  • 1. Data: 2009-10-01 15:49:50
    Temat: Ocieplenie dachu - krokwiowe koncepcje
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Mam dach deskowany i krokwie niestety 14cm wysokosci. Chcialem ocieplic dach
    welna lacznie 30cm, czyli miedzy krokwie 15 i na krokwie drugie 15cm. Musze
    zatem albo obnizyc krokwie o 3-4cm zostawiajac szczeline wentylacyjna, albo
    dac 10cm i na krokwie 20cm. Teoretycznie drugi sposob do przyjecia, ale
    praktycznie niewykonalne, bo grzybkow dluzszych jak 20cm roboczo nie ma.
    Pozostaje koncepcja dolozenia krokwi, albo rezygnacja z 5cm ocieplenia.
    Obnizyc krokwie mozna najlatwiej dobijajac laty szerokosci krokwi i grubosci
    3-4cm, tyle ze te laty nic poza dystansem mi nie dadza. Wpadlem wiec na
    pomysl zeby do krokwi dokleic 4cm styropianu szerokosci krokwi i w to wsunac
    welne 15cm, wbijajac w krokiew przez styropian nieco dluzsze gwozdzie do
    sznurowania welny.
    Prosze o krytyke i zrozumienie.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-10-01 17:40:56
    Temat: Re: Ocieplenie dachu - krokwiowe koncepcje
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > welne 15cm, wbijajac w krokiew przez styropian nieco dluzsze gwozdzie do

    Ale co Twoj pomysl zmienia w kwestii mocowania grzybow? Przeciez do tego
    doklejonego styro ich nie przymocujesz?

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-10-01 17:57:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Ale co Twoj pomysl zmienia w kwestii mocowania grzybow? Przeciez do tego
    > doklejonego styro ich nie przymocujesz?

    Zmienia tyle, ze miedzy krokwiami zmieszcze 15cm a nie 10 i po krokwiach
    moge dac drugie 15 nie 20. Z dlugosci 20cm grzybkow mam 5cm do przykrecenia
    do krokwi.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-10-01 18:06:53
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Paź, 17:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > dac 10cm i na krokwie 20cm. Teoretycznie drugi sposob do przyjecia, ale
    > praktycznie niewykonalne, bo grzybkow dluzszych jak 20cm roboczo nie ma.

    A masz namiar na takie co mają 20 cm?

> [...]
    > welne 15cm, wbijajac w krokiew przez styropian nieco dluzsze gwozdzie do
    Przekombinowane.

    Lepiej kupić taśmę stalową perforowaną i poucinać z tego paski do
    mocowania profili. Zostawić nadmiar i poziomowanie i profile zostawić
    sobie na koniec (po pierwszej warstwie między krokwie).

    To takie moje przemyślenia, bo sam potrzebuję podwiesić 15 cm a za
    bardzo nie mogę znaleźć takich grzybków.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-10-01 18:17:46
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Paź, 19:57, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > moge dac drugie 15 nie 20. Z dlugosci 20cm grzybkow mam 5cm do przykrecenia

    A do czego przykręcisz grzybki? Do styropianu?

    Z punktu widzenia skuteczności ocieplenia to lepiej dać 20 cm pod
    krokwiami (i 10 między) niż 15 i 15.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 6. Data: 2009-10-01 18:26:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >A masz namiar na takie co mają 20 cm?

    Owszem, maja jakies 22 - 23cm w pelnym wymiarze. Te 2 - 3cm wchodzi w
    profil, wiec szacuje dlugosc robocza na 20cm, ale nie mam ich w reku tylko w
    ofercie handlowej.

> [...]

    >mocowania profili. Zostawić nadmiar i poziomowanie i profile zostawić
    >sobie na koniec (po pierwszej warstwie między krokwie).

    Ja tez tak myslalem, malo tego, w mojej okolicy dachy ktore widzialem sa
    robione wlasnie w ten sposob, pisalem kiedys juz o tym. Ale jak tak ogladam
    jak to powinno byc to wyglada na to, ze ta robota daleka jest od
    profesjonalnej, moze sie myle. Takie kosze np. widzialem obrobione bez
    profili UD na krokwi koszowej. Poza tym wszyscy twierdza, ze z poziomowaniem
    jest jednak znacznie latwiej, mozna prolile zdjac i za chwile zapiac do
    drugiej warstwy welny. Slowem same plusy, dla tego tej warsji staram sie
    trzymac.

    >To takie moje przemyślenia, bo sam potrzebuję podwiesić 15 cm a za
    >bardzo nie mogę znaleźć takich grzybków.

    Jak bedziesz potrzebowal to moge Ci wyslac.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-10-01 18:28:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 1 Paź, 17:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    ]To takie moje przemyślenia, bo sam potrzebuję podwiesić 15 cm a za
    bardzo nie mogę znaleźć takich grzybków.

    Tak sobie myślę
    skoro producenci nie produkuja standardowo gzybków dluzszych jak 15-20cm to
    widocznie wychodza z załozenia ze nie ma sensu dawac wełny nakrokwiowo
    wiecej jak 15cm.
    Ale to moje przemyslenia a producenci może nie wyczuli niszy rynkowej;)))
    Ja mam 15+10cm welny, jedna zime za sobą i mysle że to wystarczy.
    Pozdrawiam

    Kris

  • 8. Data: 2009-10-01 18:39:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >A do czego przykręcisz grzybki? Do styropianu?

    Zostaje malo to fakt, ale zawsze troche. Tak mysle, ze chyba macie racje.
    Mozna by ostatecznie nabic klocki drewniane w miejscach grzybkow chocby na
    srodkowej krokwi zeby to latwiej wypoziomowac na esach po bokach. Sam nie
    wiem...

    >Z punktu widzenia skuteczności ocieplenia to lepiej dać 20 cm pod
    >krokwiami (i 10 między) niż 15 i 15.

    Racja, tylko boje sie troche utraty poziomu, chociaz sufit na tym jakos
    ulepilem.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-10-01 18:42:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wiecej jak 15cm.
    > Ale to moje przemyslenia a producenci może nie wyczuli niszy rynkowej;)))

    Albo ja mam nietypowo niskie krokwie. Tyle ze mam w polowie ich dlugosci
    strop i wiecej raczej im nie trzeba.

    > Ja mam 15+10cm welny, jedna zime za sobą i mysle że to wystarczy.

    To tez moze racja, ale dachu mam wiecej jak scian i chce podejsc do tematu
    pieszczotliwie. :-) Fakt ze kupie welne toprock, lambda 0,35 wiec niby
    cieplejsza.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-10-02 02:46:53
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:ce8f04bc-dc3a-407f-a0f6-b96fa78d948e@
> [...]
    > Ale to moje przemyslenia a producenci może nie wyczuli niszy rynkowej;)))
    > Ja mam 15+10cm welny, jedna zime za sobą i mysle że to wystarczy.

    Kris,
    ja mam tyle (15 cm pod krokwią) w projekcie.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.