  • 1. Data: 2009-03-31 05:53:53
    Temat: piec dwufunkcyjny - jaki?
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Cześć,

    widziałem wątek 2 vs 1-funkcyjny. Jestem zdecydowany na piec 2-funkcyjny z
    zasobnikiem (myślę o Junkers Cerapur Acu), tylko zastanawiam się na co się
    zdecydować, na jakiego konkretnie producenta? Dotychczas beretta ok 10lat,
    ale cały czas coś nie domaga :-( Czy zdecydować się tym razem np. na
    Junkersa Acu czy może te nowsze Beretty już są bardziej dopracowane?

    A może w ogóle jakiś inny producent? Dlaczego? Jakie zalety? Mam na uwadze
    przede wszystkim niezawodność.

    Chciałbym żeby te przynajmniej 10 lat posłużył...

    Z góry dzięki, pozdrawiam. R.

  • 2. Data: 2009-03-31 09:19:19
    Temat: Re: piec dwufunkcyjny - jaki?
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Tue, 31 Mar 2009, R wrote:

> [...]
    > przede wszystkim niezawodność.
    >
    > Chciałbym żeby te przynajmniej 10 lat posłużył...

    Niedawno szukałem pieca bo stary zaczął nawalać. W pewnej hurtowni,
    zacząłem dłuższą rozmowę. Gdy już wiedziałem wszystko podjąłem temat
    niezawodności i trwałości. W końcu babki powiedziały: "Jeśli mam pan stary
    piec to trzeba go naprawiać bo teraz to taki szajs produkują, że i na 3
    lata nie starczy".

    D.P.

  • 3. Data: 2009-03-31 10:36:29
    Od: "byku" <m...@n...pl>

    Użytkownik <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    pl...
    On Tue, 31 Mar 2009, R wrote:

> [...]
    > zdecydować, na jakiego konkretnie producenta? Dotychczas beretta ok 10lat,

    ja mam berette i nie narzekam. Mam quadre. Do tego kupiłem bezprzewodowy
    sterownik za ca 350 zł i jesteśmy bardzo zadowoleni. Grzeje wodę jak szalony
    to samo z grzejnikami - dotknąć nie można.

    Zastanówcie się - czy jednak takie urządzenie jak kocioł gazowy nie jest w
    sumie dość proste w konstrukcji? Nie wiem czy jest sens za to przepłacać to
    nie samochód.

    pozdrawiam

    Maciek

  • 4. Data: 2009-03-31 16:51:33
    Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>

    Opinii tyle co właścicieli.
    Ja tam jestem zadowolony z Viessmann'a.
    Zorientuj się kogo masz serwis koło siebie i spróbuj popatrzeć pod tym
    kątem.
    Wszystko się potrafi popsuć i nie ma nic gorszego niż zimna woda do mycia
    zimą.
    (no chyba, że należysz do klubu Morsów)

    Robert

  • 5. Data: 2009-04-01 07:30:08
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rpdrobny" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kątem.
    > Wszystko się potrafi popsuć i nie ma nic gorszego niż zimna woda do mycia

    Kiedyś Junkers był rewelka, ale ostatnio trochę gorszych
    opinii obiło mi się o uszy, ale nie wiem ile w tym prawdy.
    U teściów jest Junkers 10lat i jeszcze nikt do niego nie zaglądał.
    Siostra ma Viessmana, jest jak narazie bezawaryjny.
    Kolega ma Vailanta, i też już pare ładnych lat bezproblemowo.
    Znajomi mają starszego Termeta i często ich serwisant odwiedza,
    ale z kolei sąsiad ma nowszego Termeta i już ok. 7 bezproblemowo.
    A ja kupiłem Buderusa kondensacyjnego i też narazie się nie skarże.

    Tak więc moim zdaniem jest może pare marek wiodacych, ale
    nie ma tak dużej rozbieżności w jakości jak kiedyś. Co do cen
    to sytuacja też się zmieniła - ceny się powoli zrównują.
    Nie myślałem że kupie Buderusa bo był b. drogi, ale jak spuścili
    z tonu to się zdecydowałem. Co do cen nie sugeruj się cenami
    katalogowymi, bo np. mój Buderus + Zasobnik katalogowo
    kosztował około 12tysi, a ja zapłaciłem za niego 6tyś.
    Zawsze trzeba się targować, pytać ile upustu - zebrać pare ofert
    zobaczyć co tańsze, co lepsze i wybrać. Aha i dobrze żeby serwis
    był w miare blisko coby w razie problemów w zimowy wieczór
    szybko się zjawił

    Pzdr
    J23

  • 6. Data: 2009-04-01 08:22:09
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak więc moim zdaniem jest może pare marek wiodacych, ale
    > nie ma tak dużej rozbieżności w jakości jak kiedyś.

    Bo w każdym piecu siedzą te same elementy z jednej chińskiej fabryki ;-)
    Generalnie należałoby patrzeć nie tyle na markę, ile na dostępność i poziom
    usług serwisowych danego producenta. Obiło mi się o uszy, że z Vailantem są
    w tej kwestii problemy. Natomiast najlepiej wypada Junkers.

    A przy okazji pytanie - czy coś konkretnego przemawia za kupnem pieca 2F
    zamiast 1F+zasobnik+cyrkulacja? My najpierw zdecydowani byliśmy na to
    pierwsze rozwiązanie, ale odwodzi nas od tego człowiek od zakładania
    instalacji CO, z którym rozmawialiśmy. Jego argumenty na NIE dla pieca 2F to
    właściwie jedynie wyższa cena i duży koszt eksploatacji. Czyli "bez sensu i
    się nie opłaca". A co Wy sądzicie? Dom 150 m2, rodzina 2+2, medium do
    ogrzewania wody i CO - gaz ziemny. Kuchenka też gazowa.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 7. Data: 2009-04-01 08:53:42
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > sensu i się nie opłaca". A co Wy sądzicie? Dom 150 m2, rodzina 2+2, medium
    > do ogrzewania wody i CO - gaz ziemny. Kuchenka też gazowa.

    Ja mam 160m2 i mam 1F+zasobnik.
    Teoretycznie koszt eksploat. może byc minimalnie większy,
    ale w praktyce bywa czasem odwrotnie.
    2F grzeje tylko te wodę którą pobierasz, a 1F "na zapas",
    ale jak masz wszystko dobrze poustawiane + troche samodyscypliny
    to koszt może byc niższy, bo w 2F napewno zużyjesz więcej wody
    gdyż lejesz zimną aby doczekac się ciepłej.
    Ja zrezygnowałem z cyrkulacji z uwagi na to że mam niewielki dystans
    od zasobnika do najdalszego punktu odbioru.
    Piec 1F + zasobnik jest rozwiązaniem lepszym, a napewno wygodniejszym.
    Co do ceny pieca to sam piec to często ten sam piec więc cena taka
    sama, dochodzi tylko koszt zasobnika.

    PZdr
    J23

  • 8. Data: 2009-04-01 09:15:49
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

> [...]
    > sensu i się nie opłaca". A co Wy sądzicie? Dom 150 m2, rodzina 2+2, medium
    > do ogrzewania wody i CO - gaz ziemny. Kuchenka też gazowa.

    Co do serwisów - to ogólna opinia jest niewiele warta bez odniesienia
    do konkretnych warunków (lokalizacja, czas) - tu i teraz może być super,
    ale pół Polski dalej i/lub za pół roku już niekoniecznie (bo np serwisant
    przeszedł na emeryturę, albo podkupiła go konkurencja).

    Co do 2F to kocioł się super sprawdza przy niewielkich pomieszczeniach
    oraz krótkich odcinkach instalacji CWU (dla CO ma to niewielkie znaczenie)
    - czyli w mieszkaniach z kuchnią i łazienką 'przez ścianę' i podobnie
    projektowanych domkach jednorodzinnych, gdzie węzły ciepłej wody są blisko
    siebie i jest ich niewiele. Trudno sobie wyobrazić mieszkanie w bloku
    z kotłem 1F i osobnym zasobnikiem 150 ltr...
    Janusz Pawlinka

  • 9. Data: 2009-04-01 10:44:38
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Ja mam 160m2 i mam 1F+zasobnik.

    Ile litrów na ile osób?

    > Ja zrezygnowałem z cyrkulacji z uwagi na to że mam niewielki dystans
    > od zasobnika do najdalszego punktu odbioru.

    U nas niestety będzie sporawy kawałek od pieca do łazienki na górze.

    > Piec 1F + zasobnik jest rozwiązaniem lepszym, a napewno wygodniejszym.

    Dziękuję za pomoc :)
    Na co jeszcze zwrócić uwagę? Jakieś sterowanie pogodowe, czasowe itp. Co
    warto, a czego nie ma sensu?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 10. Data: 2009-04-02 10:05:09
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Ja mam w pracy Vaillanta, chodzi bezbłędnie od 2001 roku, chociaż z
    serwisem jakoś nie przesadzam :|

    T.