  • 1. Data: 2009-03-31 07:28:38
    Temat: Mokre drewno, kominiarz - naciągacz i wnioski.
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    W tym sezonie popełniłem błąd - pomimo, że drewno do kominka było mokre,
    postanowiłem nim palić. Po 3 miesiącach w DGP pojawił się swąd spalenizny.
    Wezwałem kominiarza, który przepychaczem 'oczyścił' przyłącze (komin jest
    czysty). Zajęło mu to 15 minut, z czego 5 minut trwało wypisywanie rachunku
    na drobne 70zł. Sadzy wypadło niewiele. Z DGP nadal jechało spalenizną. Po 4
    miesiącach w kominku ledwo się paliło (papier gasł), po szybie płynęła woda
    a po rozpaleniu w domu była atmosfera nie do zniesienia. W końcu
    stwerdziłem, że muszę jednak sam zostać kominiarzem :-( . Zakupiłem
    przepychacz (50zł) i przygotowałem psychicznie na syf, jaki mnie czeka.
    Okazało się, że w przyłączu jest korek sadzy, który usuwałem blisko godzinę
    (najpierw nie mogłem się przez niego przebić). Sadzy wypadł chyba ponad
    litr. Po wyczyszczeniu kominek znów jest sprawny a ciąg doskonały. Moje
    wnioski:
    -po raz kolejny się przekonałem, że mokre drewno to zło,
    -przekonałem się, że kominiarz z mojego 'rewiru' to naciągacz lub ignorant,
    -komin/przyłącze trzeba czyścić regularnie (nawet, gdy wydaje się nam OK)
    ale samodzielnie,
    -przeglądy kominiarskie to zbędny, przymusowy haracz dla kliki
    kominiarskiej.

    Pozdrawiam
    kominarz-amator ;-).

  • 2. Data: 2009-03-31 11:42:23
    Temat: Re: Mokre drewno, kominiarz - naciągacz i wnioski.
    Od: p...@i...pl

> [...]
    > ale samodzielnie,
    > -przeglądy kominiarskie to zbędny, przymusowy haracz dla kliki

    podjedz do znajomego, lub nie, stolarza , wez lub kup zrzyny suchej
    sosny( ! ) naładuj do pełna kominek, podpal i odsuń meble od kominka.
    Kominek i przyłacze będzie bialutkie bez śladu sadzy.Wszelkie smoły i
    sadze osadzają się ze względu na niska temp. spalania, a to tylko
    zwykły węgiel. Wysoka temp. da rade.

    pzdr
    kzychut

  • 3. Data: 2009-03-31 11:54:31
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Mar, 13:42, p...@i...pl wrote:

> [...]
    > Kominek i przyłacze będzie bialutkie bez śladu sadzy.Wszelkie smoły i
    > sadze osadzają się ze względu na niska temp. spalania, a to tylko

    Przepis na pożar sadzy?
    ;-)

  • 4. Data: 2009-03-31 12:14:55
    Od: p...@i...pl

    On 31 Mar, 13:54, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Przepis na pożar sadzy?
    > ;-)

    doswiadczenia setek lat Kaszubow ktorzy nigdy nie palili "twardym"
    drewnem a piece czyste mieli...
    drewno sosnowe (suche!!!) ma wyzsza kalorycznosc z kilograma niz
    brzoza.

    pzdr
    krzychut

  • 5. Data: 2009-03-31 12:20:59
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Mar, 14:14, p...@i...pl wrote:

    > doswiadczenia setek lat Kaszubow ktorzy nigdy nie palili "twardym"
    > drewnem a piece czyste mieli...
    > drewno sosnowe (suche!!!) ma wyzsza kalorycznosc z kilograma niz
    > brzoza.

    Ale jak ktoś już ma zasyfiony komin że aż prawie zatkany (sadza), to
    mu się to normalnie zapali w tym kominie... czyż nie?
    ;-)

  • 6. Data: 2009-03-31 13:01:39
    Od: p...@i...pl

    On 31 Mar, 14:20, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Ale jak ktoś już ma zasyfiony komin że aż prawie zatkany (sadza), to
    > mu się to normalnie zapali w tym kominie... czyż nie?
    > ;-)

    tak, ale mowa była o zatkanym przyłączu a nie kominie.... Wysoka temp.
    i hula az milo;-)

    pzdr
    krzychut

  • 7. Data: 2009-03-31 13:21:11
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale samodzielnie,
    > -przeglądy kominiarskie to zbędny, przymusowy haracz dla kliki

    A SADPOL'e jakieś czy inne specyfiki działają trochę ?
    Mam piec, taki na węgiel i drewno... stary, w owym babcinym
    domku - w środku czarny, sadzy porzyklejanej do ścianek
    mnóstwo... trochę to ręcznie czyścić to mi się nie uśmiecha.
    Babcia paliła nie tylko węglem, ale i mokrym drewnem i kto
    wie czym jeszcze...

    Czy jakąś chemią można sobie pomóc ?

    Dzięki za podpowiedzi,
    Aleksander.

  • 8. Data: 2009-03-31 14:10:42
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    > A SADPOL'e jakieś czy inne specyfiki działają trochę ?

    Przepraszam, przekręciłem nazwę ;) SADPAL.

  • 9. Data: 2009-04-01 05:47:05
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    p...@i...pl pisze:
    > drewno sosnowe (suche!!!) ma wyzsza kalorycznosc z kilograma niz
    > brzoza.

    Ale to chyba nieprawda. Za to sosna pali sie szybciej i gorecej
    i zapewne do przepalenia sadzy (ryzykowne) lepiej sie nadaje.

    pozdro
    --
    A S

  • 10. Data: 2009-04-01 09:22:07
    Od: mk <d...@t...pl>

    Do tego celu używam: lusterko, odważnik 5kg (usuwanie wargi czy
    przewężenia trwa 10sek.)na tym szczotka kominiarska o odpowiedniej dla
    komina średnicyi i 10m taternickiej grubej liny (dobrze się operuje w
    rękawicach).
    Pdr. M.