  • 41. Data: 2011-09-20 12:41:21
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 07:10, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Faktem jest, że słusznie w takim przypadku zrobić pierwszą warstwę z BK,
    > bo wtedy jest jakaś izolacja tych ścian. Tu ludzie podniecają się
    > izolacją pod posadzką i dają po 20 cm styro, ale co z tego, jak ściany
    > mają nieizolowane wcale...
    >
    > W drugim domu zwrócę na to uwagę :-). Ten już musi być jaki jest.

    Dlatego w drugim tylko plyta fundamentowa! Koszt niewiele wyzszy od
    law (a jezeli lawy skomplikowane to nawet tak samo lub taniej!). A juz
    na pewno taniej niz murowanie ostatniej warstwy sciany fundamentowej z
    izolujacych pustakow zamiast betonu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 42. Data: 2011-09-20 12:46:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 07:59, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > I jezeli dachem ucieka 20W, scianami 20W, oknami 20W, posadzka 20W a murami w dól
    100W to moim zdaniem jest sie czym przejmowac. A mniej wiecej takie sa proporcje we
    wspólczesnie budowanych budynkach.

    A zobaczcie jakiego ja zrobilem wieeelkieeegooo babola u siebie:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1128
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=2193

    Poprostu wstyd jak cholera taki MOST cieplny ;)
    Konkurs: kto pierwszy zgadnie gdzie! :P Zadanie wyjatkowo proste.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 43. Data: 2011-09-20 13:15:04
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
    > Poczulem sie urazony :-))))))))) A jak ktos nie wierzy ze tyle ciepla gdzies ucieka
    to zwala na dokladnosc obliczen i juz sie lepiej czuje :-) Te obliczenia (dla
    prostych budynków bez piwnic itp) sa wystarczajaco dokladne.

    >Nie sa :-) Nalezaloby uwzglednic chocby najwazniejsze mostki cieplne -
    >czyli roznice w montazu dla scian 1W i 2W. Mostki w wiencu. To

    no niby prawda ale okazuje sie ze arkusz ZAWYZA zuzycie a nie zaniza (sie
    spodziewalem raczej zanizania ze wzgledu na te mostki)

    >Wiec sie nie obrazaj tylko zobacz jakie rzeczy bierze pod uwage OZC

    ani mi sie sni obrazac :-)

    budynkiem nie ma izolacji ZADNEJ i tak ucieka mase ciepla 24godziny na dobe ze stala
    róznica temperatur okolo 12 stopni.
    100W to moim zdaniem jest sie czym przejmowac. A mniej wiecej takie sa proporcje we
    wspólczesnie budowanych budynkach.

    >Skad wiesz ze to jest akurat 100W?

    z arkusza :-)

    >wychodziloby ze ucieczka przez sciane jest taka sama jak w dol. Tyle
    >ze scian ja mam 200m2, a powierzchni wszystkich scian nosnych
    >stykajacych sie ze stropem ok. 30m2.

    masz 200 scian zaizolowanych i 30 postawionych bezposrednio na zimnym chudziaku.

    >Pozatym styropian na posadzce
    >bardzo tu pomaga bo cieplo w domu nie ba bezposredniego styku z zimna
    >sciana fundamentowa tylko przez ~10-20cm (w zaleznosci od grubosci
    >izolacji) pustaka, ktory tez przeciez sam w sobie costam izoluje -

    dokladnie tak licze jak piszesz, ucieka nam przez ten pustak

    b.

  • 44. Data: 2011-09-20 13:27:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Poprostu wstyd jak cholera taki MOST cieplny ;)
    > Konkurs: kto pierwszy zgadnie gdzie! :P Zadanie wyjatkowo proste.
    > pozdr.

    Chodzi o ten podest?

  • 45. Data: 2011-09-20 15:17:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 15:27, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Chodzi o ten podest?

    Tak, dokladnie :-)

    To jest jak zwykly balkon wysuniety z wienca. Ratuje mnie jedynie to
    ze z jednej strony wchodzi w garaz, a z drugiej w wiatrolap (ktorego
    tylko lekko dogrzewam). Z trzeciej niestety w kuchnie! Cieplo musi
    spierniczac tedy jak oszalale ;) Niestety za pozno sie kaplem - nawet
    dolu nie ocieplilem (no jest troche oklejone po obwodzie - 15cm - tyle
    co jest styropianu na scianach). Na gore od bidy moglbym przykleic
    ~5cm XPS, na to 3-4cm piasku z cementem i ulozyc na tym koske
    (granitowa) ale bez oklejonego dolu to i tak troche bezsensu. No chyba
    ze wezme dlugi wezyk i ten dol teraz uzupelnie pianka - tego sie nie
    dalo idealnie zasypac, cos potem jeszcze siadlo i jest tam szpara ~5cm
    - w sumie idealnie na pianke :)

    Jak widac nawet maniakowi ocieplenia moze sie zdarzyc w swoim domu
    taaaaaaki babol! ;) Nie bylo tego w projekcie i jakos tak wyszlo w
    trakcie ze taki podescik sie przyda.. ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2011-09-20 16:20:28
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Jak widac nawet maniakowi ocieplenia moze sie zdarzyc w swoim domu
    > taaaaaaki babol! ;) Nie bylo tego w projekcie i jakos tak wyszlo w
    > trakcie ze taki podescik sie przyda.. ;)
    > pozdr.

    A ja za to podesty - tak z przodu, jak i z tyłu domu - zrobiłem dopiero
    po zrobiniu elewacji, na osobnych fundamentach. Są oddylatowane o
    grubość elewacji. To przynajmniej wyszło jak się należy :-).
    Teraz mnie nie interesuje, czy zacieka, czy przemarza....
    https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
    j#5520071072606188706

    pozdr
    Robert G.

  • 47. Data: 2011-09-20 17:25:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 18:20, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > grubość elewacji. To przynajmniej wyszło jak się należy :-).
    > Teraz mnie nie interesuje, czy zacieka, czy

    Ja tez mam tak zrobiony caly taras ~25m2, ten podescik to nawet nie
    potrafie sobie przypomniec kto na pomysl wpadl ;-) On byl fajny w
    trakcie budowy bo pod nim byla 3m dziura i mozna o niego bylo oprzec
    "zwodzony most" z kantowek i desek ale w zime to katastrofa ;) Ale..
    poprawi sie! Na szczescie on nie jest za duzy - po ociepleniu 20cm
    styro na parterze zostalo go moze 2x1 :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 48. Data: 2011-09-20 17:51:46
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > taaaaaaki babol! ;) Nie bylo tego w projekcie i jakos tak wyszlo w
    > trakcie ze taki podescik sie przyda.. ;)

    To jest pikuś. ;)
    U mnie w/g projektu powinny być schody dowiązane do wieńca, szerokość
    zbliżona do tego podestu, i też mam zgryza jak to zaizolować.

  • 49. Data: 2011-09-20 19:09:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >law (a jezeli lawy skomplikowane to nawet tak samo lub taniej!). A juz
    >na pewno taniej niz murowanie ostatniej warstwy sciany fundamentowej z

    E tam. Ile tych Ytongow czy Porothermow pojdzie na pierwsza warstwe...

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2011-09-20 19:10:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-09-2011 o 20:51:29 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Zamiast pakowac sie w wiecznie mokre izolacje fundamentow, zreszta tylko
    > zewnetrznych,
    Przepraszam a dlaczego mam mieć "wiecznie mokre izolacje fundamentow" ?
    mam drenaż, mam wentylację pomiędzy styro i folią bo jest kubełkowa i
    ściany
    piwnic mam suche, aże są dobrze zaizolowane to nie mam mostka w dół, co
    wyżej
    napisałem.

    --
    Pozdr