  • 11. Data: 2009-10-02 03:07:46
    Temat: Re: Ocieplenie dachu - krokwiowe koncepcje
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Paź, 20:26, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Owszem, maja jakies 22 - 23cm w pelnym wymiarze. Te 2 - 3cm wchodzi w
    > profil, wiec szacuje dlugosc robocza na 20cm, ale nie mam ich w reku tylko w
    > ofercie handlowej.

    Prześlij namiary jak możesz...

    >Poza tym wszyscy twierdza, ze z poziomowaniem
    > jest jednak znacznie latwiej, mozna prolile zdjac i za chwile zapiac do
    > drugiej warstwy welny. Slowem same plusy, dla tego tej warsji staram sie
    > trzymac.

    Tak się tylko zastanawiam, czy jak się to wszystko tak ładnie
    wypoziomuje, a potem da wełnę, to czy dach uginając się (pewnie
    minimalnie ale jednak) nie zepsuje nam tej idealności?
    Tak strzelam bo pewnie nic takiego złego sie nie dzieje, a to jest
    tylko wytwór mojej wyobraźni.
    ;-)

    Z innej beczki, ... słyszałem że ocieplenie potrafi "zjeżdżać". I nie
    dotyczy to samej wełny, tylko całej konstrukcji. No bo wszystko jest
    podwieszone pod kątem prostym do krokwi, a nie pionowo, więc
    grawitacja potrafi to "naprawić". Pewnie dotyczy to w mniejszym
    stopniu grzybków (bo sztywniejsze), ale jednak ryzyko jest. Tym
    bardziej że pchamy tam tyyyyle wełny.

    > Jak bedziesz potrzebowal to moge Ci wyslac.

    Sprzedajesz?
    :-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-10-02 07:32:10
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Krzemo said the following on 01.10.2009 20:06:

    > Lepiej kupić taśmę stalową perforowaną i poucinać z tego paski do
    > mocowania profili. Zostawić nadmiar i poziomowanie i profile zostawić
    > sobie na koniec (po pierwszej warstwie między krokwie).

    gdzybki sie z soba slicznie nituje i wtedy masz taka dlugosc jaka
    potrzebujesz.. Na nity zrywalne, idzie blyskiem
    S.

  • 13. Data: 2009-10-02 08:50:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Prześlij namiary jak możesz...

    Moge sie dowiedziec o producenta, reszta namiarow nic Ci nie da, bo to
    lokalna hurtownia.

> [...]
    >minimalnie ale jednak) nie zepsuje nam tej idealności?
    >Tak strzelam bo pewnie nic takiego złego sie nie dzieje, a to jest

    Mysle, ze standardowa konstrukcja z welna nie ma wplywu na ugiecie dachu. To
    chyba jest relatywnie lekkie. Wiecej ugnie wiatr wiejacy i z tym ta
    konstrukcja sobie radzic musi, powinna raczej.

> [...]
    >grawitacja potrafi to "naprawić". Pewnie dotyczy to w mniejszym
    >stopniu grzybków (bo sztywniejsze), ale jednak ryzyko jest. Tym

    Grzybki w tym temacie pewnie beda sztywniejsze, bo i przykrecane rownolegle
    do krokwi co najmniej dwoma wkretami. Jeszcze nie slyszalem zeby taka
    konstrukcja komus "zjechala", ale problem faktycznie moze istniec. Tym
    wiekszy im wiecej welny na konstrukcji bedzie lezalo. Ostatecznie plyta
    gipsowa gdzies tam na dole bedzie sie opierac przynajmniej w wiekszosci
    przypadkow i nie powinno byc tak zle.

    >Sprzedajesz?

    Tego akurat nie, ale moge. Uklad jest troche inny, biore tam inne rzeczy.
    Maja w kazdym razie tez wszystko co potrzebne jest do takich konstrukcji i
    kupuje to dla siebie. Gdybys mial problem z zakupem tych grzybkow, moge Ci
    ulepic paczke po kosztach kiedy bedziesz potrzebowal a ceny maja jak mi sie
    wydaje bardzo dobre.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-10-02 09:00:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    >gdzybki sie z soba slicznie nituje i wtedy masz taka dlugosc jaka
    >potrzebujesz.. Na nity zrywalne, idzie blyskiem

    Mowisz, ze te grzybki mozna przedluzac? Bedzie to sztywne?
    Mozna by przykrecic przedluzone grzybki i wsunac na koniec pare esow pod
    zmontowany profil dla tzw. spokojnego snu.
    Ciekawa koncepcja sie rodzi. Nie ma to jak pare glow. :-)

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-10-02 09:01:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    >gdzybki sie z soba slicznie nituje i wtedy masz taka dlugosc jaka
    >potrzebujesz.. Na nity zrywalne, idzie blyskiem

    Nity raczej stalowe?

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-10-02 09:58:27
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Nity raczej stalowe?

    Zwykłe aluminiowe nity zrywane.
    Jak bedziesz kupował grzyby a raczej cały system profili to nie kiruj
    sie wyłącznie ceną. Te najtańsze są robione z tak cienkiej blachy, że
    szkoda mówić. Absolutnie nie da się jakościowo porównywać najtańszych
    syfów np. z Rigipsem Ultrasil czy Rigistil.

    pozdr

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 17. Data: 2009-10-02 17:57:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mówić. Absolutnie nie da się jakościowo porównywać najtańszych syfów np. z

    Profile mam akurat Pruszynskiego i sa znacnie sztywniejsze od zakupionych
    przypadkowo jakiejs innej znanej blaszanej firmy. Niestety nie pamietam
    nazwy. Pruszynski poza tym ze jest cynkowany, jest dodatkowo malowany na
    szaro, przy najmniej byl.
    Co do tych nitow, to nie watpie ze beda trzymaly przy montarzu, ale z
    czasem..., ja wiem? Chyba jednak optowal bym za stalowymi.

    Pozdro.. TK