  • 1. Data: 2009-02-14 14:51:57
    Temat: Temperatura cieplej wody
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Jaka powinna byc ciepla ciepla woda? Bo ja mam 38-40 stopni i to chyba za
    malo.

    Icek

  • 2. Data: 2009-02-14 15:26:49
    Temat: Re: Temperatura cieplej wody
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Saturday 14 February 2009 15:51, Icek wrote:
    > Jaka powinna byc ciepla ciepla woda? Bo ja mam 38-40 stopni i to chyba za
    > malo.

    Z tego co się orientuję, powinna mieć nie mniej jak 60°C w bojlerze, coby
    żadne nieprzyjemne kolonie się nie zakładały (typu legioneloza)...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-02-14 16:56:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@l...localhost>
    napisał w wiadomości news:re4j66-ilj.ln1@mail.viste-family.net...

    > Z tego co się orientuję, powinna mieć nie mniej jak 60°C w bojlerze, coby
    > żadne nieprzyjemne kolonie się nie zakładały (typu legioneloza)...

    Nie. Legionelle kociol co jakis czas tepi przez podgrzanie powyzej 60, ale
    mozesz ustawic inna. Natomiast pytanie chyba dotyczylo wody dostarczanej z
    zewnatrz, a nie podgrzewanej u siebie.

  • 4. Data: 2009-02-14 17:26:21
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost>

    On Saturday 14 February 2009 17:56, Ghost wrote:
    > Nie. Legionelle kociol co jakis czas tepi przez podgrzanie powyzej 60, ale
    > mozesz ustawic inna.

    Ja mam bojler elektryczny, który takiej funkcji nie posiada. Mogę tylko
    ustawiać temperaturę w górę / w dół. Stąd moja odpowiedź. :-)

    > Natomiast pytanie chyba dotyczylo wody dostarczanej z
    > zewnatrz, a nie podgrzewanej u siebie.

    Ciężko powiedzieć, pytający zadał pytanie bardzo ogólne... Jeśli
    rzeczywiście chodzi o wodę wypływającą z kranu, to 40°C wydaje mi się OK.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-02-14 23:01:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    napisał w wiadomości news:vebj66-qvj.ln1@mail.viste-family.net...

    > Ja mam bojler elektryczny, który takiej funkcji nie posiada. Mogę tylko
    > ustawiać temperaturę w górę / w dół. Stąd moja odpowiedź. :-)

    Ja mam na kotle max 60, ustawiona mam nizsza.

    > Ciężko powiedzieć, pytający zadał pytanie bardzo ogólne... Jeśli
    > rzeczywiście chodzi o wodę wypływającą z kranu, to 40°C wydaje mi się OK.

    Moim zdaniem wypadaloby by byla nieco wyzsza.

  • 6. Data: 2009-02-15 08:05:37
    Od: Staszek <c...@w...pl>

    badałem właśnie kolejne szambo sobota 14 luty 2009 15:51 gdy użytkownik Icek
    napisał:

    > Jaka powinna byc ciepla ciepla woda? Bo ja mam 38-40 stopni i to chyba za
    > malo.
    >

    > Icek

    Rozporządzenie mówi ze 55C na wylewce

    --
    ---------
    Staszek

  • 7. Data: 2009-02-15 08:09:18
    Od: Staszek <c...@w...pl>

    badałem właśnie kolejne szambo niedziela 15 luty 2009 09:05 gdy użytkownik
    Staszek napisał:

    > badałem właśnie kolejne szambo sobota 14 luty 2009 15:51 gdy użytkownik

    > Rozporządzenie mówi ze 55C na wylewce

    2. Instalacja ciepłej wody powinna zapewniać uzyskanie w punktach
    czerpalnych temperatury wody nie niższej niż 55°C i nie wyższej niż 60°C,
    przy czym instalacja ta powinna umożliwiać przeprowadzanie jej okresowej
    dezynfekcji termicznej przy temperaturze wody nie niższej niż 70°C.

    ale nie dotyczy to jednorodzinnych gdzie tak na prawdę brak jakichkolwiek
    przepisów co czytam te rozporządzenia to wszędzie napisane - nie dotyczy
    budynków jednorodzinnych

    --
    ---------

  • 8. Data: 2009-02-15 14:59:52
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
    > Jaka powinna byc ciepla ciepla woda? Bo ja mam 38-40 stopni i to chyba za
    > malo.

    Ustawia się 52 stopnie "na piecu" i tyleż ma mniej wiecej woda w bojlerze.
    Jak jest zimniejsza to do kranów dolatuje za zimna, a jak jest zbyt gorąca
    to trzeba za dużo domieszki zimnej i są straty. 50-52 stopnie i jest git.

  • 9. Data: 2009-02-15 18:47:40
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Staszek wrote:
    > badałem właśnie kolejne szambo sobota 14 luty 2009 15:51 gdy

    > Rozporządzenie mówi ze 55C na wylewce

    że tak się podłaczę...
    możesz napisać jakie rozporządzenie bo u mnie jest około 40C i muszę
    do spółdzielni pismo wystosować bo sobie przycinają za mocno

    jeffrey

  • 10. Data: 2009-02-15 20:21:57
    Od: psb <p...@p...to>

    kiki pisze:

    > Jak jest zimniejsza to do kranów dolatuje za zimna, a jak jest zbyt gorąca
    > to trzeba za dużo domieszki zimnej i są straty. 50-52 stopnie i jest git.

    A czemu straty? Zawsze wychodziłem z założenia, że lepiej mieć np 85st
    w bojlerze i mieszać ją z zimną za pomocą mieszacza (zaworu)
    termostatycznego, niż mieć w bańce 50 i lać bezpośrednio bez udziału
    zimnej. Będzie mniejsze ryzyko, że dla kogoś braknie wody.

    psb