  • 121. Data: 2010-12-27 15:37:42
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:4d189468$0$2489$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Rany julek!
    > Dopiero teraz to dotarło do ciebie?

    Kompletne instalacje wraz z montażem mimo to kosztują dalej tyle samo.
    Samoróbki dopiero zaczynają być tanie.

    Daj link do nowych badań, z nowymi cenami. Przecież powinno być ich pełno!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 122. Data: 2010-12-27 16:04:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Nieźle kombinujesz "też 120 litrów" nie jest równe 150litrom wody.

    Czepiasz się.

    > Ale to i tak nei prawda gdyż po 80% rozbiorze wody temperatura na wyjściu
    > zbiornika będzie poniżej 40stC a to za mało.
    > Zresztą napisałeś o 75stC więc nie zmieniaj zeznań. Kiedyś ktoś z twojej
    > rodziny moze wylądować z ciężkimi poparzeniami w szpitalu.

    Nie grozi. Za to innym by się przydał taki mechanizm ewolucji. :)

    > Bateria aby mieszała prawidłowo musi mieć na wejściu ciepłej wody temp
    > minimum 50-55stC. W początkowej fazie zaraz po nagrzaniu zbiornika owszem
    > masz nagrzany do 75StC ale im więcej wody pobierasz tym niższa temperatura
    > na jego wyjściu. Pisałem o tym wyżej.

    Tak. Ale obniżenie temperatury poniżej 40 następuje pod koniec.

  • 123. Data: 2010-12-27 16:06:47
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > WIG-20 to ruletka.

    A kredyt w CHF, to zakład o wszystko, kontrakt długoterminowy o całość.

    > Ale moje nie są próżniowe :)

    Wady Twoich jeszcze się nie ujawniły...

    > A ja w kolektorze nie wymieniam ani grzałki ani anody :)
    > Co najwyżej raz na 5 lat wymienię glikol ale i to pod warunkiem że straci
    > on swoje właściwości fizykochemiczne.

    Raz na trzy lata. Nie opłaca się rzadziej, bo osadza się szlam.

    > A bo ja widzisz jestem widocznie z innej półki której w twoich poglądach
    > nie ma. Mnie się opłaca mimo że nie mieszkam ani w w hotelu ani w
    > instytucji.
    > Musisz sobie dorobić nową szufladkę na takich jak ja.

    Bentley też się opłaca w pewnych przypadkach.

  • 124. Data: 2010-12-27 16:45:37
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Wady Twoich jeszcze się nie ujawniły...

    Płaskie kolektory są już znane od lat 50'
    Co miało się ujawnić to się dawno ujawniło i zostało poprawione.

    > Raz na trzy lata. Nie opłaca się rzadziej, bo osadza się szlam.
    Jeżeli instalacja zrobiona poprawnie i nie dochodzi do jej przegrzewania to
    szlamu jest malutko.
    Po zlaniu glikolu zawsze go można przepuścić przez filtr taki jak do powietrza w
    samochodzie, zmierzyć temperaturę zamarzania refraktometrem albo wskaźnikiem
    pływakowym i w razie czego dolać koncentratu. Nie ma sensu wymieniać całości.

    Poza żarówkami do niego...

    Marek

  • 125. Data: 2010-12-27 19:10:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To jest otwarte parcie na trolling, dziwi mnie, ze dopina swego - tyle
    > ludzi daje sie nabierac.

    Co racja to racja.

    Pozdro.. TK

  • 126. Data: 2010-12-27 19:25:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > kolejne 150 o godz 17. Teoretycznie możesz mieć następne 150 litrów wody o

    Jasne ze proste.
    W poprzedniej dyskusji - "Rozmrazanie kolektora plaskiego - podejscie II"
    pisales nieco inaczej:

    "
    [...]
    > Nie z 10 a z 8 o tej porze roku i nie do 45 a do 60. Juz zapomniales jak
    > nas straszyles legioneliami?

    Ja mam w bojlerze zwykle 45 stopni okresowo przełączam na więcej, aby
    zdezynfekować albo kiedy jest potrzebne więcej gorącej wody. W gorące letnie
    dni obniżam do 35.
    [...]
    "

    No to teraz wytlumacz wszystkim w jaki sposob te 45 stopni rozmnozyc na caly
    dzien?

    Pozdro.. TK

  • 127. Data: 2010-12-27 19:35:06
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > [...]
    > "
    >
    > No to teraz wytlumacz wszystkim w jaki sposob te 45 stopni rozmnozyc na

    Bardzo prosto. Nie potrzebuję 300 litrów wody.

  • 128. Data: 2010-12-27 19:39:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Co do 80litrów po prostu nie ma prawa wystarczyć na potrzeby w
    > gospodarstwie

    To zależy czy moczysz d...ko w wannie czy używasz prysznica oraz do jakiej
    temperatury grzejesz wodę w bojlerze.
    Wiadomo, że przy korzystaniu z wanny 80l dla jednej osoby może być zbyt
    malo.
    Ale używając prysznica z ograniczniekim przepływu do 8-10 litrów na minutę i
    do tego grzejąc do 80stC oraz mieszając wodę z bojlera z wodą zimną to
    spokojnie wystarczy dla 3-4 osób, które korzystają z prysznica tylko w celu
    kąpieli, a nie relaksu.

  • 129. Data: 2010-12-27 19:42:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Daj linka do zestawu z ceną.

    Marek juz Ci wyliczyl to ja nie bede, a skoro zrobilo sie ciasno to
    spodziewam sie, ze te kwestie po raz kolejny sprytnie pominiesz.

    > Znasz wsie bez prądu? Dlatego instalacje solarne zawsze musi się
    > rozpatrywać względem podstawowego źródła energii. W tym przypadku wobec
    > prądu.

    Prad w pierwszej taryfie jest drogi przy duzym zuzyciu wody a Ty
    przypominam, ze proponujesz ciagle druga taryfe. Podalem Ci przyklad na
    spojzenie nie tylko kosztowe a przy okazji kosztowe.

    Pozdro.. TK

  • 130. Data: 2010-12-27 19:45:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tobie się opłaca. Gratulacje. Mnie się nie opłaca. Statystycznej rodzinie
    > 2+1 się nie opłaca, bo NIE DOSTAJE DOPŁAT Z GMINY.

    Tobie sie oplaca i rodzinie 2+1 sie oplaca bo wcale nie potrzebujecie
    zestawow z zasobnikiem 300 litrow i trzech kolektorow. Ty jak zechcesz
    wyrobisz sie w zakladanym przez Ciebie budzecie oplacalnosci. Co z tego jak
    dalej bedziesz pisal tu pierdoly?

    Pozdro.. TK