    From: "Johnny" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Odp: Czym przyspieszyć kompostowanie
    Date: Sun, 19 Apr 2015 20:27:57 +0200

    Użytkownik "Dirko" szpileczką, szpileczką:

    > Hejka. A potem pozostaje położyć na całej powierzchni kostkę brukową

    Nadinterpretacja! Ale co tam, kolegom, nawet wirtualnym, wybacza się te
    drobne złośliwości. ;-)

    Wracając do kompostownika, to powiem tak. Jak to drzewiej bywało,
    kompostownik na działce był niejako obowiązkowy. No bo gdzie ściętą trawę,
    zgniłe owoce, tudzież opadłe liście? Ano na kompostownik. Można, poetycko
    rzec, że należał sie on ogrodowi jak psu buda. Zatem miałem i ja. I
    patrzyłem jak przybiera rozmiary piramidy Cheopsa, mimo usilnych zabiegów z
    mojej strony. Zawsze więcej przybywało niż ubywało. Ziemi używałem tylko do
    wypełnienia skrzynek balkonowych z pelargoniami. No, ale nadejszła uroczysta
    chwila gdy moja gmina zdecydowała, że będzie odbierać śmieci z posesji.
    Teraz skoszona trawa, liście itp - sru od razu do worków i za furtkę. Za 18
    zeta ma święty spokój, kompostownik znikł. Na te moje parenaście skrzynek
    wole kupić ziemię w Castoramie niż bawić sie w kompostowy hardcore. Ale to
    jest mój punkt widzenia. Orotodoksi niech bawią się w kompostowanie,
    pewnikiem ma to swoje zalety. Ja już jestem w takim wieku, że cenię wygodę.
    No i teraz wnioski: kompostownik zmarł śmiercią naturalną, tak jak
    samodzielny wyrób pustaków z żużlu, tudzież opylanie pończochą DDT upraw
    rolnych. Miał swoje pięć minut i teraz pozwólmy mu odejść z godnością. Tych
    pogrobowców co wciąż podejmują się reanimacji trupa przedstawić Zbowidowi do
    odznaczenia. ;-)

    Pozdrawiam Johnny