  • 11. Data: 2016-01-04 17:25:59
    Temat: Re: Piec kondensacyjny a ogrzewanie mieszane
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 04.01.2016 10:27, Heraklit wrote:
    > Czy w instalacji grzewczej gdzie na dole jest podłogówka a na górze
    > grzejniki piec kondensacyjny gazowy będzie uzasadnionym wyborem? Czy
    > może jednak zastosować zwykły piec?

    Przelicz koniecznie kaloryfery na zasilanie wodą 30/35 st.
    Mi się sprawdza.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 12. Data: 2016-01-04 17:42:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 17:14:55 UTC+1 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > No naprzykład chce położyć dywan/wykładzinę u dziecka w pokoiku albo drewnianą
    podłogę.
    To wbrew pozorom się nie gryzie z podłogowką.
    Aczkolwiek w domu nie mam żadnego dywanu i nie tęsknię. Ale to akurat jak tam kto
    woli.
    Myśle jednak ze dzieciakowi lepiej będzie na ciepłej podłodze niż na dywanie.

    Nie każdy lubi się bawić na glazurze/gresie ani na panelach.

  • 13. Data: 2016-01-04 18:47:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 12:19, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 4 styczeń (poniedziałek), gdy o godzinie 12:05
    > *Kris* naskrobał(a):

    > Piętro ma łazienkę i trzy pokoje: sypialnia, tzw. "biuro" i pokój
    > "młodego". Średnia wielkość pokoju to około 12m kw., czyli nie są to
    > duże powierzchnie (cały dom to 100m kw.) Grzejnik w sypialni bardziej
    > się sprawdzi: komandor. duże łóżko, wietrzenie i szybkie grzanie. Pokój
    Mylisz się, będziesz miał same problemy przy mieszanym układzie,
    dół z podłogówką będzie jeszcze grzał a góra z grzejnikami będzie zimna.
    W sumie rurki masz tańsze niż grzejniki, wylewki i tak musisz robić.
    Jednolity układ daje ci równomierne grzanie, jak chcesz mieć
    chłodniejszą sypialnię to zmniejszasz przepływ na rozdzielaczu w danej
    pętli.

    > "młodego" też ma łóżko, pewnie będzie dywan. Z tych powodów jakoś nie
    > widzę podłogówki z jej długim czasem nagrzewania czy studzenia się.
    Nie ma problemów, ja mam panele z czego w pokojach chłopców są dywany i
    grzeje podłoga bez problemu. Mam w całym domu podłogówkę już 6 lat.
    W łazienkach mam tylko grzejniki ozdobne na ręczniki ale one pełnią
    tylko funkcję "estetyczną" :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2016-01-04 22:55:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 4 Jan 2016 08:14:53 -0800 (PST), w...@g...com napisał(a):

    > No naprzykład chce położyć dywan/wykładzinę u dziecka w pokoiku albo
    > drewnianą podłogę. Nie każdy lubi się bawić na glazurze/gresie ani na
    > panelach.

    Drewno to żaden problem, dywan niewielki, a wykładzina to kiepski argument,
    by rezygnować z podłogówki. Plus dużo brudu i żyjątek, ale co kto lubi ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2016-01-05 08:46:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 18:47:49 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > Mylisz się, będziesz miał same problemy przy mieszanym układzie,
    > dół z podłogówką będzie jeszcze grzał a góra z grzejnikami będzie zimna.

    klasyka :-) Nikt i nic nie odwiedzie budującego od swych pomysłów. On tu przeważnie
    szuka potwierdzenia ze jego teorie są słuszne :-)))

    b.

  • 16. Data: 2016-01-05 09:16:35
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 5 styczeń (wtorek), gdy o godzinie 8:46 *Budyń*
    naskrobał(a):

    > klasyka :-) Nikt i nic nie odwiedzie budującego od swych pomysłów. On tu przeważnie
    szuka potwierdzenia ze jego teorie są słuszne :-)))

    Instalator przekonuje mnie do mieszanego rozwiązania. A sam szukam
    argumentu który mnie przekona do jednego albo drugiego rozwiązania.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2016-01-05 09:13:06

  • 17. Data: 2016-01-05 09:25:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 09:15:36 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:
> [...]
    > >
    > Instalator przekonuje mnie do mieszanego rozwiązania. A sam szukam
    > argumentu który mnie przekona do jednego albo drugiego rozwiązania.

    stosuje sie powszechnie i skutecznie podłogówke na całosci - u mnie też. Na dole
    pnale/kafle na górze wykładzina na betonie. W sypialni łóżko to 2/3 podłogi, a
    przecież działa.

    jak sobie takie poczytasz http://muratordom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe
    /jak-zrobic-ogrzewanie-podlogowe,34_8486.html
    i przemyslisz to zaobaczysz ze argumenty sa naciągane i teoretyczne.
    Rób podłogówek po całości :)

    b.

  • 18. Data: 2016-01-05 09:36:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 09:15:36 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:
    > Instalator przekonuje mnie do mieszanego rozwiązania. A sam szukam
    > argumentu który mnie przekona do jednego albo drugiego rozwiązania.
    Na dzisiaj naprawdę trudno znaleźć argumenty za grzejnikami.
    Finansowo raczej drożej od podłogówki(no chyba że instalator tobie nawtyka różnych
    pierdół typu regulatory pokojowe, siłowniki itp. jak ktoś tu opisywał w niedawnym
    poście. No i kwestia instalatora- tu największe zagrożenie- czy będzie potrafił
    policzyć podłogówkę czy zrobi na oko(panie co 10cm bo się samo reguluje)Ta zrobiona
    na oko tez będzie działać bo się samoreguluje ale można zrobić taniej i lepiej.
    Tym bardziej jak kocioł kondensacyjny to najlepiej z podłogówką działa bo niższe
    temperatury.
    A co do wykładzin i dywanów- też można to pożenić z podłogówka ale też bez dywanów da
    się żyć. Kwestia przyzwyczajenia. W pokoju dzieciaka na pewno praktyczniejsza będzie
    podgrzewana podłoga choćby panele niż jakiś dywan po całości. Moja bez dywanu się
    wychowała i nie zgłasza reklamacji;) A miała etap plasteliny, później modeliny, nie
    tak dawno malowania farbkami więc w tym czasie wykładzina w jej pokoju to pewnie
    nieciekawie by wyglądała. Ale jak ktoś chce to są wykładziny dywanowe do podłogówek.

  • 19. Data: 2016-01-05 09:37:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 09:15:36 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:
    > Instalator przekonuje mnie do mieszanego rozwiązania.
    Mnie 8 lat temu też przekonali i żałujemy do dzisiaj

  • 20. Data: 2016-01-05 09:52:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 09:15:36 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:

    > Instalator przekonuje mnie do mieszanego rozwiązania. A sam szukam
    > argumentu który mnie przekona do jednego albo drugiego rozwiązania.

    Rob podlogowke po calosci jak reszta radzi :) Znam osobiscie kilkadziesiat
    osob, ktore zaluja, ze zrobily "mieszany" system i za drugim razem wybralyby
    podlogowke po calosci. To jest znacznie lepszy komfort grzania niz kalafiory
    i nie zajmuja miejsca :) Nie znam za to ani jednej osoby, ktora zrobila
    podlogowke po calosci i teraz zaluje. Ja mam podlogowke nawet w garazach
    i piwnicy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.