  • 51. Data: 2011-09-20 19:11:53
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-09-2011 o 23:11:14 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    bb.googlegroups.com...
> [...]
    dent%2521/Fundament.jpg

    > Niestety przeprosili mnie, ze ta strona nie istnieje. :-DD

    Istnieje i ładnie pokazuje że trochę pleciesz głupoty.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 52. Data: 2011-09-20 19:14:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Nie sa :-) Nalezaloby uwzglednic chocby najwazniejsze mostki cieplne -
    >czyli roznice w montazu dla scian 1W i 2W. Mostki w wiencu. To
    >wszystko niby male sprawy ale policz dokladnie! Np. dla mojego okna
    >wykuszowego wielkosci 3x2 ma ono 10mb obwodu. Dla wszystkich okien
    >tego bedzie z 50mb - dla 1W, 2W i 3W inne beda wartosci przenikania
    >ciepla. Wience! Ja mam dwa wience po 25cm wysoki kazdy i po obwodzie
    >65mb. To daje 32m2 powierzchni ktora w scianie 1W ma nizszy opor
    >przenikania ciepla (przez co schladza sciany i caly strop).

    Dla sciany 44cm wieniec i nadproza mozesz ocieplic i 20 cm styropianu.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2011-09-20 19:17:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-09-2011 o 19:51:46 nadir <n...@h...org> napisał(a):

    > To jest pikuś. ;)
    > U mnie w/g projektu powinny być schody dowiązane do wieńca, szerokość
    > zbliżona do tego podestu, i też mam zgryza jak to zaizolować.
    Jakie schody, wejściowe? ja je odzieliłem styro 10 od piwnicy ale
    musiałem im za to stopę zrobić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 54. Data: 2011-09-20 19:21:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-09-2011 o 07:10:31 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Na pewno tak, ale budyń słusznie zauważa, że już działówki postawione
    > bezpośrednio na chudziaku działają jak radiator i ich dół jest
    > wychładzany do tych +8 spod budynku. To samo z wewnętrznymi nośnymi,
    > które od chudziaka nie są izolowane.
    Ci co mają piwnicę nie maja takich problemów :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 55. Data: 2011-09-20 19:25:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > Ci co mają piwnicę nie maja takich problemów :)
    > -

    Mają za to inne :-)

  • 56. Data: 2011-09-20 19:39:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 19-09-2011 o 23:11:14 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >>> http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/%2521stu
    dent%2521/Fundament.jpg

    >Istnieje i ładnie pokazuje że trochę pleciesz głupoty.

    Wyswietlil mi sie drugi link Adama, ta ciagle nie istnieje.

    I co ja Janusz ja poradze na to, ze dla Ciebie ponad polowa grubosci sciany
    ponizej ocieplenia posadzki o temp. 8-9C jest glupota? Gdyby to byly
    glupoty, to izotermy w newralgicznym rogu mialy by lagodny przebieg, a nie
    kat prosty.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2011-09-20 19:45:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 19-09-2011 o 20:51:29 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Przepraszam a dlaczego mam mieć "wiecznie mokre izolacje fundamentow" ?
    >mam drenaż, mam wentylację pomiędzy styro i folią bo jest kubełkowa i
    >ściany
    >piwnic mam suche, aże są dobrze zaizolowane to nie mam mostka w dół, co
    >wyżej
    >napisałem.

    Jak bedziemy rozmawiac o Twoim przypadku to zastanowimy sie jeszcze raz. :-)
    Temat prawie nie dotyczy scian piwnicy, a posadzki na gruncie bez piwnicy.
    Pytasz czemu wiecznie mokre? No bo mokre. Nie chce mi sie udowadniac
    oczywistych zdarzen. Zalozmy np., ze nie ma drenazu, albo jest ogolnie
    wysoki poziom wod gruntowych tak jak u mnie. W zeszlym tygodniu zasypalem
    pieczolowicie wykonany kanal w garazu, bo wiecznie stala w nim woda. Zadna
    folia kubelkowa przy fundamencie tego nie zabezpieczy, moze wlasnie dla
    tego, ze jest kubelkowa.

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2011-09-20 19:55:34
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > termoizolacji do nowego w=C4=85tku, albowiem napisa=C5=82em arkusz, =
    > kt=C3=B3ry pozwoli wprowadza=C4=87 dane swojego budynku i zobaczy=C4=87 =
    > wp=C5=82yw izolacji na koszty ogrzewania. Arkusz le=C5=BCy tu: =
    > www.lotniczefotki.pl/obliczstraty.xls
    > Wersja jest rozwojowa, uwagi przyjmuj=C4=99 :-)=20
    > Oczywiscie jest to bardzo uproszczona metoda liczenia, ale zawsze to da =
    > jakies poj=C4=99cie o potrzebnej energii.=20
    >
    > Adam, gdyby ci sie chcia=C5=82o wprowadzic sw=C3=B3j budynek do tego =
    > arkusza to wiedzieliby=C5=9Bmy jak bardzo uproszczone jest moje =

    Krotność wymiany powietrza 0,5. Jak w kabaretowej piosence " My mamy wszędzie
    swoich ludzi. Połowa smrodzi reszta brudzi". I rekuperator obowiązkowo. Żeby
    bogato wyglądało.

  • 59. Data: 2011-09-20 20:40:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 21:25, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Mają za to inne :-)

    Ja mam i nie mam innych problemow :)
    Moze tylko taki ze trzeba dodatkowe 140m2 urzadzic :) :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 60. Data: 2011-09-20 20:52:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Ja mam i nie mam innych problemow :)
    > Moze tylko taki ze trzeba dodatkowe 140m2 urzadzic :) :)

    Bo masz suchy teren. Ja u siebie mógłbym mieć wodę w piwnicy, dlatego
    się na nią nie zdecydowałem.

    pozdr
    Robert G.