  • Data: 2011-07-20 02:05:40
    Temat: Odp: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: shaman <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 17 lipca 2011, 19:44:56 UTC+2 użytkownik hk napisał:
    [ciach]
    > Rozumiem, że instalacja elektryczna to bezpieczeństwo, nie chcę spalić
    > chaty ani pozabijać dzieci, ale jak mam mieć po 5-8 punktów w
    > pomieszczeniu a 50-80 w domu i dać za to parę patoli, to wolałbym zrobić
    > to sam.

    Z całej tej dyskusji można wysnuć wniosek, że wśród wszystkich ekip budowlanych, z
    którymi ma do czynienia inwestor, elektrycy czują się najbardziej niedocenionymi. Nie
    wiem jak inaczej wytłumaczyć sobie ich reakcję w tym wątku. W każdej innej dziedzinie
    człowiek na jasno postawione pytanie uzyskuje jasno sformułowane rady. A w temacie
    elektryki okazuje się, że bez potwierdzonej pisemnie znajomości pierdyliona norm i
    przepisów nie da się pociągnąć kabli po ścianie. Niech ktoś wreszcie przyzna, że
    instalacja elektryczna w budynku jednorodzinnym to żadna filozofia i naprawdę
    wystarczy trzymać się podstawowych zasad żeby działała poprawnie. Zamiast skupiać się
    na wymyślaniu idiotyzmów typu "człowiek po szkole X więcej wart od człowieka po
    szkole Y" (gdzie X,Y dowolne) lepiej skupili byście się na podaniu tychże własnie
    zasad.

    Gdyby fachowcy byli tak fachowi jak się przedstawiają, i gdyby ich praca była
    wymagała takiego wtajemniczenia jak o tym przekonują to przeciętny Kowalski byłby
    skazany na kupno gotowego domu. Tyle teoria bo sami wiemy jak to wygląda w praktyce -
    często sam inwestor wykonuje prace lepiej niż fachowiec - niby dlaczego z elektryką
    miało by być inaczej? Oczywiście nie ma takiego powodu.

    --
    PZDR
    Shaman