  • 11. Data: 2009-09-30 13:44:56
    Temat: Re: Palicie już?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:h9vcuj$4k0$1@news.onet.pl...

    > gdzie ty mieszkasz? w alpach.

    Heh, a ja ciągle bez ogrzewania mam 22-24 stopnie

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2009-09-30 14:39:27
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Heh, a ja ciągle bez ogrzewania mam 22-24 stopnie

    Heh, a sprawną masz wentylację ? ;)

  • 13. Data: 2009-09-30 16:43:49
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    >U mnie - Wrocław - 21 stopni w domu jeszcze, ale pewnie od weekendu
    >zaczynam
    > sezon grzewczy. Jak tam u Was?

    Ja mam 22*C w domu, w zimie normalnie mam 19*C więc dla mnie i tak jest za
    ciepło. :-)

  • 14. Data: 2009-09-30 17:18:26
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Dziś palę po raz czwarty w kominku. W c.o. paliłem jak dotąd raz ale tylko
    godzinkę, żeby trochę podgrzać.
    Nadal śpimy przy uchylonych oknach więc rano jest w chałupie 17 stopni.
    Jacek

  • 15. Data: 2009-09-30 17:19:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    >U mnie - Wrocław - 21 stopni w domu jeszcze, ale pewnie od weekendu
    >zaczynam
    > sezon grzewczy. Jak tam u Was?

    A ja nie grzeje, nie mam gazu. :-(
    Moze do listopada obrobie sie z papierkologia, az strach pomyslec jak nie
    zdaze.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-09-30 18:09:00
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Heh, a sprawną masz wentylację ? ;)

    Zmierzyłem frakcję tlenu 20,9%, wilgotność 48-61%
    Jakie parametry poprawi sprawniejsza wentylacja?

  • 17. Data: 2009-09-30 18:17:40
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    wk pisze:
    > U mnie - Wrocław - 21 stopni w domu jeszcze, ale pewnie od weekendu zaczynam
    > sezon grzewczy. Jak tam u Was?

    W kominku od wczoraj. Choć w sumie bardziej dla klimatu niż konieczności
    podgrzania.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 18. Data: 2009-09-30 19:38:56
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Zmierzyłem frakcję tlenu 20,9%, wilgotność 48-61%
    > Jakie parametry poprawi sprawniejsza wentylacja?

    Nie no ok ;) Tak tylko sie zastanawiam ile stopni
    musiało być u Ciebie w domku zanimi nastały chłodniejsze dni.

    Bo skoro teraz jest 22-24, a od paru dni temp. w nocy to sporo
    poniżej 10 stopni C... no to musiało by być min 24-26.

    Anyway, fajnie że ciepełko dobrze Ci się utrzymuje.
    Jakiś rekuperator ? Coś ekstra ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 19. Data: 2009-09-30 20:20:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aleksander wrote:

    > Nie no ok ;) Tak tylko sie zastanawiam ile stopni
    > musiało być u Ciebie w domku zanimi nastały chłodniejsze dni.

    pewnie tyle samo...

    mam wielkie okn a od południa to naprawdę daję sporo energii co ciekawe
    jesienią jest więcej słońca niż w lecie :)

    ponadto należy pamiętać że każda żywa osoba to ok 100W energii cieplnej (+-
    25W) telewizor, kompouter(y), sprzęt światło, kuchnia. W budynku który ma
    max zapotrzebowanie 6 czy 8 kW te głupie 500W przy +5 na zewnątrz to wiecej
    niż zapotrzebowanie domu na ogrzewanie.

  • 20. Data: 2009-10-01 00:52:43
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Bo skoro teraz jest 22-24, a od paru dni temp. w nocy to sporo
    > poniżej 10 stopni C... no to musiało by być min 24-26.

    Latem w upały o ile nie otwierało się okien, to temperatura nie przekraczała
    25 stopni. Po otwarciu okien niestety już nie. Po prostu dobrze trzyma
    temperaturę o ile się go nie przewietrza. Dom z lat 70-tych.

    > Anyway, fajnie że ciepełko dobrze Ci się utrzymuje.
    > Jakiś rekuperator ? Coś ekstra ?

    Południowo zachodnia Polska, co daje kilka stopni średniej temperatury
    wyżej. Zużycie miesięczne energii latem 600-900 kWh, co daje jakieś tam
    ciepło (chociaż część energii idzie na klimatyzację).
    Brak rekuperatorów, tylko klima.
    Grzanie zaczynam zwykle w listopadzie. Czasem w drugiej połowie listopada.