  • 181. Data: 2015-06-23 22:14:03
    Temat: Re: NTG - Jednak eldorado
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > twoje stanowisko znam: jesli chodzi o aborcje nie interesuja cie opinie biologow, a
    jesli chodzi o ekonomie - opinie ekonomistow i proste zestawienie faktow.
    > Media glownego nurtu zrobily znakomita robote aby masymalnie oglupic narod - fakty
    nie maja znaczenia a pis jest zly i wszystko co zle od pisu pochodzi - (rzadzi juz
    tyle lat...) No, moze jeszcze o kosciola.

    oczywiście. jedyne fakty jakie przyjmujesz to Twoje. furda rzeczywistość

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 182. Data: 2015-06-23 23:14:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 22:15:25 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > oczywiście. jedyne fakty jakie przyjmujesz to Twoje. furda rzeczywistość

    mozemy sie spierac o dowolny temat np koszt budowy autostrad czy ilosci zalozonych
    podsluchow - dawaj linki do danych, a ja sprobuje sie do nich odniesc.
    Czy to bedzie wystarczajaco dobra analiza rzeczywistosci?

    b.

  • 183. Data: 2015-06-23 23:15:38
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-23 o 17:51, Kżyho pisze:

    > Kategoria handlarzy samochodowych, a tych jest dużo z uwagi na bliskość
    > zachodniej granicy, to jest zupełnie osobna bajka i można by pewnie całą
    > wielotomową epopeję o tym napisać. Ja mówię o normalnych, zwykłych
    > ludziach. Takie akurat mam doświadczenia, co oczywiście podkreślałem już
    > wcześniej, nie dotyczy wszystkich wszystkich. Ale w mojej prywatnej
    > statystyce tak to wygląda.

    No ale sam zaczales o samochodach. Ja jedynie stwierdzam, ze z mojej
    perspektywy jest akurat odwrotnie.

    > Jw. Wyjątek potwierdzający regułę. Ot tyle...

    Zgodze sie, ze bywa niezaleznie od regiony, ale z regula trudno mi sie
    zgodzic. Oczywiscie trudno miec perspektywe mieszkajac w jednym z
    kontrowersyjnych regionow, ale kombinatorow nie brakuje wszedzie. Tu
    gdzie mieszkam nie brak ludzi pracowitych i ja glownie takich spotykam.
    A te remonty silnikow i ogolnie motoryzacja o ktorej piszesz to jakis
    kosmos. Pierwszy raz o takim czyms slysze.

    > PO daleko do ideału, ale ogólnie to oni jednak gospodarczo całkiem
    > znośnie Polskę prowadzili przez te lata, zwłaszcza biorąc pod uwagę jaki
    > był kryzys. Z rozdawnictwem i socjalem PiSu, to byśmy mieli dopiero
    > "zabawnie" teraz...

    Tez tak myslalem kiedy te pomysly stymulowania gospodarki przez PIS byly
    prezentowane w owym czasie. Z perspektywy czasu uwazam, ze to byl kit.
    Propaganda by sie odroznic w owym czasie i tyle. Jak by nie patrzyl
    kierunek rzadzacych byl sluszny. Z tym, ze... do oceny rzadow PO na
    przestrzeni dwoch kadencji nie warto przeciwstawiac samego PIS. To, ze
    jedni gadaja glupiej od tych co robia glupio nie wystarczy. Jaki nie
    bylby PIS, nie zmienia faktu, ze PO to partia oszustow. Jak siegne
    pamiecia do zapowiedzi to prawde mowiac trudno mi stwierdzic tak
    naprawde z ktorych obietnic sie wywiazali. Mozna zwalac na kryzys, ale
    nie przez dwie kadencje. Do tego dochodza tzw. afery i to co mowia tacy
    ludzie jak Bienkowska rzuca raczej ciemne swiatlo na ludzi bedacych na
    eksponowanych stanowiskach. No i nie pamietam oczywiscie kiedy z rodzina
    bylem na kolacji za 1500 zyli.

    Pozdro.. TK

  • 184. Data: 2015-06-23 23:19:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-23 o 20:15, masti pisze:
    > Budyń wrote:
    >
    > weź nie rozśmieszaj ludzi

    > w oparciu o boom gospodarczy na świecie zostawili następcom zmiejszone
    > dochody. Nie zrobili nic by zminejszyć wydatki Państwa.

    A to przesledz statystyczne dane zatrudnienia w budzetowce o czasu
    rzadow PIS do dzis.

    Pozdro.. TK

  • 185. Data: 2015-06-24 09:27:38
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 16:24:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > obejrzenia. Na swoj sposob ci z zachodu to przedsiebiorczy ludzie, ale
    > tylu zlodzie i oszustow samochodowych to ja w zadnym rejonie Polski nie
    > widzialem co na zachod od Wisly, a im blizej Odry tym gorzej. To co na
    > wschodzie oddaje sie na zlom to na zachodzie jest jak to mowia "nowka
    > sztuka nie smigana" co by to nie znaczylo. Mniemam, ze to stan dobry
    > subiektywnie oczywiscie.

    Ale wiesz, zachód polski to z jednej strony ci autochtoni co o nich myslisz a z
    drugiej strony element napływowy ze wschodu po IIWS.
    Rozróżnisz ich? :)

    Mimo że ten mit o różnicy wschodu i zachodu nadal jest żywy i pod pewnymi względami
    nadal te różnice widać o tyle ja w swoim środowisku (IT czyli raczej kumaci niż
    buraki) nie widzę znaczących różnic światopoglądowych czy poziomu profesjonalizmu.

    A i niektórzy sąsiedzi na śląsku, ślązacy z dziada pradziada tez czasem odwalają
    ciapraństwo takie że głowa boli.

    Podsumowując: Różnice są ale już niezbyt wyraźne na poziomie mikro.

    --
    Pozdrawiam.
    Łukasz Sczygiel

  • 186. Data: 2015-06-24 09:47:59
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-24 o 09:27, s...@g...com pisze:

    > Ale wiesz, zachód polski to z jednej strony ci autochtoni co o nich myslisz a z
    drugiej strony element napływowy ze wschodu po IIWS.
    > Rozróżnisz ich? :)

    A no chyba, ze tak. :-D

> [...]
    ciapraństwo takie że głowa boli.

    > Podsumowując: Różnice są ale już niezbyt wyraźne na poziomie mikro.

    A no wlasnie.

    Pozdro.. TK

  • 187. Data: 2015-06-24 10:00:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-06-12 o 16:24, Ergie pisze:
    > Największy europejski producent okien: Drutex

    Pojęcia nie mam, jakim cudem tak beznadziejne okna zdobyły duży rynek.
    Rok temu szukałem okien i Drutex wypadał źle w porównaniu do dowolnych
    innych producentów.

    --
    MN

  • 188. Data: 2015-06-24 10:26:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 10:00:11 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Pojęcia nie mam, jakim cudem tak beznadziejne okna zdobyły duży rynek.
    > Rok temu szukałem okien i Drutex wypadał źle w porównaniu do dowolnych
    > innych producentów.
    A co wyszło nie tak?
    Pytam bo w mieszkaniu mam ich okna od chyba 200roku a w domu od 2007. W kolejnym domu
    wymieniane były 3sztukli i tez wstawiliśmy Drutex, szwagier w 2006 również Drutexu w
    całej chałupie zamontował.
    Co do jakości nie mam żadnych zastrzeżeń co do ceny to wtedy wychodziło bardzo
    przyzwoicie. Tańsze były jedynie produkcje garażowe.
    Pamiętam tylko że cena z oficjalnego cennika to pic na wode- lokalny dystrybutor
    sporo z tego bez problemu zjechał. Sporo to chyba było ponad 30%.
    Może jakieś lokalne uwarunkowania- ja akurat mieszkam kilkadziesiąt km od Bytowa
    gdzie Drutex ma potężną fabrykę ale nie sadze by przy tej skali produkcji i sieci
    logistycznej odległość od fabryki miała wpływ na cene.
    No i nie wiem jak to jest cenowo na dzisiaj. Pisze cenowo bo na jakość ich okien nie
    słyszałem żeby się ktoś skarżył a sporo tego lokalnie jest montowane.
    Tak na marginesie:
    Często do Bytowa w weekendy jeżdżę i ta ich fabryka robi wrażenie: potężne hale
    dziesiątki jak nie setki tirów w firmowych barwach na parkingu.

  • 189. Data: 2015-06-24 11:57:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Pojęcia nie mam, jakim cudem tak beznadziejne okna zdobyły duży rynek. Rok
    > temu szukałem okien i Drutex wypadał źle w porównaniu do dowolnych innych
    > producentów.

    Pod jakim względem źle? Osobiście ich okien nie mam (kolor mi nie
    odpowiadał) ale jak szukałem okien to po zapoznaniu się z wątkiem na
    muratorze który liczył ponad setkę stron i przeszukaniem archiwum tej grupy
    byłem jak najbardziej na nich nastawiony.

    Bardzo mało negatywnych opinii co przy tej skali produkcji daje świetny
    wynik. Jezierski czy Oknopolast (obaj bardzo dobrzy) mieli więcej
    negatywnych opinii przy mniejszej produkcji. Oczywiście tego nie da się
    porównywać wprost bo Jezierski celował w bardziej wymagających klientów,
    więc mogli być bardziej marudni.

    Osobiście nic tym oknom które widziałem (oprócz koloru) nie mogłem zarzucić.

    A ten problem koloru jest taki że chciałem okna w okleinie drewnopodobnej i
    Drutex owszem takie oferował ale ich wnętrze było beżowo-pomarańczowe albo
    ciemnobrązowe zamiast dopasowanego do okleiny i po otwarciu okna sprawiało
    na _mnie_ złe wrażenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 190. Data: 2015-06-24 12:44:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 11:57:40 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > ciemnobrązowe zamiast dopasowanego do okleiny i po otwarciu okna sprawiało
    Znaczy nier pasowało tobie że profile mają inny kolor jak okleina na ramie?
    Bo tak większość firm chyba robi. Kolorów oklein na ramę jest sporo ale kolorów
    profili to tylko kilka. Ale może się myle i jest możliwość zamówienia okna gdzie
    profil będzie oklejony taka sama okleina jak rama.