  • 11. Data: 2011-10-31 21:11:52
    Temat: Re: Obraz z kamery CCTV.
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "_THX." napisał w wiadomości grup

    > No dobra, a jakie proporcje boków ma najzwyklejszy obraz telewizyjny w
    > standardzie PAL (bez czarnych pasów)?

    3:4

  • 12. Data: 2011-11-02 07:06:01
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    Wygląda na to, że jednak 5:4

    -----

  • 13. Data: 2011-11-02 07:28:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.10.2011 05:59, Marek Dyjor pisze:

    > kamery do monitoringu dają standardowy sygnał video który można wsadzić
    > na zwykły monitor analogowy, acha i monitory analogowe nei mają żadnych
    > pixeli chyba że są LCD.

    No, maskę mają i to można uznać za "piksele" bo fizycznie ogranicza
    rozdzielczość.

  • 14. Data: 2011-11-02 07:55:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:j8qrev$31n$2@inews.gazeta.pl...

    > No, maskę mają i to można uznać za "piksele" bo fizycznie ogranicza
    > rozdzielczość.

    Dokładnie. Marek Dyjor jest w błędzie, bo mu się wydaje że jak monitor LCD
    to mowa o wejściu cyfrowym czy to hdmi czy VGA a zapomina że tu mowa o
    wejściu CV.
    Maskownica RGB to takie same piksele jak piksele matrycy LCD. Ale to tylko
    ogranicza zdolność samego monitora. Sygnał analogowy jak sama nazwa wskazuje
    "analogowy" z kamery podzielony jest tylko na linie, i nie ważne czy to
    monitor LCD czy CRT, w obu przypadkach z kamery analogowej podaje się do
    nich sygnał na wejście Composite Video które ani w LCD jak Marek Dyjor
    napisał ani w CRT pixeli nie rozróżnia. Tylko linie wynikające ze standardu
    PAL lub NTSC. A to że kamera przetwarza sygnał cyfrowy o rozdzielczości
    poziomej i pionowej przetwornika na sygnał analogowy to inna sprawa, a
    proporcje 4:3 bez względu na rozdzielczość przetwornika zostają zachowane.

    Marek

  • 15. Data: 2011-11-02 21:07:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Dokładnie. Marek Dyjor jest w błędzie, bo mu się wydaje że jak
    > monitor LCD to mowa o wejściu cyfrowym czy to hdmi czy VGA a zapomina
    > że tu mowa o wejściu CV.

    zabawne że ty wiesz lepiej co mi się wydaję :)

    mnie sie nic nei wydaje bo doskonale wiem, że mówimy o zwykłych kamerach
    analogowych które daja sygnał CV (Composite video).

    Dla sygnału CV piksele monitor nie mają znaczenia jedynie ograniczają
    rozdzielczość pokazywanego obrazu.

    no i gdzie ja niby popełniłem błąd?