  • 11. Data: 2009-01-10 11:30:39
    Temat: Re: Ogrzewanie... parą ? :)
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    > Pracowałem z parą kilka lat, i nie widzę tego w domu, dla firm już jest to
    > spory kłopot, dlatego jest tańsza :)

    i zdaje się, że bezpośrednie grzanie parą budynków mieszkalnych jest prawnie
    zabronione.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2009-01-10 19:40:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JanuszK wrote:

    > Zmartwię cie ale nie jest tak różowo, para jest upierdliwa i
    > kosztowna w eksplatacji, musisz zrobić węzełi wymiennik na wodę bo
    > nie wyobrażam sobie grzania bezpośrednio parą.
    > Zawory się szybko zużywają, dłąwice wydmuchują, odwadniacze stukają, a
    > już uruchomienie (otwarcie pary) DO WĘZŁA TO NIEZŁY CYRK, para tak
    > wali po rurach jakby kto młotkiem walił.
    > Pracowałem z parą kilka lat, i nie widzę tego w domu, dla firm już
    > jest to spory kłopot, dlatego jest tańsza :)

    amerykanie swego czasu czesto grali parą w grzejnikach, nie wiem czy jeszcze
    te systemy u nich działają. Zresztą u nas też sie spotykało takie
    rozwiązania.

    trzeba było uważać bo grzejniki mogły popażyć :)

  • 13. Data: 2009-01-10 21:47:03
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jackare wrote:

    > i zdaje się, że bezpośrednie grzanie parą budynków mieszkalnych jest
    > prawnie zabronione.
    Chyba tak, ja to widziałem tylko na hali i grzejnik był obudowany.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2009-01-10 21:48:54
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > amerykanie swego czasu czesto grali parą w grzejnikach, nie wiem czy
    > jeszcze te systemy u nich działają. Zresztą u nas też sie spotykało
    > takie rozwiązania.
    Ale tylko w przemyśle, ja widziałem takie na hali, grzejniki i
    nagrzewnice powietrza.

    > trzeba było uważać bo grzejniki mogły popażyć :)
    Musiały być obudowane, inna sprawa że często te obudowy były pozdejmowane.

    --
    Pozdr
    JanuszK