  • 61. Data: 2014-11-12 22:37:32
    Temat: Re: Okap część II
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 22:29:34 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > wody w czterech garnkach bez pokrywek. Poczekam jak Slavo wytłumaczy to
    > bezsensowne gotowanie wody.

    Nie wytlumaczy :-) A widziales film promocyjny bory ze zwyklym okapem?
    Rzekomo byl wlaczony na najwyzszy bieg i Slavo pisal tu ze to okap marki
    Miele. Napisalem do Miele i odpisala mi babka - Product Manager, ze ten
    okap nie jest od nich (inny panel sterowania, przyciski, filtry - nic nie
    pasowalo :-) Takze nie licz na slowa prawdy od tego akwizytora :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2014-11-12 22:42:56
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 listopada 2014 22:33:33 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:
> [...]
    fizyką idzie do góry. I trzeba temu ciepłemu zmienić zwrot i kierunek. Na Ziemi
    wymaga to dostarczenia dodatkowej energii. Na planecie Bora w ten sposób można
    zapewne uzyskać energię.

    > BORA też musi dostarczyć energii, aby parę zawrócić, ale przy garnku jest to dużo
    mniejsza energia, niż ta, którą trzeba byłoby użyć, aby wciągnąć tę samą ilość pary,
    gdy znajduje się już parędziesiąt centymetrów nad garnkiem.

    Nadajesz na tej samej fali co mama młodego wielbłąda który pyta dlaczego ma duże
    kopyta i futerko. Słyszy że po to żeby nie zapadał się w piachu i żeby mu w nocy było
    ciepło. Na to młody odpowiada że to nie jest potrzebne bo przecież w ZOO żyją.
    Gotowanie jedzenia nie polega na bezsensownym wrzeniu garów wody. Jak za
    przeproszeniem jajka gotuję to zakładam pokrywkę i ustawiam maksymalną temperaturę
    wody na poziomie 93-94 stopnie. Po co mi wyciąg jak nie ma czego ciągnąć?

  • 63. Data: 2014-11-12 22:46:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-12 22:27, slavo65 pisze:

> [...]
    fizyka jest bo wrzenie to zjawisko fizyczne. Para unosi się do góry, też zjawisko
    fizyczne. Możesz dać kuchenny przykład bezsensownego gotowania wody w czterech dużych
    garnkach bez pokrywek? Taki filmik to nie fizyka tylko manipulacja.

    > Chyba nie zapoznałeś się z definicją słowa manipulacja :)
    > Te filmy pokazują skuteczność BORA pod maksymalnym, pełnym obciążeniem.

    Czego dowodem ma byc porownianie z oklpem Mile niebedacym okapem Miele i
    do tego niepodlaczonym do pradu?
    No wez sie nie pograzaj.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2014-11-12 22:46:58
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-12 22:36, slavo65 pisze:

    > A jaka jest prawda?

    Prawda, cala prawda i gowno prawda.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2014-11-13 08:41:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 22:29:34 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Poczekam jak Slavo wytłumaczy to bezsensowne gotowanie wody.
    Z rok temu pisał o kucharzu co to na targach chyba w Mediolanie na bora potworze
    gotował i nikt żadnego zapachu nie czuł. Mam podejrzenie graniczące z pewnością że
    ten kucharz wodę gotował właśnie;)

  • 66. Data: 2014-11-13 09:06:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Slyszysz - nie kombinowalem nic z dzwiekiem :-)

    Bez odniesienia do jakiegoś znanego poziomu to wrażenia słuchowe są bardzo
    złudne, dlatego nie podejmuję się zdalnej oceny.

    > Wiadomo ze troche halasuje ale spokojnie da sie nawet po cichu rozmawiac
    > i specjalnie nie przeszkadza :) Kuchnie mam "polotwarta" i na najwyzszym
    > biegu nie przeszkadza w ogladaniu TV wiec jest OK :-)

    A jak postawisz 4 garnki? i włączysz wyższy bieg? I tak dalej. Próg kiedy
    głośność komuś przeszkadza każdy ma inny więc nie chcę się licytować bo to
    nie ma sensu. Dla jednego tradycyjny okap będzie wystarczająco cichy a dla
    drugiego niemożebnie głośny. To na co zwracam uwagę to fakt że od strony
    technicznej łatwiej jest wywiewać powietrze z bliska niż z daleka a więc
    można to robić ciszej.

    > Zapominasz o dwoch rzeczach:

    > 1. Bora musi pokonac dodatkowy opor - tj. para naturalnie unosi sie do
    > gory,
    > wiec musi miec wyzsza wydajnosc zeby ja wciagnac z takiej samej odleglosci
    > jak okap "od gory".

    Pisałem - ta prędkość wznoszenia jest wielokrotnie mniejsza niż prędkość
    strugi powietrza potrzebna by tę parę "porwać", więc to ma mniejsze
    znaczenie niż odległość.

    > 2. 20cm to masz od krawedzi garnka polozonego na palniku najblizej okapu.
    > Do garnka po drugiej stronie plyty bedzie juz z 50cm, a to juz duzo :)

    > Zawsze mozna sobie zamontowac dwie bory z obu stron plyty :D

    Jak to z boku? Ta bora co ją widziałem ma wywiew na środku pomiędzy
    garnkami - i to ma największy sens - oczywiście dopóki nic nie wykipi, ale
    to już inna kwestia :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 67. Data: 2014-11-13 09:13:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I właśnie dlatego wentylator kanałowy ca.1000m3/h umieszczony przy
    > przewodzie kominowym, wyciszony dokładnie, rura do okapu i ...cisza oraz
    > efektywność.

    I ciepło uciekające do atmosfery... i wyższe rachunki za ogrzewanie :-)

    Im więcej powietrza chce się wywiewać z kuchni tym większa konieczność
    zrobienia wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2014-11-13 09:20:00
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    Od około 1 minuty http://www.youtube.com/watch?v=iRt1WExV22k

  • 69. Data: 2014-11-13 10:25:31
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 13-11-14 09:13, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Im więcej powietrza chce się wywiewać z kuchni tym większa konieczność
    > zrobienia wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.

    Nie. Dziękuję. Żadnych rekuperatorów i innych podobnych
    wynalazków.Komplikowanie rzeczy prostych to choroba dzisiejszych czasów.
    Komputerowo sterowana maszyna do gaszenia świecy. Że co ? Że koszty ?
    Nie szkodzi. Stać mnie...:-).
    Nic tak dobrze nie grzeje jak piecyk JULA. Trzy kawałki drewna i ciepło
    przez 10 godzin. Bez obiegów w kominku, podwójnych płaszczy,
    wymienników, sterowań , klap i czujników.Kwintesencja prostoty i
    solidności.I tak trzymać...mać.

  • 70. Data: 2014-11-13 11:36:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Komputerowo sterowana maszyna do gaszenia świecy. Że co ? Że koszty ? Nie

    Koszty ok, a komfort? (nie mylić z grzybem itp.)

    Masz skafander próżniowy i lubisz w nim chodzić? Czy może lubisz jak Ci
    wieje zimnem po nogach?
    1000m3 na godzinę to jest konkretny przeciąg i na miejsce tego wywiewanego
    powietrza _musi_ wpaść zewnętrzne a więc w zimie _zimne_. Napływanie zimnego
    powietrza czuć wyraźnie już poniżej 100m3 na godzinę, a ty chcesz robić 10
    krotnie większy przeciąg.

    Z mojego doświadczenia Ci napiszę w zimie tego wentylatora na ustawieniu
    1000m3/h użyjesz dwa razy: pierwszy i ostatni :-)

    Pozdrawiam
    Ergie