  • 31. Data: 2016-08-08 00:32:10
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.youtube.com/watch?v=c8TBsV5YBss

  • 32. Data: 2016-08-08 05:22:06
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    W dniu .08.2016 o 22:53 Ghost <n...@d...pl> pisze:

    >Oczywiście, że powinien być wybór. Kto chce zostaje, kto chce ma
    >przeliczone na PLN wg kursu z dnia zaciągnięcia kredytu.

    Tzn. wziąłeś po określonym kursie, przeliczamy ci w dniu wzięcia kredytu,
    każdą spłatę w dniu spłaty przeliczamy, cały kredyt liczymy z
    oprocentowaniem na zasadach jak złotówkowy i patrzymy jak dzisiaj w
    złotówkach wygląda twój kredyt, jesteś pewien, ze tego chcesz?

  • 33. Data: 2016-08-08 05:23:22
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 21:05:27 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    >Z drugiej strony od ~10 lat obowiazuje ustawa antylichwiarska, ktora
    >okreska maksylane oprocentowanie kredytow. Przy kredycie w CHF klient
    >dostaje zlotowki i zwraca zlotowki. Przelicznie przez CHF to tylko sprytne
    >obejscie tej ustawy...

    Twierdzisz, ze kredyt w CHF jest kilka razy wyżej oprocentowany niż w PLN?

  • 34. Data: 2016-08-08 07:49:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 05:22 Ghost <n...@d...pl> pisze:

> [...]
    > kredytu, każdą spłatę w dniu spłaty przeliczamy, cały kredyt liczymy z
    > oprocentowaniem na zasadach jak złotówkowy i patrzymy jak dzisiaj w

    Na stracie Bank wypłacił mi 100kPLN (po przeliczeniu z franków) - to jest
    mój dług wobec banku + odpowiednie odsetki (problematyczne do wyliczenia,
    powinno być uzgodnione jakieś średnie oprocentowanie z normalnych kredytów
    hipotecznych w PLN).
    Przez dziesięć lat spłaciłem 72kPLN kapitału (po 600 miesięcznie) i 48kPLN
    odsetek - miałem ratę 1000 PLN z czego 600 to kapitał, 400 to odsetki.
    Do spłaty pozostało mi 38kPLN plus odsetki.

    Nie interesują mnie żadne spredy, koszty przewalutowania itp. Bank
    dostawał ode mnie co miesiąc 800-1200PLN. Trzeba zestawić to z tym, ile
    powinien dostawać przy tej samej kwocie startowej ale oprocentowaniu dla
    kredytów złotowych (średnia z iluś tam banków). Różnica sumy miesięcznych
    rat da nam nadpłatę lub niedopłatę.
    Klient dostaje taką symulację i decyduje: zostaję w starym systemie (bez
    opcji wyjścia) lub zmieniam na PLN'y.

    Proste, ale nie da się. Banki musiały by dodać sporo kasy, które ugrały
    (wykorzystując swoją pozycję) na przewalutowaniach, spredach, dodatkowych
    polisach, kosztach manipulacyjnych itp.

    TG

  • 35. Data: 2016-08-08 09:00:40
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    >Do spłaty pozostało mi 38kPLN plus odsetki.

    Panie sprytny chciałbyś pan odsetki w CHF ale warunki jak w PLN, no niezły z
    ciebie pasożyt.

  • 36. Data: 2016-08-08 09:11:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 8, 2016 at 5:35:02 AM UTC+2, Ghost wrote:

    > Twierdzisz, ze kredyt w CHF jest kilka razy wyżej oprocentowany niż w PLN?

    Zalezy jak liczyc...

    Jesli bank wyplacil kredyt w PLN, kredytobiorca splaca w PLN to mozna wyliczyc jakie
    ma opocentowanie calosci kredytu (w obowiazujacym u nas PLN).

    Twierdze tylko, ze jesli wyjdzie wiecej niz dozwolone maks to mozna to potraktowac
    jako lichwe - probe obejscia ww ustawy...

    Wolnosc zawierania umow jakas tam jest, ale ograniczen prawnych jest jeszcze wiecej.
    Zdaje sie, ze ktorys bank juz placil kare i zwracal nadplaty za zawyzone koszty
    spreadow uzywanych do przeliczen kredytow walutowych - "magicznie" spread zwiekszal
    sie w dniu przeliczen/splat rat

    WS

  • 37. Data: 2016-08-08 09:25:52
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 05:35:02 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Twierdzisz, ze kredyt w CHF jest kilka razy wyżej oprocentowany niż w PLN?

    To jakim cudem dochodzi do sytuacji kiedy po spłaceniu 200kpln z 400kpln kredytu
    nadal jest do spłacenia więcej niż 400kpln?
    :)

    W praktyce RRSO policzone dla takiego kredytu po jego spłaceniu wyjdzie sporo wyższe
    niż dla złotowego.

  • 38. Data: 2016-08-08 09:37:42
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 00:02:59 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie wiem co konkretnie mówił wspominając o ryzyku walutowym, ale w to
    > że nikt nie chciał go słuchać wierzę bez zastrzeżeń, patrząc na
    > poziom dyskusji o kredytach frankowych w przestrzeni publicznej...

    No zobacz, a ja ci powiem że wojna będzie. Naprawde. Będzie.
    Przejąłeś się?

    Pewnie nie bo nie wiadomo czy u nas i jaki będzie miała wpływ i czy długo potrwa itp.

    Mechanizm taki sam jak dla franka.
    Mnie to nic a nic nie dziwi.

    I tak jak Tomasz pisze. Jakby powiedział że kurs skoczy o 100% i pokazał symulacje
    dla takiego kredytu to by sie ludzie za głowy złapali.
    No bo jak to?
    Biore 400kpln, splacam 200 i jeszcze 600 do splacenia?

    :)

  • 39. Data: 2016-08-08 09:59:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 23:10:41 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Poza tym całkiem niedawno była audycja w radio na ten temat, zadzwonił
    > jakiś doradca kredytowy i powiedział, że każdemu klientowi, biorącemu
    > kredyt w CHF, mówił o ryzyku walutowym, ale >żaden się tym nie przejął.
    Tralalal. Nic nie gadali tylko ew dawali do podpisu dokument że klient swiadom
    ryzyka.
    Znam paru doradców którzy w tamtym okresie sprzedawali kredyty to i wiem jak to było.
    Prowizje wysokie(nawet bardzo wysokie bo i ponad 1% kredytu w Polbanku np.) z tego
    mieli to i nie zniechęcali klienta.
    Tu można poczytać- tak to mniej więcej wyglądało wtedy
    http://wyborcza.pl/magazyn/1,143016,17302190,Szok_fr
    ankowy__Wiedzieliscie.html

    "Mieliśmy pchać klientom kredyty we frankach za wszelką cenę. Takie wytyczne szły z
    zarządu, z tego byliśmy rozliczani - mówi Piotr, menedżer (pracował kolejno w dwóch
    bankach, które stawiały mocno na kredyty frankowe, nie ujawni nazwiska)."
    "Mieliśmy dość wysoki spread, na poziomie 6 proc., ale konkurencja była bardziej
    bezczelna. Kiedy doszli do 10 proc., zapytałem znajomego, który tam pracował, czy
    klienci się nie awanturują. "No co ty! Hołota nawet nie wie, co to spread. Meblują te
    swoje klitki na kredyt i są szczęśliwi"."

  • 40. Data: 2016-08-08 10:10:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 09:59:25 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Tralalal. Nic nie gadali tylko ew dawali do podpisu dokument
    > że klient swiadom ryzyka.

    Gostek sam zadzwonił do radia anonimowo i zabrał głos w dyskusji,
    niby czemu miałby kłamać? Biorąc pod uwagę w jaki sposób większość
    ludzi traktuje zawieranie umów, jestem w stanie mu uwierzyć.

    L.