  • 11. Data: 2011-12-19 09:59:06
    Temat: Re: Macie linki jak zabudowac kominek?
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 10:34, enemyunknown pisze:

    > A ja mam pytanie - czy te płyty "silca" to jest faktycznie to samo co
    > bloczki "silka" ?
    > Jeśli tak, to można by ścianki obudowy kominka zbudować ze zwykłych
    > bloczków silikatowych, racja?

    te płyty silca to zasadniczo płyty silikatowo-wapienne. Google więcej ci
    powie.

  • 12. Data: 2011-12-19 10:03:36
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-19 10:52, Macios pisze:

    > Z tego co wiem nic tam się nie dzieje. Montowali mi to panowie od
    > kominków silikonem jakimś.
    > No nic mi nie pozostaje tylko zajrzeć tam dzisiaj i fotkę zrobić jak to
    > teraz wygląda :)
    >
    > Po zamontowaniu tego musiałem tydzień nie palić :)

    Powinno się uszczelniać sznurem plus silikon.
    Stal ma inną rozszerzalność cieplną niż ceramika i przy wzroście
    temperatury może rozsadzić tę kształtkę kamionkową.
    Pozdrawiam,
    MW

  • 13. Data: 2011-12-19 10:04:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Macios" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > teraz wygląda :)
    >
    > Po zamontowaniu tego musiałem tydzień nie palić :)

    Ja ten "silikon" znam i dlatego zapytałem gdyż u kolegi w kotle na groszek
    wszystko się wykruszyło i musiał zastąpić sznurem.
    Ten "silikon" nie jest wcale elastyczny. Jest twardy jak skała ale zarazem
    dość kruchy. Ile już używasz ten kominek?

    Marek

  • 14. Data: 2011-12-19 10:07:40
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 11:03, wolim pisze:

> [...]
    > Stal ma inną rozszerzalność cieplną niż ceramika i przy wzroście
    > temperatury może rozsadzić tę kształtkę kamionkową.

    Tam pomiędzy jest jakaś dylatacja, chyba taka złączka o podwójnych
    ściankach z kwasiaka i to jest uszczelnione tym silikonem.

    Rura jest 180 a komin 200 i pomiędzy ten kołnierz - nawet jego kielich
    widać na zdjęciu tu przytoczonym, a w niego wchodzi rura od kominka.

  • 15. Data: 2011-12-19 10:08:31
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 11:04, 4CX250 pisze:
> [...]
    > Ten "silikon" nie jest wcale elastyczny. Jest twardy jak skała ale
    > zarazem dość kruchy. Ile już używasz ten kominek?

    No zdjęcia są z 2007 :)

  • 16. Data: 2011-12-19 10:37:52
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Stal ma inną rozszerzalność cieplną niż ceramika i przy wzroście
    > temperatury może rozsadzić tę kształtkę kamionkową.

    Potwierdzam. Ja mam uszczelnienie z jakiegoś czarnego silikonu. Po czasie
    zrobił się twardy jak szkło. Gdzieniegdzie się wykruszył. Kształtki
    ceramiczne w obu moich kominach dymnych mają pęknięcie wzdłużne, bo czopuchy
    wetknięte do kształtek silniej się rozszerzają. Na szczęście te pęknięcia są
    cieniutkie jak włos.
    Pozdr
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6723
    (20111219) __________

  • 17. Data: 2011-12-19 11:02:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ceramiczne w obu moich kominach dymnych mają pęknięcie wzdłużne, bo
    > czopuchy wetknięte do kształtek silniej się rozszerzają. Na szczęście te

    A gdyby tak naciąć rurę stalową wzdłuż na odcinku gdzie wchodzi w komin?
    Taka dylatacja nie spowoduje jakiejś drastycznej nieszczelności a z
    pewnością wyeliminuje pękanie ceramiki pod wpływem rozszerzalności
    temperaturowej rury.

    Marek

  • 18. Data: 2011-12-19 11:10:26
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > A gdyby tak naciąć rurę stalową wzdłuż na odcinku gdzie wchodzi w komin?
    Pewnie można. Nie będę się z tym bawił, bo nic złego dalej się nie dzieje.
    Gdybym miał problem leczyć, to zrobiłbym to porządnie. Obciąłbym czopuch,
    dospawał 20cm kawałek o mniejszej średnicy i uszczelnił sznurem.

  • 19. Data: 2011-12-19 11:19:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Pewnie można. Nie będę się z tym bawił, bo nic złego dalej się nie dzieje.
    > Gdybym miał problem leczyć, to zrobiłbym to porządnie. Obciąłbym czopuch,
    > dospawał 20cm kawałek o mniejszej średnicy i uszczelnił sznurem.

    Eee tam. Taka stalowa rura 180tka przy 300stC zwiększy swój obwód o 0,2mm.
    Wystarczy półmilimetrowe wzdłużne nacięcie.

    Marek

  • 20. Data: 2011-12-19 12:22:47
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 19 Gru, 10:59, Macios <m...@p...onet.pl> wrote:

    > te płyty silca to zasadniczo płyty silikatowo-wapienne. Google więcej ci
    > powie.

    czyli krzemianowo-wapienne, ... bloczki silka to bloczki wapienno-
    piaskowe, czyli krzemianowe ?!