    From: "Krzysiek z Łodzi" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Malowanie domku na działce
    Date: Mon, 15 Aug 2011 08:42:01 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witam,
    Na działce posiadam drewniany domek - Orzechów 2 z około 1985 roku.
    Pierwsze 2-3 razy domek był pokrywany pokostem. Około 1998r. domek został
    pokrytą farba olejną do drewna.
    Obecnie uważam, że domek należało by dalej zakonserwować.
    Domek jest z drewnianych desek ułożonych w ten sposób jakby były 2 warstwy
    desek.
    Górna warstwa nachodzi w 25% na dolną, po czym dolna warstwa wystaje na wierzch
    na ~50% swojej szerokości po czym na 25% zachodzi ponownie górna warstwa i tak
    do końca ściany. Dolna warstwa ma około 5cm szerokości więc dostanie się szlifierką
    taśmową odpada.
    Zapewne przed malowaniem należy oczyścić powierzchnię.

    W sobotę górną warstwę desek potraktowałem szlifierką taśmową i papierem
    bezkońcowym Klingspor LS307 o oznaczeniem 041 domniemuję że to gradacja ale mogę
    się mylić choć innych oznaczeń nie ma.
    Przeszlifowałem 3 deski efekt:
    1. Papier praktycznie zapchany, farba przykleiła się do papieru
    2. Miejscami doszedłem do gołej deski a miejscami farba dobrze się trzyma
    3. Użyłem szlifierki taśmowej Graphite (jakiś pożyczony noname) papier miał
    tendencje do uciekania do środka szlifierki (nie sądzę by Skill lub Makita dała
    lepsze efekty)

    Pytanie co dalej?
    1. Oczyścić z brudu powierzchnię i ponownie pojechać olejową farbą do drewna
    (szkoda mi, że nie będzie widać struktury drewna)?
    2. Zastosować inne (jakie?) podejście i zedrzeć farbę olejną?
    3. Kupić bardziej szorstki papier o GR24 lub inne narzędzie ścierne?

    Chciałbym użyć jak najmniej czasu i siły na wykonanie zadania.
    Na działkę dojeżdżam w weekendy kiedy mam czas.

    Tu kolejne pytanie przy okazji, jakim rodzajem farby pomalować domek i czy i ten
    proces można onarzędziować?

    Z góry dziękuję za wszelkie rady
    Krzysiek