  • Data: 2021-12-19 18:22:28
    Temat: Piec gazwoy w instalacji otwartej - dlaczego to problem
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    Dzisiaj (po raz kolejny) wyjasniono mi, że piece gazowe muszą działać w
    instalacji ciśnieniowej/zamkniętej. Na moje pytanie "dlaczego?", znów
    nie dostałem odpowiedzi od specjalisty ;). To będzie chyba czwarty
    specjalista od c.o. który zaleca, ale nie wie dlaczego.

    Z ciekawosci, upuściłem, w swoim piecu, ciśnienie (krótki zamknięty
    obiego do wymiennika) i działa, o ile jest choć lekko większe niż
    atmosferyczne. Pogorszenia działania nie widać. Piec chyba tylko
    oczekuje *jakiegoś* ciśnienia. U mnie to Semia.

    Jaka jest więc przyczyna, dla której piece gazowe *muszą* pracować w
    instalacji zamkniętej? Tlen się dostaje i to jest problem? Jakieś
    względy bezpieczeństwa?

    To takie pytanie bardziej akademickie, bo nie potrafię znaleść
    sensownego argumentu technicznego, poza "bo tak" montera.

    Jeśli moje instalacja otwarta generuje dostateczne ciśnienie
    hydrostatyczne, to co broni użytkować tak piec gazowy?

    Pytanie wyniknęło z: ktoś w okolicy wymienia piec na pellet z otwartą
    instalacją, na gazowy. I standardowo od montera: "Paanie, trzeba
    wszystki przerobic na ciśnieniowe bo tak nie może być". Trzeba? A jak
    trzeba, to dlaczego?