  • 71. Data: 2013-01-05 00:23:57
    Temat: Re: Nowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 04 Jan 2013 23:32:47 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > Jeszcze dopisze. Pamietam jak ogl?da?em jaki? katalog angielskiej firmy
    > wysy?kowej to zbarania?em bo na stronach ze sprzetem audio znalaz?em
    > nasze polskie altusy i sprzet z zak?adów Diora i Kasprzaka.

    sprzedawane za grosze byle tylko zdobyć dewizy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2013-01-05 12:11:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > A rozumiesz, że nie chodzi o Ciebie ale o ogół?

    Sluchaj, ten ogol nie dokladal mi sie kiedy kupowalem nieruchomosc. To teraz
    niech ten ogol nazywa podatek od nieruchomosci podatkiem od nieruchomosci, a
    oplate za wywoz smieci oplata za wywoz smieci. Ale Ty jakos nie jestes w
    stanie zauwazyc roznicy, bo pewnie co za roznica jak to sie nazywa.

    >Wiesz, lasy są wspólne, powietrze którym oddychamy też.

    Podrzuce Ci inny paranoiczny pomysl, oplate za smieci przeniesmy na bochenki
    chleba, bedzie jeszcze bardziej skuteczny i bardziej sprawiedliwy. Ja poki
    co widze tu kolejne dno, mianowicie opodatkuje sie wlasnie takich jak ja,
    ktorzy do tej pory nie byli objeci oplatami za wywoz. Klientow wiec
    przybedzie, kasy rowniez, tylko te ceny szacuje sie ciagle wyzej?

    > Uważasz, że nie było problemu? Ok, Twoja sprawa, że go nie dostrzegałeś.
    > Ja uważam że problem był i cieszę się że zniknie, nawet jeśli będę musiał
    > zapłacić kilka czy kilkanaście zł miesięcznie więcej to uważam, że warto.

    Mnie generalnie fascynuje Twoje podejscie do zycia i wiara, ze panstwo zrobi
    wszystko lepiej, sprawniej i ogolnie bedzie git. Na byc moze wprowadzony
    podatek katastralny moze tez sie ucieszysz i jakos racjonalnie wytlumaczysz.
    Ja niestety uwazam inaczej i nie podzielam Twojego przekonania, ze problem
    zniknie.

    > Czekałem na tę zmianę od lat (już nie pamiętam kiedy i w którym kraju
    > pierwszy raz o tym usłyszałem, ale to już było bardzo dawno) i już wtedy
    > stwierdziłem jakie to proste - nie trzeba armii urzędników i policjantów
    > pilnujących każdego zagajnika, rowu czy komina. Wystarczy sprawić by
    > ludzie płacili niezależnie od ilości i już śmiecenie przestanie się
    > opłacać i problem zniknie.

    W mysl tego co napisales moznaby w samochodach wprowadzic GPS, rejestrowac
    przejazdy i archiwizowac na mapach, gdzie beda zaznaczone znaki nakazu,
    zakazu, ograniczenia i zmiany swiatel na skrzyzowaniach. Oczywiscie
    odplatnie no bo jak inaczej, bezpieczenstwo dla naszego dobra musi
    kosztowac. Wiekszosc podatkow moznaby rozliczyc przy pomocy telefonu w
    momencie transakcji, wystarczy wycofac pieniadz materialny. Kazdy z tych
    przypadkow dzis jest mozliwy i nie potrzeba bedzie armii urzednikow i
    policji drogowej. Popatrz jakie to proste. Na ile jeszcze dasz sie wydoic
    kolejnym hipokrytom w stylu "tylko czlowiek bez prawa jazdy moze stawiac
    tyle fotoradarow", by zapisac wplywy z mandatow jako dochod budzetu? Tak
    wiem, to dla naszego bezpieczenstwa czy cos.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2013-01-05 17:23:33
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > wprowadzony podatek katastralny moze tez sie ucieszysz i jakos racjonalnie
    > wytlumaczysz. Ja niestety uwazam inaczej i nie podzielam Twojego

    No i właśnie Ergie jest za podatkiem katastralnym. Już się kiedyś rozpisywał
    na ten temat.
    Po prostu rozum urzędnika i tyle. On z tego siedzenia na stołku urzędniczym
    żyje i nie potrafi inaczej, czyli wziąć się za uczciwą pracę i coś wytwarzać
    albo sprzedawać.

    Marek

  • 74. Data: 2013-01-05 17:27:16
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Ponawiam proste pytanie. Wskaż mi co takiego wybudowano za ponad bilion zł
    długu jaki mamy w 90% dzięki rządowi Tuska.
    Proste pytanie. Zdałeś maturę (mam nadzieję). Wypunktowac chyba potrafisz
    co?

    Marek

  • 75. Data: 2013-01-05 17:32:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 23:24:24 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > sorry, ale masz wyobrażenia o PRLu jak z trybuny Ludu.
    >
    > Wybudowanie dróg, czy fabryk nie jest żadnym sukcesem Gierka. W krajach
    >
    > bez realnego socjalizmu też się wybudowały tylko trochę szybciej.

    Tylko że te kraje nie były wyniszczone niedawną wojną itp.
    A wprost przeciwnie np. Niemcy miały dobra wyszabrowane z całej prawie Europy.

  • 76. Data: 2013-01-05 17:40:49
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > sprzedawane za grosze byle tylko zdobyć dewizy

    No i zdradziłeś się wiekiem żeś młody bo i tu się mylisz. Takie altusy to
    były jedne z droższych w tym katalogu. Będąc w Austrii za czasów komuny
    wstapiłem do paru sklepów sieciowych jak Herlango czy Kock. Można było
    spotkać także sprzęt audio rodem z Polski, np. magnetofon kasetowy do dużej
    wieży tzw. szufladę i wcale nie taniej niż średnia półka zachodnich
    koncernów. Słyszałeś coś kiedyś takiego jak wykonanie eksportowe? Ja mam do
    dzisiaj altusy z tamtych czasów właśnie z produkcji eksportowej.
    W warsztacie używam laboratoryjny zasilacz regulowany polskiej produkcji do
    którego niejeden z dzisiejszych zasilaczy się umywa pod względem stabilności
    i poziomu szumów. Oscyloskopy kabid są na pniu sprzedawane na allegro,
    drożej niż niejeden zachodni ówcześnie produkowany.

    Marek

  • 77. Data: 2013-01-05 17:43:37
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...

    >Tylko że te kraje nie były wyniszczone niedawną wojną itp.
    >A wprost przeciwnie np. Niemcy miały dobra wyszabrowane z całej prawie
    >Europy.

    Faktem jest co piszesz, jednak dyskusja trwa o to, kto gospodarniej wydał
    pożyczone $$$. Gierek, czy jego prześmiewcy następcy IV RP a zwłaszcza Tusk,
    gdyż to on nas najbardziej zadłużył.

    Marek

  • 78. Data: 2013-01-05 17:53:28
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Pozwolę sobie wkleić tekst ze strony
    http://www.mojemiasto.slupsk.pl/index.php?id=4156
    Celowo zamieniłem miejscami jego dwa fragmenty:
    Ja wiem że POwcy, PISowcy i jeszcze inni, tego tekstu nie przeczytają w
    całości bo to ich tak parzy jak woda święcona diabła, ale postarajcie się
    doczytać do końca.

    "Ogółem zainwestowano ok. 54 mld USD, częściowo za kredyty zagraniczne (jak
    podał prof. Paweł Bożyk, przewodniczący zespołu doradców Edwarda Gierka,
    średnio- i długookresowe zadłużenie Polski wyniosło wówczas 19,6 mld USD).
    Zaciągnięte kredyty przeznaczono przede wszystkim na rozbudowę i
    modernizację gospodarki. Obecnie zadłużenie zagraniczne Polski jest
    kilkanaście razy większe: w końcu III kwartału 2008r. wyniosło 264 miliardy
    dolarów (!), a w roku 2009 przekroczyło 300 miliardów dol.! Tego długu nie
    będą w stanie spłacić nawet nasze wnuki. To jest pętla na szyi polskiej
    gospodarki, na szyi Polski. - Puste półki z lat osiemdziesiątych będą niczym
    wobec tego, co nas czeka. To straszne zadłużenie stale rośnie, mimo
    umorzenia części polskiego długu przez zagranicznych wierzycieli i
    wyprzedaży ogromnej części majątku narodowego (sprzedane w ramach
    prywatyzacji obiekty to w stu procentach obiekty zbudowane bądź gruntownie
    zmodernizowane w czasach E. Gierka)."

    A teraz co za te $$$ wtedy zrobiono.

    "W dekadzie gierkowskiej realizowano politykę pełnego zatrudnienia, co wobec
    wielkiego wyżu demograficznego osób urodzonych po wojnie, a wchodzących
    wówczas w wiek produkcyjny, wymagało ogromnego wysiłku inwestycyjnego, aby
    zapewnić niezbędną liczbę miejsc pracy. W latach 1971-75 nastąpił ponad
    dwukrotny wzrost nakładów inwestycyjnych. Stworzono wówczas 1,9 mln nowych
    miejsc pracy, co wraz z miejscami zwolnionymi przez osoby, które odeszły na
    emeryturę, dało zatrudnienie 3 mln osób. W następnym pięcioleciu (1976-80)
    zatrudnienie zwiększyło się o ok. 1,1 mln osób.
    W całej dekadzie lat siedemdziesiątych wybudowano prawie dwa i pół miliona
    nowych mieszkań (prawie 9 mln izb mieszkalnych). Dochód narodowy wzrósł o 85
    proc., roczne wydobycie węgla kamiennego przekroczyło 200 mln ton, produkcja
    stali osiągnęła poziom prawie 20 mln ton, produkcja cementu ok. 22 mln ton,
    produkcja energii elektrycznej wzrosła w ciągu dziesięciolecia z 70 mld kWh
    do 122 mld. Uruchomiono elektrownie Ostrołęka (600 MW - megawatów), Pątnów
    II (400 MW), Kozienice (1200 MW), Rybnik I (800 MW), Dolna Odra (1600 MW),
    Jaworzno II (800 MW), Porąbka-Żary (600 MW), Połaniec (400 MW), a ponadto
    Łagisze, Opole, no i Bełchatów - potężny kombinat, który zaopatrywał całą
    Polskę w jedną trzecią energii elektrycznej. Oddano do eksploatacji 9 nowych
    kopalni węgla (m.in. Borynia, Bogdanka, Morcinek, 30-lecia PRL), a ok. 20
    zmodernizowano.
    Rozbudowano hutnictwo żelaza i stali: powstała Huta Katowice o zdolności
    produkcyjnej 4,5 mln ton, walcownia blach zimno walcowanych w ówczesnej
    Hucie Lenina (obecnie Sendzimira) na 750 tys. ton. Rozbudowano i
    zmodernizowano hutnictwo miedzi i metali nieżelaznych: powstała kopalnia
    Rudna i huta na 350 tys. ton miedzi elektrolitycznej, walcownia miedzi na
    100 tys. ton rocznie, kopalnia rud cynkowo-ołowianych niedaleko Olkusza.
    Zbudowano rafinerie Gdańsk i Płock, zakłady azotowe Włocławek, kopalnię
    siarki Machów, cementownie Kujawy i inne, Fabrykę Samochodów Małolitrażowych
    (Fiat 126p). Uruchomiono produkcję ciągników rolniczych Massey Ferguson i
    autobusów Berliet, kombajnów zbożowych "Bizon", kombajnów ziemniaczanych w
    Strzelcach Opolskich, telewizorów kolorowych, kineskopów (fabryka "Polcolor"
    w Piasecznie na 365 tys. sztuk rocznie). W przemyśle spożywczym zbudowano
    wielkie zakłady mleczarskie w Radzyniu, Tomaszowie Maz., Pińczowie,
    Włoszczowej, Ciechanowie, Zabrzu, Chodzieży i Kutnie; proszkownie mleka w
    Radomiu, Ostrołęce i Bielsku Podlaskim (8 tys. ton); zakłady mięsne w
    Koszalinie i Ostrołęce; cukrownie w Łapach, Krasnymstawie; chłodnie w
    Olsztynie i Legnicy.
    Można by ciągnąć to wyliczanie w odniesieniu do dalszych przemysłów:
    tekstylnego, odzieżowego, obuwniczego i innych.
    Postęp nastąpił również w rozwoju infrastruktury. Dokonana została duża
    elektryfikacja kolei. Zbudowano nowoczesną linię kolejową Warszawa-Katowice,
    ponad 300-kilometrową drogę szybkiego ruchu Warszawa-Katowice, Trasę
    Łazienkowską w Warszawie, Wisłostradę, Dworzec Centralny, Port Północny,
    Hutę Katowice, Fabrykę Samochodów Małolitrażowych i ponad 500 innych
    inwestycji oraz wspomniane już 2,5 mln mieszkań..."

  • 79. Data: 2013-01-05 20:45:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr wrote:

    > Teraz również obowiązuje ustawa śmieciowa, która nakazuje mieć
    > podpisaną umowę na odbiór śmieci - i co z tego ? Dopóki ludzie nie
    > nauczą się szanować prawa to trzeba będzie traktować ich jak
    > potencjalnych oszustów. Vide inny wątek o mieszkaniu w domu
    > nieodebranym. Co do zasady chodzi o bezpieczeństwo ludzi
    > przebywających. Ale przecież takie prawo jest be i należy je olać i
    > mieszkać w domu bez odbioru, gdzie dla jednego brak odbioru to brak
    > pieczątki, a dla innego brak balustrad, niezabezpieczone wykopy czy
    > wiszące druty pod napięciem.

    widzisz drogi kolego...

    wymóg odbioru domu jednorodzinnego prywatnego to bezedura. Od tego jest
    ubezpieczyciel.

    Państwo nakłada na ciebie cała listę bezsensownych obowiązków które musisz
    spełnić bóg wie po co.

    Odbiór powienen wyglądać tak, składasz papier gdzie jest napisane,
    oświadczam za zakończyłem budowę domu zgodnie z pozwoleniem na budowę.
    koniec kropka podpis.

    Teraz w kwestii śmieci. wystarczyło wprowadzić zasadę że na wezwanie masz
    obowiązek przedstawić imienne dowody opłacenia w każdym miesiącu wywozu
    śmieci. I już 90% kombinatorów jest udupionych.

  • 80. Data: 2013-01-05 20:49:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr wrote:
    > Bo możesz mieć gości :)
    >
    > nie tylko ty jesteś na świecie. Przepisy odnosimy do ogółu, który np.
    > mieszka z dziećmi w domu z nieoprawionymi gniazdkami (to tak dla
    > przykładu. Zakładasz, że nieodebrany dom użytkujesz ty i tylko ty
    > świadom zagrożeń a to nieprawda.

    Kurna mol...

    a odpowiedzialność karna to w tym kraju nie istnieje?

    a ubezpieczyciel przed podpisaniem polisy na dom nie może wysłać inspektora
    który sprawdzić bezpieczeństwo, zobaczy czy facet ma aktualny protokół
    przeglądu kominiarskiego i kontroli szczelności instalacji gazowej?

    Po cholera pańśtwo ma kontrolować prywatny dom. Przecież paśńtwo nie
    sprawdza czy w zimei chodze w czapce i czy dzieci chodzą w czapkach po
    ogrodzie?