  • 21. Data: 2011-03-23 14:24:33
    Temat: Re: Kto ma zrobić drogę?
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-03-23 09:28, Maciej S. pisze:

    > Gdzie sprawdzić czy taka droga ma taki status? Bo ta polna droga łączy
    > dwa sołectwa i jest oznaczona numerem na mapie. CZy to oznacza że ma
    > taki status?

    W Gminie powinni mieć wykaz dróg publicznych.

    > Jeśli ciężarówki by rozjezdziły drogę to znaczy że utwardzenie było
    > dokitu, i całą robota na nic.
    > Pół metra gruzu pod spód, trochę tłucznia na wierzch i żadna ciężarówka
    > tego nie rozjezdzi.
    > Ale to normalne że w Polsce robi sięprowizorkę.

    Nie wszystkie drogi muszą być przystosowane pod pojazdy powyżej 3,5 t.

    > Nie, a co to ma d rzeczy?

    To jeszcze nie zapłaciłeś ani złotówki do budżetu gminy, a już walczysz
    o to, żeby Ci zrobili drogę? :)

    Pozdry,
    MW

  • 22. Data: 2011-03-26 15:46:20
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > I tu jesteś w błędzie - zrobią Ci drogę wstawią znak do 3,5T i nie
    > będziesz mógł ta wjechać niczym cięższym - będziesz musiał wystąpić do

    Tak, a gmina wydając pozwolenie na budowę na terenie budowlanymzakłąda że
    cement będęworkami nosił naplecach?
    Nie róbmy sobie jaj, kto obecnie wylewa beton nie z gruchy?

    MS

  • 23. Data: 2011-03-26 15:48:57
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > To jeszcze nie zapłaciłeś ani złotówki do budżetu gminy, a już walczysz o
    > to, żeby Ci zrobili drogę? :)

    Jak mam zapłacić skoro tam się chcę dopiero budaowć by płacić podatki? Może
    według ciebie powinieniem się
    zameldować u kolegi albo w namiocie?

    Cała ta dyskusja zaczyna być śmieszna - przecież logiczne jest by się
    budować i mieszkać i płacic podatki w gminie, to trzeba właśnie się
    zbudować, a to jest niemożliwe bez dojazdu kóry prowadzi drogą gminną, którą
    to gmina ma obowiązek utrzymywać w stanie przejezdności.
    Czy wy wszyscy pracujecie w samorządzie?

    MS

  • 24. Data: 2011-03-26 15:50:18
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    będziesz musiał wezwać pogotowie i te nie dojedzie,...
    > Nagłośnisz tą sprawę i pewnie się gmina ruszy.
    > Ariusz

    Taaa, droga za powikłany zawał serca - dobry interes :))

    MS

  • 25. Data: 2011-03-26 18:20:28
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-03-26 16:48, Maciej S. pisze:

> [...]
    > zbudować, a to jest niemożliwe bez dojazdu kóry prowadzi drogą gminną,
    > którą to gmina ma obowiązek utrzymywać w stanie przejezdności.

    Nie ma takiego obowiązku, żeby utrzymywać drogi polne w stanie
    przejezdności. A jak jest, to pokaż przepis...

    Skończ biadolić. Zamów 3 kamazy gruzu po 200 zł za fure i ciesz się
    piękną drogą. Te kilkaset złotych w stosunku do setek tysięcy wydanych
    na budowę Cię nie zbawią. A jak się wybudujesz, męcz gminę o drogę.

    Pozdry,
    MW

  • 26. Data: 2011-03-27 22:17:03
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Nie ma takiego obowiązku, żeby utrzymywać drogi polne w stanie
    > przejezdności. A jak jest, to pokaż przepis...

    Nie drogi polne, tylko drogę prowadzącą na teren budowy, na któą gmina
    wyraziła zgodę, i która jest własnością gminy i podlega pod jej utrzymanie.
    Ciężarówki i tak zamówię, a z drogą się nie poddam - najwyżej skończy się w
    sądzie administracyjnym.

    Dzieki za odpowiedzi

    MS

  • 27. Data: 2011-03-27 23:13:13
    Od: Piotr D. <p...@z...to>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 00:17:03 +0200, Maciej S. napisał(a):

    > Ciężarówki i tak zamówię, a z drogą się nie poddam - najwyżej skończy się w
    > sądzie administracyjnym.

    ROFL

    Piotrek

  • 28. Data: 2011-03-28 01:32:17
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    > I moje pytania:
    >
    > Co mogę dalej zrobić? Kto za tą drogę, jej przejezdność, utwardzenie
    > odpowiada, jak gmina - a tak jest na 100%, to czy możecie podać mi podstawy
    > prawne?
    > Jeśli mieliście podobną sytuację, to co dalej? Urząd powiatowy? TVN Uwaga?
    >
    > MS

    Na msze daj.

  • 29. Data: 2011-03-28 06:28:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej S. napisał:

> [...]
    > wyraziła zgodę, i która jest własnością gminy i podlega pod jej utrzymanie.
    > Ciężarówki i tak zamówię, a z drogą się nie poddam - najwyżej skończy

    Po pierwsze to nie gmina wydaje pozwolenie na budowę, tylko starostwo
    powiatowe, a tego z kolei nie bardzo interesuje Twoja przejezdna droga.

    Po drugie, droga jest tylko na mapie, a w terenie jest zwykła
    ścieżka/drużka polna, czy tak?

    Ustal jaki status ma ta droba z mapy - bo w terenie poznałeś ją już
    organoleptycznie :-) - i im wyższy ma status, tym większe szanse, że uda
    się zapewnić jej jaką taką przejezdność kosztem gminy. Jednak to raczej
    dopiero po zakończeniu budowy i zasiedleniu nowego domu.

    Na budowę drogę musisz zbudować sobie sam. I nie chodzi tu o jakieś
    przepisy, bo może i są, ale w praktyce nikt nie będzie specjalnie dla
    Ciebie wydawał kilku milionów złotych na dojazd do placu budowy, która
    nie wiadomo jeszcze czy w ogóle zostanie zakończona :-).

    Chyba, że jesteś kimś ważnym i z układami, to moooże :-).

    Tymczasem jednak odżałuj te pół procenta budżetu na budowę i zamów ze
    dwie wanny jakiegoś gruzu, czy żwiru, potem jakąś koparko-ładowarkę,
    żeby to rozrównać i będzie ok :-). Te trzy, czy cztery tysiące Cię nie
    zbawi, a dojechać dojedziesz :-).

    pozdr
    Robert G

  • 30. Data: 2011-03-28 07:14:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maciej S. wrote:

    Ciężarówki i tak zamówię, a z drogą się nie poddam - najwyżej
    > skończy się w sądzie administracyjnym.

    "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?".
    Mieszkam od 35 lat w wiosce, teraz już gęsto zabudowanej, gdzie do tej pory
    są drogi gruntowe. Jedyne, co udało się wywalczyć, to coroczne wyrzucanie
    tłucznia w błoto w celu wyrównania wybojów. Ostatnie dwa lata, to nawet po
    dwóch tygodniach rozgarniaja ten tłuczeń, jak się przekonali, że czasy
    czynów społecznych mieszkańców to już historia. W zamian za to mamy w gminie
    fontannę na rynku i stylowe ławki i latarnie;-).
    J.