm nalezy
    rowno rozsypac, uklepac i na nim wylac plyte.
    Musisz sie zastanowic nad poziomem tej posadzki; korzystne jest wyzsze
    jej "posadowienie" w stosunku do terenu. W tym celu zastanow sie czy przed
    wylaniem plyty nie wykonac pod jej obrysem powiedzmy 60-70 cm glebokosci murku
    z najtaszych pustakow betonowych ulozonych na sucho i zalanych betonem. Wtedy
    one beda zapobiegac ew. pracy gryzoni i innego zwierza w tym mrowek, ktore
    chetnie z pod plyty wylanej bezposrednio na grunt te glebe z pod niej wynosza.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-03-22 11:53:05
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Witam

    > Czy grubosc plyty fundamentowej pod budynek (szkieletowy 6x5m parter z

    6cm to ma czasem posadzka a nie płyta fundamentowa.
    Weż pod uwagę przemarzanie.
    Płyty fund. są popularne w Niemczech ale tam nie ma takich
    mrozów jak u nas. Jeśli byłby podpiwniczony to można zrobić
    płytę fund., a póżniej pomurować do "0" z boczków bet.
    Ale z pewnością nie płyta grubości 6 cm.
    Chyba masz jakiś projekt, jak tam jest?

    Pzdr
    J23