  • 1. Data: 2012-09-05 23:32:55
    Temat: Ocieplac, nie ocieplac - pokoj nad garazem
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Szybkie pytanie - mam pokoj nad garazem, garaz ogrzewany w zimie do temp.
    powyzej zera (ale niewiele powyzej), strop teriva, na nim 15 cm styro i
    wylewka. Jest sens ocieplac sufit w garazu? Cholernie mi sie nie chce bawic
    w stelaz i g-k, najchetniej zostawilbym jak jest.
    Pokoj jest zamieszkany.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-09-06 00:55:11
    Temat: Re: Ocieplac, nie ocieplac - pokoj nad garazem
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > bawic
    > w stelaz i g-k, najchetniej zostawilbym jak jest.

    Oczywiście, że jest sens. To zimno nie tylko wchodzi w sufit ale niesie się
    ścianami omijając twoje 15cm pod wylewką na piętrze,
    W garażu powinieneś ocieplić sufit i ściany.

  • 3. Data: 2012-09-06 08:59:31
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bawic
    > w stelaz i g-k, najchetniej zostawilbym jak jest.

    A nie możesz po prostu przykleić i zakołkować styropian do sufitu? A na
    styropian dać siatkę i klej, a potem na to tynk?

  • 4. Data: 2012-09-06 09:13:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 08:59:31 +0200, brunet.wp napisał(a):

    > A nie możesz po prostu przykleić i zakołkować styropian do sufitu? A na
    > styropian dać siatkę i klej, a potem na to tynk?

    Moze i bym mogl, ale do terivy sie paskudnie kolkuje i nie wiem, jak to
    wplywa na wytrzymalosc stropu...

    Zreszta chyba byloby z tym wiecej pitolenia sie niz z g-k na stelazu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2012-09-06 10:12:39
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 09:13:47 +0200, Maciek napisał(a):

    > Moze i bym mogl, ale do terivy sie paskudnie kolkuje i nie wiem, jak to
    > wplywa na wytrzymalosc stropu...
    >
    > Zreszta chyba byloby z tym wiecej pitolenia sie niz z g-k na stelazu.

    Zastanów się czy w ogóle musiałbyś kołkować ten styropian.

  • 6. Data: 2012-09-06 10:38:37
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

> [...]
    > bawic
    > w stelaz i g-k, najchetniej zostawilbym jak jest.

    Ja mam garaż w bryle nieogrzewany- ściślej ogrzewany ciepłem "ściągniętym"
    z domu - bo temp. w mrozy (jak w lutym b.r -24 oC) temp. była ok. -2. C.
    Z uwagi na niskie ścianki nakolankowe poddasza mam 2 cm styropianu pod
    wylewką i z tego
    względu mam 15 cm ocieplenia pod sufitem garażu (wełna mineralna na stelażu
    drewnianym- odradzam takie rozwiązanie). I 5 cm styropianu na ściany garażu
    (od wewnątrz -to polecam).
    Jeśli masz 15 cm ocieplenia to nie spodziewałbym się jakiś rewelacji w
    oszczędnościach czy wyczuwalnie wyższej temp. w pokoju nad garażem po
    dołożeniu dodatkowego ocieplenia.
    T.

  • 7. Data: 2012-09-06 10:48:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 10:12:39 +0200, 1cm napisał(a):

    > Zastanów się czy w ogóle musiałbyś kołkować ten styropian.

    IMHO musialbym. Siatka z klejem troche wazy, ze o tynku nie wspomne
    (chociaz tynku akurat nie musi byc).

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-09-06 10:53:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2012 10:38:37 +0200, Tomek napisał(a):

    (...)

    A jak z komfortem cieplnym w tym pokoju u Ciebie? Czy w mrozy podloga miala
    znosna temperature?

    Co do izolacji scian - te dzielaca dom od garazu mam ocieplona, a druga
    jest ocieplona od zewnatrz, wiec od srodka chya juz sobie podaruje.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-09-06 12:10:52
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > A jak z komfortem cieplnym w tym pokoju u Ciebie? Czy w mrozy podloga
    > miala
    > znosna temperature?

    Dałem tam większe grzejniki. Do tego dwa grube dywany na podłogę.
    Wolałem dać większe grzejniki w pomieszczeniach
    niż grzejnik w garażu- choć trzeba powiedzieć, że jednak jakiś grzejnik
    w garazu w bryle domu być powinien.
    Poddasze u mnie ma małą bezwładność cieplną, więc jeden grzejnik
    może być nawet wyłączony- w razie potrzeby włączenie sprawia szybkie
    nabranie temperatury.

    > Co do izolacji scian - te dzielaca dom od garazu mam ocieplona, a druga
    > jest ocieplona od zewnatrz, wiec od srodka chya juz sobie podaruje.

    Ważne jest ocieplenie ścian między garażem a domem.
    Jeśłi ocieplenie jest, to ocieplać od strony garażu nie ma potrzeby.
    T.

  • 10. Data: 2012-09-06 12:22:41
    Od: "kamtzu" <...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    net...
    >IMHO musialbym. Siatka z klejem troche wazy, ze o tynku nie wspomne
    >(chociaz tynku akurat nie musi byc).

    Ja mam bez kolkow, trzyma juz 10 lat i nie wyglada zeby chcialo odpasc ;)
    (styro 5cm+siatka+bialy klej). Tylko przy klejeniu plyty styropianu byly
    podpierane belkami.