  • 91. Data: 2010-12-27 11:14:04
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:if9r4d$eb2$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale to jest zupelnie inne zjawisko.

    Pamiętam jak pochwalił się że w domu z racji wszystkiego na prąd powymieniał
    komputery na takie które pobierają tylko 12W. Przez kilka dni dopytywałem o
    jakie to komputery chodzi. Bez skutku. Udawał że nie ma pytającego.
    Teraz twierdzi że 80l zbiornik wystarcza na 3krotne zagrzanie wody w ciągu
    doby. No jasne, nawet da się go zagrzać częściej niż 3 razy bo mogę go nawet
    co dwie godziny do temperatury wrzenia doprowadzać ale tu chodzi o to aby
    nagrzać w godzinach kiedy obowiązuje II taryfa a ze zgromadzonej ciepłej
    wody korzystać kiedy jest droższa I taryfa.
    Jak mieszkałem jeszcze u rodziców to były dwie taryfy i pamiętam że zbiornik
    na 4 osobową rodzinę musiał być minimum 120l. Ludzie zamiast iść spać spać
    to czekali z praniem do godziny 10 wieczorem a w potem w bloku słychać było
    jak się niosą po ścianach odgłosy pralek i wirówek.
    Co do 80litrów po prostu nie ma prawa wystarczyć na potrzeby w
    gospodarstwie, ale już o to nie pytam i nie dyskutuję gdyż będzie tak jak z
    12 Watowym komputerem.

    Marek

  • 92. Data: 2010-12-27 11:33:54
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Są ludzie, którzy zrobili sobie instalację za 4000, ale np ja jeszcze nie
    > mam takiej możliwości.

    No widzisz ja i widle a ty o powidle.
    Co to ma do rzeczy w porównywaniu kosztów zbiorników wraz ze wskazaniem że
    zbiornika za 6tys to musiałby być z nierdzewki cały chyba.

    Marek

  • 93. Data: 2010-12-27 11:40:44
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Hahaha. No widzisz. Masz duże dofinansowanie i Ci się opłaca. Tylko Tobie.
    > Mnie nie.

    > Tobie się opłaca. Gratulacje. Mnie się nie opłaca. Statystycznej rodzinie
    > 2+1 się nie opłaca, bo NIE DOSTAJE DOPŁAT Z GMINY.

    Celowo nie chcesz jednak nadal zauważyć że gdybym nie miał tego
    dofinansowania to wydajac całą kasę z kieszeni zwróciło by się po 8-9 latach
    :)
    No nadal się opłaca.
    Ty podajesz linki gdzie piszą o 25 latach.

    Marek

  • 94. Data: 2010-12-27 11:41:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > powymieniał komputery na takie które pobierają tylko 12W. Przez kilka dni
    > dopytywałem o jakie to komputery chodzi. Bez skutku. Udawał że nie ma

    Nie jesteś moim klientem i nie otrzymasz odpowiedzi.

> [...]
    > to aby nagrzać w godzinach kiedy obowiązuje II taryfa a ze zgromadzonej
    > ciepłej wody korzystać kiedy jest droższa I taryfa.

    8 godzin w nocy i 2 w dzień. Nagrzanie do 75 stopni to około 2 godziny
    zależnie od temp wody zimnej i pozostałej z poprzedniego grzania. Z 80
    litrów wody o temperaturze 75 otrzymasz 150 litrów wody 42 stopnie rano i
    kolejne 150 o godz 17. Teoretycznie możesz mieć następne 150 litrów wody o
    godzinie 2 w nocy, ale po co?
    Proste?

> [...]
    > spać spać to czekali z praniem do godziny 10 wieczorem a w potem w bloku
    > słychać było jak się niosą po ścianach odgłosy pralek i wirówek.

    A ja nie czekam z praniem, tylko uruchamiam timer, żeby na rano było gotowe.

    > Co do 80litrów po prostu nie ma prawa wystarczyć na potrzeby w
    > gospodarstwie, ale już o to nie pytam i nie dyskutuję gdyż będzie tak jak
    > z 12 Watowym komputerem.

    Nie rozumiesz, czy udajesz głupiego?

    Z 80 litrów wody gorącej otrzymujesz MIESZAJĄC JĄ Z ZIMNĄ 150 litrów ciepłej
    gotowej do prysznica. Wg danych statystycznych średnio na prysznic zużywa
    się 35 litrów, co oznacza możliwość 4 pryszniców ze zgromadzonego ciepła.

    Gdyby było mało, to mogę zainstalować większy zbiornik, albo solary. Ale po
    co???

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 95. Data: 2010-12-27 11:47:53
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > latach :)
    > No nadal się opłaca.
    > Ty podajesz linki gdzie piszą o 25 latach.

    Tobie się opłaciło, bo uzyskałeś dotację z pieniędzy zrabowanych od
    podatników. Ciesz się.
    Mnie nikt nie daje takich pieniędzy. W moim przypadku zwrot nastąpi po
    minimum kilkunastu latach, chyba że też mi ktoś dopłaci. W podobnej sytuacji
    jest większość.

    Podałem link do badania naukowego, a nie do opowieści przy piwie. Podaj link
    do badania, które uwzględni Twoje parametry.

  • 96. Data: 2010-12-27 11:56:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > No nadal się opłaca.
    > Ty podajesz linki gdzie piszą o 25 latach.

    Ale juz Tobie pisał ze dla Ciebie zakup solarów był opłacalny.
    Rodzina 2+1 zużywa gazu do ogrzwania CWU za ok 70zł /m-c. Przyjmijmy jednak
    100zł.
    Koszt solarów to 6000zł. W całości zapewniaja zapotrzebowanie na CWU przez
    7miesiecy pewnie
    Czyli zwrot po min po 8-9 latach.
    Czyli nieopłaca sie.
    Jak ktos CWU grzeje weglem, drewnem itp to jeszcze bardziej solary sie nie
    opłacaja.
    Każdy musi wyliczenia zrobic pod siebie

    Krzysiek

  • 97. Data: 2010-12-27 11:59:52
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Daj linka do zestawu z ceną.

    Wymiennik poj. 100l Biawar z podwójną wężownicą oraz z miejscem na grzałkę
    elektryczną cena 525zł.
    Kolektor Hewalex 1200zł
    Najmniejsza pompa o mocy około 20W 150zł
    Sterownik różnicowy bez wodotrysków 97zł lub nieco droższy 137zł.
    Parę metrów rur i do tego jakieś kolanka i trójniki oraz otulina średnio
    300zł

    Nie licząc zbiornika, gdyż ty też w takiej cenie kupiłeś swój do grzania
    prądem, za pozostałe zapłacisz niecałe 1800zł.
    Naczynia wzbiorczego oraz zaworu nadciśnieniowego nie liczę wogóle gdyż na
    dzień dzisiejszy raczej zawsze się je montuje czy to przy prądzie czy innym
    sposobie grzania.

    Marek

  • 98. Data: 2010-12-27 12:07:42
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Tobie się opłaciło, bo uzyskałeś dotację z pieniędzy zrabowanych od
    > podatników. Ciesz się.

    Nadal celowo pomijasz fakt że bez tej dotacji zwrot byłby u mnie po 8-9
    latach a to nadal się opłaca.

    > Podałem link do badania naukowego, a nie do opowieści przy piwie. Podaj
    > link do badania, które uwzględni Twoje parametry.

    Po co ci linki? Wystarczy poszperać w necie i wyszukać jakie są aktualne
    ceny obecnych urządzeń a nie jakiś teoretycznych bo zbiornik to nigdy nie
    kosztował 6tys zł chyba że jest jak cały czas powtarzam z nierdzewki.

    Marek

  • 99. Data: 2010-12-27 12:18:24
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Czyli zwrot po min po 8-9 latach.
    > Czyli nieopłaca sie.

    8-9 lat nadal się opłaca. Wierz mi że te urządzenia mają znacznie dłuższy
    czas życia. To jest prosta konstrukcja jak budowa cepa. Tam nie ma się co
    zepsuć i po 20 latach nadal działa poprawnie. Szwagier ma 30 letni kocioł
    Vaillant. Co przyjdzie instalator na kontrolę to chce mu wcisnąć nowszy. Po
    co? odpowiada.. Przecież działa.
    Kocioł jest dużo bardziej skomplikowanym urządzeniem niż kolektor którego
    konstrukcja niewiele odbiega od pomalowanego na czarno grzejnika za szybą w
    skrzynce wystawionego na słońce. Nadal po 30 latach ma się dobrze.

    > Jak ktos CWU grzeje weglem, drewnem itp to jeszcze bardziej solary sie nie
    > opłacaja.
    > Każdy musi wyliczenia zrobic pod siebie

    No właśnie! Każdy dla siebie wedle tego co ma a co może mieć lub co
    najważniejsze co chce mieć!
    JW na siłę uparcie twierdzi że w żadnym przypadku się nie opłaca i jeszcze
    na dowód tego podaje mocno zfermentowane linki.

    Cenię sobie wygodę i nie mam zamiaru być palaczem we własnym domu więc nie
    liczyłem wogóle kosztów w stosunku do drewna czy węgla gdyż u mnie w domu
    nie przyjmuję wogóle pod uwagę stosowania takiego rodzaju opału.
    No... poza drewnem w kominku.

    Marek

  • 100. Data: 2010-12-27 12:29:13
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jesteś moim klientem i nie otrzymasz odpowiedzi.

    ZX spectrum czy Atari a może Amiga C64?

> [...]
    > kolejne 150 o godz 17. Teoretycznie możesz mieć następne 150 litrów wody o

    Doprowadzanie do baterii wody o temperaturze 75stC jest niebezpieczne i
    niezgodne z przepisami. Ktoś może zostać do końca życia kaleką.
    Pozostaje więc zastosowanie trójdrogowego zaworu mieszającego ale ten do
    poprawnego mieszania wody potrzebuje na wejściu minimum 50-55stC a to jest o
    8-13stopni za mało. W twoich obliczenioach wydajności ciepłej wody więc nie
    uzyskasz 150litrów wody ale sporo mniej

    > A ja nie czekam z praniem, tylko uruchamiam timer, żeby na rano było
    > gotowe.

    W bloku zamiast zasnąć w spokoju muszę się wkurwiać bo do godziny 2 w nocy
    zewsząd słychać terkotanie pralek i wirówek.

    > Nie rozumiesz, czy udajesz głupiego?

    A co? Znowu napiszesz o 42 stopniach?

    Marek