  • 11. Data: 2009-02-12 22:15:18
    Temat: Re: Ocena projektu
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "Ulf" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gn1vnp$plm$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > Troche bez polotu - elewacja nie bedzie jakas rewelacyjna, rodem z komuny
    > wg mnie :P

    Dom ogolnie ma byc z plaskim dachem w prostej, zwartej nowoczesnej bryle.
    Wiem, ze nie wszystkim to moze sie podobac, ale ja znudzony jestem typowymi
    domami ze stromym dachem.
    http://www.trendir.com/house-design/blue-jay-way-hou
    se-1.jpg w tym linku
    jest pokazane, ze prostakatny dom nie musi byc nudny.

    2

    > Pomieszczenie gospodarcze bardzo duze jest, ja bym zwiekszyl spizarnie
    > troche, a tamto skrocil.

    Tez tak myslalem.

    > Po co dwie lazienki na gorze - lepiej jedna dac na dole, zeby nie latac z
    > domu, jak bedzie impreza, druga sprawa to problemy z pionem kanalizacyjnym
    > i wodociagowym - albo zrobisz dwa oddzielne, albo poprowadzisz z jednej
    > lazienki do drugiej poziom - wieksze koszta (latwiej zrobic jedna pod
    > druga, albo obok siebie)

    Po to, ze dzieciaki beda mialy wlasna lazienke blisko pokoi a ja nie bede
    musial czekac, az skoncza albo biegac na dol.
    Na dole jest przewidziana dodatkowa toaleta.

    >Po co kino domowe takie wielkie?

    Dla efektu prawdziwego kina.
    W domysle, ma tam byc ekran ok 2m w podstawie i projektor.
    Zeby uzyskac dobry efekt odleglosc od ekranu musi byc odpowiednio duza...
    Z drugiej strony moge zamontowac chowany ekran w salonie i tez tam miec kino
    domowe, ale boje sie o efekty dzwiekowe, ze moga stracic na jakosci.

    > W zasadzie to wszystko w tym domu jest b. duze - niepotrzebne wg mnie, no
    > chyba, ze masz kase, ale wg mnie tego nie wykrozystasz nawet.

    Poczucie przestrzeni to, to co chcialbym uzyskac.
    parter mialby mniej wiecej tak wygladac.

    http://www.contemporist.com/photos/dd_190109_02.jpg

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-02-12 22:23:23
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Klatka schodowa i na dokladke z zabiegowymi schodami to horror

    Co do schodow to nigdy nie mialem z takimi do czynienia i moze dlatego nie
    widze w nich nic zlego.

    > wejscie do gabinetow przez salon - tragedia

    Niektorzy maja polaczone gabinety z salonem i nie narzekaja...

    > za male i za malo okien

    Okna na pewno beda szersze, a w salonie maja byc drzwi tarasowe na
    przynajmniej 3m w szerokosci, aby wpadalo duzo swiatla do salonu

    > korytarz na pietrze wybitnie za waski

    No bedzie musial byc poszerzony.

    > widac ze masz pomysl, ale sorki, zero znajomosci zasad projektowania
    > lepiej poszukaj kogos kto ci to zrobi porzadnie

    Jak juz napisalem wczesniej, do architekta pojde i tak, ale chce wiedziec co
    inni ludzie sadza na temat tego co sobie wymyslilem.

    > przy takim ukladzie az sie prosza otwarte schody w salonie

    Tez nad tym myslalem.

    > gabinet (y) jesli ma sie w nich przyjmowac jakichkolwiek klientow robi sie

    W gabinecie raczej nikt nie bedzie mnie odwiedzal. To ma byc miejsce do
    pracy w domu, jesli by taka byla.

    > kominek jesli ma cokolwiek ogrzewac nigdy na scianie zewnetrznej lepiej na
    > srodku salonu, przy okazji oddzieli jadalnie od salonu

    Tez widzialem kominek w srodku salonu na zdjeciach i wyglada to bardzo
    fajnie i czasami jeszcze to biore pod uwage.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-02-12 22:24:59
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "usrobo" napisał w wiadomości

    > stodola

    Jesli chodzi o ksztalt budynku to chcialbym aby mial jak najmniej zalaman, a
    dach mialby byc plaski, wiec jak stodola wygladac nie bedzie :)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-02-12 22:52:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebo z Bogdanca wrote:
    > Witam!
    >
    > Prosze o ocene projektu.
    > Jakie pomieszczenia powiekszyc a jakie pomniejszyc?
    > Co przeniesc w inne miejsce, a co moze byc nie potrzebne.
    >
    > Link do projektu ponizej.
    > Prosze o wyrozumialosc odnosnie rysynku bo to wstepny szkic jest.
    >
    > http://i680.photobucket.com/albums/vv166/bustax/Proj
    ekt.jpg

    generalnie z twoich bazgrołków nie wynika żadna nowoczesna forma o której
    myślisz, być może ty widzisz oczami wyobraźni coś innego ale ten rysunek nie
    oddaje twoich zamiarów.

    jeśłi masz srodki to odrazu bierz architekta nie marnując czasu na
    bazgrołki, nowoczesny dom to spore koszty, wiem coś o tym bo też mam dość
    nowoczesną formę choć w skośnodachowej bryle i budżet już sporo
    przekroczyłem :)

    Samodzielna kreacja struktury i bryły domu to wielka radość ale trzeba mieć
    sporo samozaparcia i czasu aby zdobyc wiedze którą architekcji poznają przez
    kilka lat studiów, moje zabawy trawły dwa lata, w tym jeden projekt któy
    poszedł do szafki ze względu na zmianę działki. Nad drugim siedziałem prawie
    pół roku, efektywnie architekt wprowadził tylko drobne korekty.

    poszedłbym w kierunku większej ekstrawagancji.

    np nad salonem zostawiłbym wolną przestreń az do dachu (przeszklonego)

    wejscia do pokoi na górze zrobiłbym z zawieszonych w powietrzu kładek (stal,
    drewno, szkło)

    schody powinny być częścią przestrzeni architektonicznej i powinny być
    wygodne.

    kominek może być na scianie bo funkcją kominka ma być rozrywka a nie grzanie
    wnętrz.

    Dużo okien, dużo szkła, drewna, kamienia, betonu (surowego) itp...

    przygotuj sie na duże wydatki na etapie wykończeniówki, ceny ciekawych lamp
    są zabijajace :)

  • 15. Data: 2009-02-12 22:55:23
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > stodola
    >
    > michal

    Hehe domy pasywne to właśnie stodoły, mało mostków cieplnych, większość
    okien od południa.

  • 16. Data: 2009-02-12 23:20:56
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości

    > generalnie z twoich bazgrołków nie wynika żadna nowoczesna forma o której
    > myślisz, być może ty widzisz oczami wyobraźni coś innego ale ten rysunek
    > nie oddaje twoich zamiarów.

    No niestety nie potrafie tego oddac co widze oczami wyobrazni :-)

> [...]
    > bazgrołki, nowoczesny dom to spore koszty, wiem coś o tym bo też mam dość
    > nowoczesną formę choć w skośnodachowej bryle i budżet już sporo

    Jesli mozesz to wrzuc prosze projekt i jego wizualizacje.

> [...]
    >
    > Dużo okien, dużo szkła, drewna, kamienia, betonu (surowego) itp...
    >
    > przygotuj sie na duże wydatki na etapie wykończeniówki, ceny ciekawych

    Odnosnie tego co napisales powyzej to przegladam glownie www.trendir.com i
    www.contemporist.com i tam jest sporo ciekawych rozwiazan.
    Jesli chodzi o ceny to wiem jak jest... Trzeba byc przygotowanym na
    wszystko. ;-)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-02-12 23:26:48
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Sebo z Bogdanca <s...@o...eu-uu> wrote:
    > Witam!
    >
    > Prosze o ocene projektu.

    To nie jest projekt. To nie jest nawet koncepcja, to po prostu
    bardzo nieporadny szkic - bez urazy.
    Co do samego układu - moim zdaniem ten dom będzie nudny jak flaki
    z olejem i koszmarnie brzydki. Zewnetrzna bryła: gdyby to była
    stodoła, byłaby choć o tyle ciekawsza, że miałaby dwuspadowy
    dach, Ty chcesz robić płaski, znaczy planujesz postawienie
    takiego długiego, kiszkowatego kontenera mieszkalnego. Taki
    złożony z segmentów kontener mieszkalny byłby w dodatku o tyle
    ciekawszy, że miałby okna, u Ciebie zaś z jednej strony okna będą
    trzy (i reszta dłuuuga ściana - reklamy tam powiesisz?), z
    drugiej strony niby pięć, ale miejsce na banner reklamowy też
    spore. Przecież elewacja tego czegoś to będzie coś, co po nocach
    straszyć może!
    Wewnętrzny układ: gdzie do tego czegoś się wchodzi? Gdzie jest
    wiatrołap? Schody zabiegowe - kiepski pomysł. Na poddaszu - nie
    będziesz tam miał wrażenia, że jesteś w Urzędzie Gminy? Widząc
    taki dłuuugi korytarz z drzwiami po obu stronach nie będziesz
    odruchowo szukał tablicy ogłoszeń i stolika do pisania podań? W
    dodatku ten cały dłuuugo korytarz ma kończyć się ślepo? Choć
    okienka tam nie dasz?
    Dodatkowo: obie ściany poddasza, a przynajmniej jedna z nich z
    całą pewnością nie będzie mogła być ścianą działową (a mam
    wrażenie, że raczej obie muszą być nośne), w końcu ten płaski
    stropodach na czym się musi wesprzeć, wisi nad kuchnią i salonem,
    niczym nie podparta. Nie jest to niemożliwe, ale może być
    kłopotliwe, bądź szpetne (straszliwy podciąg przez całą długośc
    kuchniosalonu, albo filary).
    Co do funkcjonalności o której tyle piszesz - a gdzie tu jest
    jakakolwiek funkcjonalność? W drzwiach z dodatkowych pokoi
    wychodzących wprost na najbardziej reprezentacyjne miejsce domu
    bez żadnego optycznego rozdziału? Cała komunikacja z piętra
    wychodząca wprost na roboczą przestrzeń kuchni? Sypialnie
    względem łazienki ustawione tak, że pierwsze moje skojarzenie, to
    bursa szkolna?

    Sorry za dosadność, ale to moje pierwsze wrażenia, spisane na
    gorąco. Moja sugestia: idź do architekta. I ewentualnie
    dostosowuj do swoich wymogów jego propozycje, sam się za to nie
    bierz.

    J.

  • 18. Data: 2009-02-12 23:37:17
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.trendir.com/house-design/blue-jay-way-hou
    se-1.jpg w tym linku
    > jest pokazane, ze prostakatny dom nie musi byc nudny.

    No to jest co innego! :P Generalnie mam podobne upodobania co do stylistyki
    domow jednorodzinnych, jednak na tym szkicu wygladalo to jak klocek :P

> [...]
    > musial czekac, az skoncza albo biegac na dol.
    > Na dole jest przewidziana dodatkowa toaleta.

    No tak, to jest rozwiazanie, ale te lazienki sa ogromne :P (chociaz mowiles,
    ze zalezy Ci na przestrzeni) Polacz sobie moze jedna lazienke z glowna
    sypialnia - wg mnie bardzo dobre rozwiazanie :)

> [...]
    > Z drugiej strony moge zamontowac chowany ekran w salonie i tez tam miec
    > kino domowe, ale boje sie o efekty dzwiekowe, ze moga stracic na jakosci.

    No chyba, ze tak :)

    > Poczucie przestrzeni to, to co chcialbym uzyskac.
    > parter mialby mniej wiecej tak wygladac.
    >
    > http://www.contemporist.com/photos/dd_190109_02.jpg

    Fajnie :) Jak pojdziesz do architekta z tym to faktycznie efekt moze byc
    bardzo dobry, jednak bedzie tez sporo kosztowalo :P

  • 19. Data: 2009-02-12 23:38:17
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    > Użytkownik "William Bonawentura"

    > Co to sa schody zabiegowe?

    Zabiegowe to takie, ktore maja podest posredni, czyli to pomiedzy dwoma
    biegami schodow.

  • 20. Data: 2009-02-12 23:40:45
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Okna na pewno beda szersze, a w salonie maja byc drzwi tarasowe na
    > przynajmniej 3m w szerokosci, aby wpadalo duzo swiatla do salonu

    2 m to nie taki waski :P Jednak jest bardzo dlugi i efekt moze byc
    nienajlepszy, zastanowilbym sie nad zrobieniem (albo powiekszeniem, kosztem
    korytarza) pokoju na koncu korytarza, albo jakies garderoby.