  • 621. Data: 2015-01-08 13:00:40
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 10:04:34 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Dla wygodni _większości_ dzieci i rodziców.
    >
    > Dawniej rodzice prowadzili dzieci na religię do salek przed albo po lekcjach
    > teraz mają wszystko w jednym miejscu i nie musza czekać albo dwa razy
    > jeździć.
    A przy okazji księża dostali nauczycielskie etaty itp.
    Tak dla wygody;)

  • 622. Data: 2015-01-08 13:02:28
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Winiecki" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Bzdura rozprzestrzeniana przez partię Franciszka.
    > Rodzice ani nie prosili, ani nie domagali się takiej wygódki.

    ROTFL

    > Partia Franciszka wykorzystała sytuację polityczną
    > i zrobiła skok na kasę (na Skarb Państwa).

    Jaki znowu "skok"?

    > Jak zwykle, wszystko odbyło się szybko i po cichu.

    Jasne. Może za 100 lat ktoś w takie bzdury uwierzy, ale teraz żyją ludzie
    którzy to _pamiętają_ więc proszę nie powtarzaj po raz kolejny jakiś bzdur.
    Nie pasuje Ci religia w szkołach ok - Twoja sprawa - ale po co zamiast
    napisać że takie jest Twoje danie wymyślasz jakieś niestworzone historie?

    > W tym czasie wszędzie wprowadzili swoich funkcjonariuszy
    > (szkoły, szpitale, wojsko, itd. itp.) oczywiście każąc sobie słono
    > za to płacić, przy okazji zawłaszczając środowisko.

    Najwyraźniej dzieciak jesteś i nie wiesz albo stary i już nie pamiętasz. Dla
    Twojej informacji lub przypomnienia: kapłani byli w szpitalach, a kapelani w
    wojsku w latach 70 i 80-tych. Wcześniej nie wiem, ale przypuszczam że też
    byli. Oczywiście w nowobudowanych szpitalach nie było kaplic (a w starych
    były zamienione na sale lub magazyny) więc kapelani msze odprawiali pokątnie
    gdzieś na korytarzu albo w salach chorych - to że w końcu powstały kaplice
    to nie kapelanom robi wygodę tylko pacjentom.

    O żołnierzach to w ogóle jakaś bzdura. Poczytaj sobie wspomnienia tych co
    służyli w Iraku - oni domagali się by z nimi jechał kapelan. I bynajmniej on
    nie jest tam po to by ich nawracać albo indoktrynować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 623. Data: 2015-01-08 13:10:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Tak było przy drugim spisie z 2011. Ten z 2002 obejmował _wszystkich_. Jeśli
    > ktoś w nim nie uczestniczył to albo ankieter oszukał albo ktoś podał dane za
    > niego - była taka możliwość jak ktoś miał ten sam meldunek.

    oczywiście

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 624. Data: 2015-01-08 13:11:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "Winiecki" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > ROTFL

    > Jaki znowu "skok"?

    na jakieś 1.5 miliarda zł rocznie

  • 625. Data: 2015-01-08 13:19:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A przy okazji księża dostali nauczycielskie etaty itp.
    > Tak dla wygody;)

    Dobre :-)
    W sumie nie zwróciłem uwagi, ale masz rację - co do zasady pobieranie
    pieniędzy za uczenie religii jest co najmniej dziwne w świetle: "idźcie i
    głoście...".
    W sumie to podsunąłeś mi ciekawe pytanie, którego nie omieszkam zadać
    znajomemu księdzu gdy się następnym razem spotkamy by pogadać przy kawie.

    A co do tego czy to "przywilej" mam wątpliwości w świetle tego że wielu z
    niego zrezygnowało i religii uczą świeccy katecheci. Np. w szkole do której
    chodzą moje dzieci ksiądz uczy tylko tych co się przygotowują do pierwszej
    komunii, a pozostałe klasy katecheta. W przedszkolu katechetą jest rodzic
    jednego z uczniów. W pobliskich Gliwicach jest podobnie - np. Katechetką
    jest moja koleżanka.

    No ale wracając do meritum: na Śląsku rodzice chcieli by ich dzieci miały
    dodatkowo niemiecki (i mają), na Kaszubach mają kaszubski (i mają) więc jak
    gdzieś chcą by miały religię to niech mają.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 626. Data: 2015-01-08 14:15:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > oczywiście

    Nie wiem, czy ironizujesz czy przytakujesz. Więc napisze pełnym zdaniem jak
    w domu były zameldowane np. 4 osoby to jedna mogła odpowiedzieć za wszystkie
    4. Tak t ozostało celowo zorganizowane by ankieter nie musiał kilka razy
    chodzić by wszystkich zastać w domu.

    Oczywiście mogło się zdarzyć że ankieter kogoś pominął i sam wpisał dane,
    ale co do zasady to ten wpis obejmował wszystkich zamieszkujących teren RP.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 627. Data: 2015-01-08 14:17:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 13:20:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > jednego z uczniów. W pobliskich Gliwicach jest podobnie - np. Katechetką
    Zapytaj przy okazji o kapelanów. Dostali od razu etaty oficerskie i związane z tym
    pensje i przywileje.

  • 628. Data: 2015-01-08 14:41:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-07 o 17:24, Piotr Wyderski pisze:

    > No ale co naukowego widzisz w wyjaśnieniu zjawiska co prawda dużego,
    > ale zdecydowanie niedoskonałego (Wszechświat) poprzez zapostulowanie
    > istnienia bytu pod każdym względem o wiele potężniejszego?

    Jak zapewne wiesz, wszystko co znamy powstalo po wielkim wybuchu. Znamy
    mniej wiecej poczatek, ale nie wiemy jak, z czego, dlaczego, a moze i po co?

    > A jak to
    > robisz, to się nie dziw, że logiczną koniecznościa tego jest to, że
    > przy kwestii "jak powstał bóg" pytanie "jak powstał Wszechświat"
    > jest drobnym i niespecjalnie interesującym problemikiem.

    Widac nie rozumiesz. Jezeli uda sie wytlumaczyc, ze wszechswiat powstal
    czysto fizycznie i np. byl jednym z wielu identycznych, najlepiej
    powtarzajacych sie zjawisk to masz argument, ze Boga nie ma. Poki co
    odpowiedzi na jedne pytania rodza kolejne, na ktore coraz trudniej
    odpowiedziec.
    Swoja droga byly juz linkowane przyblizone daty pierwszych zapisow
    biblijnych. Wiadomo, ze bylo to dosc dawno temu, a nawet bardzo dawno
    temu. Zastanawiajace jest to, ze posiadajac dzis taka wiedze ciagle nie
    da sie stwierdzic, ze Bog to tylko bajki. "Piszacy biblie" byli na tyle
    przebiegli, ze w tamtych czasach uknuli historyjke mogaca przetrwac tyle
    lat. I ciagle z naukowego punktu widzenia nie widac konca. Przeciez nie
    wiedzieli, ze przed wielkim wybuchem nie bylo czasu. A co niektorzy
    naukowcy pisza, ze wszechswiat jest odpowiedzia, ale nie wiadomo jakie
    jest pytanie.

    Pozdro.. TK

  • 629. Data: 2015-01-08 14:54:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > na jakieś 1.5 miliarda zł rocznie

    Z czego ta kwota? Czytam konkordat i nic takiego nie widzę.

    Pensje katechetów jako nauczycieli to będą jakieś miliony a nie miliardy.

    Bo mnie piszesz chyba o funduszu kościelnym bo ten nie został powołany wraz
    z konkordatem a w PRL'u jako forma rekompensaty za zabrane majątki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 630. Data: 2015-01-08 15:14:54
    Od: k...@g...com

> [...]
    > (szkoły, szpitale, wojsko, itd. itp.) oczywiście każąc sobie słono
    > za to płacić, przy okazji zawłaszczając środowisko.

    Za PRL państwo płaciło katechetom za lekcje religii jakie były przy kościołach.