  • 71. Data: 2014-11-13 11:48:14
    Temat: Re: Okap część II
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 12 listopada 2014 22:46:54 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Prawda, cala prawda i gowno prawda.
    Sławek jest niezły;)

  • 72. Data: 2014-11-13 18:18:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

> [...]
    gotował i nikt żadnego zapachu nie czuł. Mam podejrzenie graniczące z pewnością że
    ten kucharz wodę gotował właśnie;)

    > Od około 1 minuty http://www.youtube.com/watch?v=iRt1WExV22k

    no właśnie. od 11 sekundy smażenie wody na patelni :)
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 73. Data: 2014-11-13 19:00:43
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 listopada 2014 18:19:00 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > no właśnie. od 11 sekundy smażenie wody na patelni :)

    Destylowana. Zgadniesz dlaczego?
    A jak rzeczywiście nie widziałeś smażenia, to tutaj od razu z przepisem na danie
    http://www.youtube.com/watch?v=_Xk0PNt4e7Q#t=82

  • 74. Data: 2014-11-13 19:29:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    slavo65 wrote:

    > Destylowana. Zgadniesz dlaczego?
    > A jak rzeczywiście nie widziałeś smażenia, to tutaj od razu z przepisem na danie
    http://www.youtube.com/watch?v=_Xk0PNt4e7Q#t=82

    żenujący jesteś z tymi reklamowymi filmikami, które niczego madrego nie
    pokazują. Są na poziomie telewizyjnych akwizytorów gdzie jedna kropla
    płynu pozwala wymyć 100000 talerzy

  • 75. Data: 2014-11-13 20:37:12
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Tu gdzie mieszkam kamienica jest z 1898 roku. Ma ponad metrowe ceglane
    ściany i blisko 4m wysokości pomieszczeń.Ma więc ogromną bezwładność
    cieplną.Mam też miejskie centralne ogrzewanie.Nową instalację, nowy
    węzeł cieplny z automatyką Samson, kaloryfery serii C33. Naprawdę bez
    obawy o efekty działania wyciągu.
    Zresztą dobry wyciąg ma mieć to do siebie ,że powinien szybko usuwać
    zanieczyszczenie i...się go wyłącza.Im szybciej to zrobi tym lepiej.
    To tak jak w samochodzie. Silnik 200KM (diesel) lub lepiej przy stałej
    jeździe nie jest do niczego potrzebny, ale kiedy na krótkim odcinku
    trzeba wyprzedzić to ten momencik obrotowy bardzo się przydaje.

    Przy smażeniu np. ryby lub gotowaniu kalafiora to parametr b.istotny...:-).

  • 76. Data: 2014-11-14 08:52:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
> [...]

    > cieplną.Mam też miejskie centralne ogrzewanie.Nową instalację, nowy węzeł
    > cieplny z automatyką Samson, kaloryfery serii C33. Naprawdę bez obawy o

    Ty nie rozumiesz problemem nie jest że Ci wyciąg wychłodzi mieszkanie, ale
    im więcej powietrza wyleci tym więcej zimnego musi _wlecieć_ chyba że jak
    pisałem masz skafander i próżnię.

    To czy masz tanie czy drogie ogrzewanie, ani to czy budynek ma wysoką czy
    niską bezwładność nie ma na to wpływu. Zimne powietrze wleci i poleci do
    kuchni na miejsce ciepłego. Przy 100m3 na godzinę jest to nieprzyjemnie
    odczuwalne, przy 1000m3 na godzinę to będzie solidny zimny przeciąg.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2014-11-14 09:34:04
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    A Ty nie rozumiesz, że mnie to nie wadzi i nie jest dla mnie problemem.

    pzdr.

    z.

  • 78. Data: 2014-11-14 10:17:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > żenujący jesteś z tymi reklamowymi filmikami, które niczego madrego nie
    > pokazują. Są na poziomie telewizyjnych akwizytorów gdzie jedna kropla
    > płynu pozwala wymyć 100000 talerzy

    IMO to raczej Ty jesteś żałosny, bo nie potrafisz odróżnić aspektów
    technicznych od marketingu.

    Jesteśmy na grupie _technicznej_. Technicznie okap montowany w blacie to
    dobre rozwiązanie, dlatego o ile rozumiem czepianie się ceny o tyle
    czepianie się wszystkiego innego trąca pospolitym trollingiem jak w
    przedszkolu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 79. Data: 2014-11-14 10:34:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A Ty nie rozumiesz, że mnie to nie wadzi i nie jest dla mnie problemem.

    Śmiem twierdzić że teoretyzujesz :-) Albo nie masz takiego rozwiązania, albo
    wentylator ma tylko na naklejce napisane 1000m3/h a w rzeczywistości
    przepływ jest mniejszy, albo nie masz odpowiednich nawiewów i to ogranicza
    przepływ.

    Moje doświadczenie z uruchamiania i pomiarów wielu systemów wentylacji
    stwierdza, że nikt nie jest niewrażliwy na przepływ 1000m3 zimnego powietrza
    na godzinę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2014-11-14 11:11:25
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 14-11-14 10:34, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > Moje doświadczenie z uruchamiania i pomiarów wielu systemów wentylacji
    > stwierdza, że nikt nie jest niewrażliwy na przepływ 1000m3 zimnego

    Ale co tu jest do rozumienia ?
    Wyciąg ma za zadanie w jak najkrótszym czasie wyciągnąć z kuchni to co w
    niej jest. Albo to zrobi albo nie. Wyciąg o większej wydajności zrobi to
    szybciej niż byle jaki.Moje doświadczenie ze smażenia ryby jest takie,
    że wolę przy mrozie -20st otworzyć balkon niż pozostawać w kuchni.
    Problem odciągu oparów z kuchni jest drobiazgiem w porównaniu np. z
    wentylacją pomieszczeń obróbki termicznej (komory wędzarnicze) w
    zakładach mięsnych. Tam nikt nie dyskutuje tylko wyciąg musi mieć taką
    wydajność, że przy wlocie urywa głowę, bo w przeciwnym razie w ciągu
    sekund w hali nie będzie czym oddychać.Wentylatory dachowe stosowane w
    tych instalacjach mają silniki o mocy paru kilowatów i średnice wirnika
    ok. pół metra.

    Oczywiście można wieść uczone dysputy tylko po co ?
    Ostatecznym weryfikatorem jest śmierdzi/nie śmierdzi.
    Poza tym myślę, że ostatecznie każdy ma prawo we własnym domu robić to
    co mu się podoba więc dalsza rozmowa o wycinaniu lasu jest chyba raczej
    niepotrzebna i niewiele wnosi do sprawy.

    pzdr.