  • 11. Data: 2009-02-14 15:33:02
    Temat: Re: Mieszacz wody do pralki
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:gn6nb8$nub$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Tym bardziej, że grzanie wody prądem grzałką pralki w II taryfie jest
    > tańsze niż koszt grzania gazem całej wody dla pralki, lub koszt grzania
    > gazem i instalacji termostatów itp mieszających wodę.

    Nie mam II taryfy. Wode do zmywarki tez ciagne ciepla i tu na pewno
    oszczedzam. Z pralka jest ten klopot, ze czasem po prostu woda nie moze byc
    za ciepla. BTW liczyles ta przewage II taryfy nad gazem?

  • 12. Data: 2009-02-14 15:54:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maniek4" <b...@w...pl> writes:

    > Szczerze to chcialem u siebie do pralki i zmywarki podciagnac dwie rury, ale
    > instalator na mnie dziwnie patrzyl. Niestety chyba nie ma urzadzen
    > wykorzystujacych te zdaje sie oczywista zalete, zwlaszcza w dobie kolektorow
    > slonecznych.

    Ruskie Wiatki mialy dwa wejscia.

    A w USA to pralki w ogole nie maja grzania i pierze sie w wodzie z
    kranu w jednym z trzech trybow - ciepla (z cieplego kranu, czylo 40
    stopni), letnia i zimna.

    MJ

  • 13. Data: 2009-02-14 16:06:02
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Szczególnie w W-wie, którą KLD (obecnie pod sejmową celą złodziejska
    > ksywka - PO) sprzedało Niemcom z RWE (dawniej Stoen): o całe pół grosza
    > taniej niż w I taryfie ;-))
    > JaC

    Współczuję.
    U nas odpowiednio w II 0,60 - 0,25, a w I 0,50.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2009-02-14 16:09:23
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Nie mam II taryfy. Wode do zmywarki tez ciagne ciepla i tu na pewno
    > oszczedzam. Z pralka jest ten klopot, ze czasem po prostu woda nie moze
    > byc za ciepla. BTW liczyles ta przewage II taryfy nad gazem?

    Tak liczyłem.
    Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i w
    zmywaniu.
    Nie ma najmniejszego sensu płukać w ciepłej wodzie.

    Tak na szybko i niedokładnie licząc:
    Program Eco, to 2 płukania w zimnej, jedno w gorącej i mycie w gorącej. Do
    każdego idzie ok 5 litrów wody. Podając zimną musimy ogrzać 10 litrów do
    50-70 stopni. Podając ciepłą niepotrzebnie grzejemy 20 litrów.
    Różnica energii prądu i gazu to ok 30% bez uwzględnienia strat i
    wielokrotnie droższych kosztów inwestycyjnych przy gazie. Mi się nie opłaca.

  • 15. Data: 2009-02-14 16:22:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Sens ma o tyle, że ciepła znacznie lepiej wypłucze detergenty, i ciepłe pranie nieco
    szybciej wyschnie.
    Ale ekonomicznego oczywiście nie ma, no w naszej strefie klimatycznej ;-)
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-02-14 16:48:52
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Ghost pisze:
    > Witam,
    >
    > W ramach oszczednosci podlaczylem pralke do cieplej wody - wiadomo
    > ogrzewanie gazem wyjdzie taniej niz pradem przez pralke. Sek w tym, ze
    > czasem woda jest za ciepla (ogrzewanie wlasnym kotlem z zasobnikiem), wiec
    > zastanawiami sie nad jakims mieszaczem, utrzymujacym temperature nie wiecej
    > jak 30 stopni. Ma ktos jakis pomysl co mozna by tu zastosowac?

    Nie do konca odpowiem na twoje pytanie, ale...
    Nie prosciej kupic pralke z podlaczeniem cieplej i zimnej wody? Np.
    Candy CIN 100 T, jak zadzwonisz do porzadnego sklepu AGD, lub
    przedstawiciela handlowego danej marki to dostaniesz info na temat
    takich produktow. W sklepach widuje sie je rzadziej, bo sa
    malopopularne, bo wiekszosc ludzi nie ma instalacji przystosowanej do
    takiej opcji.
    BTW. Zmywarki tez sa produkowane w takich wersjach.
    Jak popatrzesz na ceny to pewnie sa wieksze, ale domowe rozwiazania nie
    dadza ci ani spodziewnanych oszczednosci ani wygody uzytkowania.

  • 17. Data: 2009-02-14 16:51:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:gn6qfm$183$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tak liczyłem.

    Jesli tak jak ponizej, to nie mam wiecej pytan.

    > Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i
    > w zmywaniu.
    > Nie ma najmniejszego sensu płukać w ciepłej wodzie.

    Ciekawa teoria, niestety praktyka jej przeczy - moja zmywarka myje dobrze.

> [...]
    > Różnica energii prądu i gazu to ok 30% bez uwzględnienia strat i
    > wielokrotnie droższych kosztów inwestycyjnych przy gazie. Mi się nie

    Piekny przyklad jak mozna liczyc koszt zuzycia energii nawet nie
    uwgzledniajac kosztu jednostkowego, gratuluje.

  • 18. Data: 2009-02-14 16:54:42
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Tak liczyłem.
    > Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak
    > i w zmywaniu.
    > Nie ma najmniejszego sensu płukać w ciepłej wodzie.

    Panie kolego, wiem, ze tak ucza w szkole, ale nie zawsze proste
    przyklady ze szkoly (w sensie scinania bialka) sprawdzaja sie w zyciu.
    Pominales bardzo istotna rzecz - obecnosc detergentu. Detergenty jonowe
    oplaszczaja bialka chroniac je przed denaturacja i wytraceniem z
    roztworu. To nawet wykorzystuje sie w niektorych analizach bialek, np.
    Western blot, gdzie bialko przed analiza ogrzewa sie z detergentem
    (siarczan dodecylu sodu) przez pare minut w temp. 100 stopni Celsjusza.
    Bialka sie w takich warunkach denaturuja, ale nie wytracaja, ani nie
    traca rozpuszczalnosci.

  • 19. Data: 2009-02-14 17:04:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak popatrzesz na ceny to pewnie sa wieksze, ale domowe rozwiazania nie
    > dadza ci ani spodziewnanych oszczednosci ani wygody uzytkowania.

    No to narazie panowie, lece dorobic rurke do pralki i zmywarki. Z cyrkulacja
    oczywiscie.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-02-14 17:35:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Ciekawa teoria, niestety praktyka jej przeczy - moja zmywarka myje dobrze.

    Moja też. Nie uważam tego za zaskakujące.
    Zużywa energii za 27,3 grosza na jeden cykl skutecznego mycia. Do tego wody
    za około 14 groszy. Proszek to około 30-60 groszy. Sól na jedno mycie 12 gr,
    nabłyszczacz ok 4 gr.
    Razem 57 groszy plus proszek.
    Koszt instalacyjny 50 zł - trójnik, teflon, nypel, zawór, 30 minut pracy.
    Ile Twoja kosztuje? Ile wyniosły koszty instalacyjne?

    > Piekny przyklad jak mozna liczyc koszt zuzycia energii nawet nie
    > uwgzledniajac kosztu jednostkowego, gratuluje.

    Kosztu jednostkowego CZEGO?
    PS Gratuluję precyzji wypowiedzi.