  • 1. Data: 2009-09-28 19:33:32
    Temat: Ocieplenie ściany
    Od: Sebastian Tomczyk <s...@g...com>

    Czy rzeczywiście istotne jest ocieplenie ściany włącznie z
    podpiwniczeniem (poniżej poziomu podłogi), czy to tylko wykonawca chce
    zarobić?

    Pozdrawiam
    Sebastian Tomczyk
    http://www.stelektronik.pl/

  • 2. Data: 2009-09-28 19:41:10
    Temat: Re: Ocieplenie ściany
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Sebastian Tomczyk pisze:
    > Czy rzeczywiście istotne jest ocieplenie ściany włącznie z
    > podpiwniczeniem (poniżej poziomu podłogi), czy to tylko wykonawca chce
    > zarobić?

    Moim zdaniem ma to sens z uwagi na to, że jak ocieplisz tylko ścianę
    zewnętrzną, a muru poniżej - np ściany fundamentowej już nie, to ciepło
    będzie miało którędy uciekać i przemarzająca ściana fundamentowa będzie
    bardzo skutecznym mostkiem cieplnym. Dlatego nawet jak masz budynek nie
    podpiwniczony, to co najmniej do poziomu gruntu, a nawet kilkadziesiąt
    cm poniżej tego poziomu, ściany powinny być zaizolowane termicznie. W
    przeciwnym wypadku masz jak w banku wilgoć przy podłodze w rogach
    pomieszczeń położonych przy zewnętrznych ścianach budynku na parterze.

    Ocieplenie powinno być zrobione i ja zamierzam je wykonać.

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2009-09-28 23:02:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ocieplenie powinno być zrobione i ja zamierzam je wykonać.

    A mozna np. pojechac pierwsza warstwe Ytongiem czy Porothermem i problem
    powinien zniknac o ile nie ma piwnicy.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-09-29 05:15:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

    > A mozna np. pojechac pierwsza warstwe Ytongiem czy Porothermem i problem
    > powinien zniknac o ile nie ma piwnicy.

    Pewnie tak, ale w takim razie musiałbyś zrobić o tę jedną warstwę niższą
    ścianę fundamentową...
    Tutaj jednak gość pisze, że ma piwnicę :-)

    pozdr
    robercik-us