  • 21. Data: 2009-02-14 17:41:42
    Temat: Re: Mieszacz wody do pralki
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    > Panie kolego, wiem, ze tak ucza w szkole, ale nie zawsze proste przyklady
    > ze szkoly (w sensie scinania bialka) sprawdzaja sie w zyciu. Pominales
    > bardzo istotna rzecz - obecnosc detergentu. Detergenty jonowe

    Chyba każdy program zmywarki zaczyna się od płukania zimną wodą bez proszku.
    Prawdopodobnie "inteligentny" program prania z odplamianiem plam białkowych
    lub z krwi zaczyna się również od płukania zimną wodą. Nie wiem czy z
    proszkiem, ale wypróbuję kiedyś w mojej pralce.
    Zatem sytuacja, którą opisujesz raczej nie występuje w powszechnie używanych
    urządzeniach. Dlaczego?
    :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2009-02-14 17:57:05
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Jan Werbiński pisze:

> [...]
    > wiem czy z proszkiem, ale wypróbuję kiedyś w mojej pralce.
    > Zatem sytuacja, którą opisujesz raczej nie występuje w powszechnie

    Wiesz, to jest porazajace. Fakty sa takie, ze bialko w obecnosci
    detergentu sie nie wytraca, ani nie scina, a ty nadal swoje.
    Nie wiem dlaczego programy zaczynaja sie od plukania zimna woda, a nie
    ciepla, prawdopodobnie dlatego, ze ciepla jest bez sensu, bo chodzi o
    namoczenie, a dwa, ze zimna trzeba podgrzac najpierw, zeby byla ciepla,
    a w pracle podgrzewa sie ja w bebnie. wiec o ile nie masz pralki z
    poborem cieplej wody to najpierw musi sie tam wlac zimna.
    Z kolei nie moze byc zbyt goraca, bo proszki zawieraja oprocz
    detergentow enzymy, ktore maja pewne optimum dzialania i nie beda
    dzialac w wodzie ani za zimnej ani za cieplej.
    Zreszta detergenty tworza micele z tluszczami tez tylko w pewnym
    charakterystycznym dla konkretnego detergentu zakresie temperatur. I tak
    sie dziwnie sklada, ze ten proces najskuteczniej zachodzi w nizszej
    temperaturze.

  • 23. Data: 2009-02-14 19:14:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Wiesz, to jest porazajace. Fakty sa takie, ze bialko w obecnosci
    > detergentu sie nie wytraca, ani nie scina, a ty nadal swoje.

    To po prostu nie ma znaczenia, ponieważ:

    > Nie wiem dlaczego programy zaczynaja sie od plukania zimna woda, a nie
    > ciepla, prawdopodobnie dlatego, ze ciepla jest bez sensu, bo chodzi o
    > namoczenie, a dwa, ze zimna trzeba podgrzac najpierw, zeby byla ciepla,

    więc jakie znaczenie ma to, co się dzieje w obecności detergentów w gorącej
    wodzie, jeżeli żaden producent AGD nie przewiduje takiej możliwości w swoim
    sprzęcie?

    > Z kolei nie moze byc zbyt goraca, bo proszki zawieraja oprocz detergentow
    > enzymy, ktore maja pewne optimum dzialania i nie beda

    To jest kolejny argument przeciw doprowadzaniu gorącej lub ciepłej (40-45
    stopni) wody do pralki.

  • 24. Data: 2009-02-14 19:32:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:gn709e$hku$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Moja też. Nie uważam tego za zaskakujące.

    Paczpan a to kto napisal:
    <cytat>
    Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i w
    zmywaniu.
    </cytat>

    Hę?

    > Kosztu jednostkowego CZEGO?

    Rence mnie odpadly.

  • 25. Data: 2009-02-14 19:40:35
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > To po prostu nie ma znaczenia, ponieważ:

    > więc jakie znaczenie ma to, co się dzieje w obecności detergentów w
    > gorącej wodzie, jeżeli żaden producent AGD nie przewiduje takiej
    > możliwości w swoim sprzęcie?

    Bo pranie odbywa sie w obecnosci detergentow, a na tym etapie masz juz
    albo mieszanie z ciepla woda, albo jest ona podgrzewana w bebnie.

    > To jest kolejny argument przeciw doprowadzaniu gorącej lub ciepłej
    > (40-45 stopni) wody do pralki.

    No prosze, to ciekawe dlaczego producenci AGD przewiduja podlaczenie
    cieplej wody? Dla jaj?

  • 26. Data: 2009-02-15 10:14:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    http://www.sparkinstalacje.pl/honeywell/frames/f_tm5
    0.html

  • 27. Data: 2009-02-15 12:09:50
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i

    No to umyj patelnię po jajecznicy w zmywarce i wypierz w gorącej wodzie
    plamy z krwi.

  • 28. Data: 2009-02-15 12:11:00
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > No prosze, to ciekawe dlaczego producenci AGD przewiduja podlaczenie
    > cieplej wody? Dla jaj?

    Właśnie nie przewidują!
    Zapoznaj się z aktualną ofertą. Od czasów Wiatki praktycznie nie spotyka się
    pralek ani zmywarek na dwa przyłącza wodne zimnej i ciepłej.

  • 29. Data: 2009-02-15 12:23:36
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    www.washerhelp.co.uk/buying-related_2.html
    JaC

    -----

  • 30. Data: 2009-02-15 14:25:43
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Właśnie nie przewidują!
    > Zapoznaj się z aktualną ofertą. Od czasów Wiatki praktycznie nie spotyka
    > się pralek ani zmywarek na dwa przyłącza wodne zimnej i ciepłej.

    Ty sie z choinki urwales? Nawet w tym watku podalem namiar na nowa
    pralke firmy Candy, ktora ma podlaczenie cieplej i zimnej wody. Zadzwon
    sobie do jakiejkolwiek firmy, Siemnes, Hotpoint, maja pelno takich
    modeli. Podobnie ze zmywarkami.
    I badz mezczyzna, palnales z tym scinaniem sie bialka ewidenta bzdure i
    zamiast jak mezczyzna przyznac sie do bledu zachowujesz sie jak lajza,
    robiac z siebie idiote tekstami w stylu "Od czasów Wiatki praktycznie
    nie spotyka się pralek ani zmywarek na dwa przyłącza wodne zimnej i
    ciepłej.".
    Jak dla mnie EOT.